قیمت خودروها هرچه زودتر باید اعلام شود

دوشنبه 17 دی 97 ساعت 15:19
قیمت خودروها هرچه زودتر باید اعلام شود

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه قیمت خودروها هرچه زودتر باید اعلام شود که مردم و خودروسازان از بلاتکلیفی در بیایند، گفت: از مردم برای اینکه مجبوریم از گزینه‌های دیگر برای جایگزینی خودرو استفاده کنیم و محصول دیگری به آنها تحویل دهیم عذرخواهی می‌کنیم.

محمدرضا سروش امروز در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران در خصوص دلیل تأخیر در تحویل خودروهای پیش فروش شده به مردم، اظهار کرد: همه می‌دانیم که وضعیتی برای ایران به وجود آمده که همه شرکای خارجی ما از کشور خارج شده‌اند، پس باید به خودروسازان هم حق داد که قدری تأخیر در تحویل خودروهایشان به وجود بیاید و خودروسازان در زمینه ارائه محصول به بازار با محدودیت‌هایی رو به رو شوند.

وی افزود: با وجود محدودیت‌های ایجاد شده تلاش کرده‌ایم تا طرح‌هایی ارائه شود و محصولات جایگزینی که امکان تولید و تأمین آن وجود دارد به مردم پیشنهاد شود و به همین سبب ضمن عذرخواهی از مردم و متقاضیان تلاش خودمان را در حد امکان انجام دادیم و تمهیداتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت اندیشیده شده تا بتوانیم خودروهایی دیگری را به عنوان خودروهای جایگزین به مردم معرفی کنیم.

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا در جواب به اینکه بعضی از خودروهایی که با تأخیر در تحویل رو به رو شده‌اند کاملاً بومی سازی شده و پیش از این ادعا شده بود که ۱۰۰ درصد در داخل تولید می‌شوند، پس نباید این مشکل به وجود بیاید، تصریح کرد: بدون تردید خودروهای گروه تیبا و پراید با درصد ساخت بالایی در کشور تولید می‌شود و آنچه گفته می‌شود که خودرو کاملاً ایرانی است صحت دارد و مردم باید آن را باور کنند ولی به عنوان خودروساز همه قطعات مورد نیازمان را از قطعه‌سازان تأمین می‌کنیم که آنها هم به مواد اولیه و قطعاتی نیاز دارند که بخشی از آن از خارج از کشور تأمین می‌شود.

سروش ادامه داد: شرکت خودروسازی سایپا بخش عمده‌ای از نیازهای خود را از قطعه سازان داخلی تهیه می‌کند، ولی این قطعه سازان قطعاً نیاز ارزی دارند و در این زمینه هم با مشکلاتی رو به رو شده‌اند و تأخیر در تحویل خودروها عمدتاً به این مساله برمی‌گردد.

وی در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه آیا علت این تأخیر ارتباطی به تغییر قیمت خودرو دارد یا خیر، گفت: عمدتاً اینگونه نیست که تأخیر در تحویل خودروهای پیش فروش شده در انتظار قیمت‌های جدید باشد، ولی امیدواریم مسئولان هرچه زودتر قیمت‌های خودرو را اعلام و به اطلاع عموم جامعه برسانند تا مردم و خودروسازان از بلاتکلیفی در بیایند البته با توجه به اینکه بخش زیادی از خودروهای فروخته شده شرکت سایپا با قیمت قطعی است، عقلانی نیست که در انتظار اعلام قیمت‌ها باشیم.

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا با ذکر اینکه خودروسازان با زیان محصولات خودشان را به بازار عرضه می‌کنند، اظهار کرد: اگر نگاهی به تابلوهای بورس بیندازید معلوم می‌شود که این زیان وجود دارد و بیخود نیست که اعلام می‌کنیم در حال زیان دهی هستیم.

سروش در خصوص دلیل کاهش تولید خودرو و اینکه چگونه تعهدات سایپا به مردم عمل می‌شود؟ اینگونه توضیح داد که در گروه محصولات محوری همچون پراید و تیبا با تأخیر اندکی رو به رو شده است و عمده تأخیر مربوط به محصولاتی است که از طریق CKD تأمین شده و طرف خارجی دارند که این دسته از خودروها هم عمدتاً با یک گروه خودروسازی مشکل جدی داریم و بقیه را درصدد هستیم تا مشکل‌شان را برطرف کنیم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar