قیمت نهایی خودروها تا ۲ هفته آینده اعلام خواهد شد

شنبه 29 دی 97 ساعت 10:55
قیمت نهایی خودروها تا 2 هفته آینده اعلام خواهد شد

سید شریف حسینی قائم مقام وزیر صمت گفت: قیمت نهایی خودرو با درنظرگرفتن همه جوانب از جمله قیمت تمام شده خودروسازان و درنظرگرفتن حق و حقوق مصرف کنندگان تا دو هفته آتی اعلام می‌شود.

حسینی تصریح کرد: وضعیت فعلی صنعت خودروسازی در ایران بسیار خاص است؛ دو گروه خودروسازی ایران دارای جایگاه خاصی در صنعت کشور هستند و امروز وضعیت به طوری است که با کاهش تولید چشمگیری رو به رو شده‌اند.

او افزود: تحریم تنها علت کاهش تولید خودرو در ایران است اما از آذر تولید خودرو در ایران رشد قابل توجهی داشته و هر دو گروه خودروساز موظف هستند به تعهدات خود در قبال مردم عمل کنند. قائم مقام وزیر صمت با ذکر اینکه باید نگاه به سمت مردم باشد تا ضرری متوجه آنها نشود ابراز کرد: در عین حال با حرکت و تصمیم درست باید به طوری اقدام کرد تا خودروسازان هم دچار چالش نشوند، چون که اکنون ۴۵۰ هزار نفر در این صنعت مشغول کار هستند و هر آنچه که وزارت صمت برای تصویب قیمت اتخاذ می‌کند در ابتدا به سود مردم و بعد وضعیت گروه‌های یاد شده خواهد بود.

حسینی در مورد قیمت جدید خودروهای تولید داخل تاکید کرد: قیمت‌های اعلام شده هنوز به تصویب نرسیده و باید شورای سیاست گذاری و وزارت صمت در این مورد تصمیم گیری کنند. او اضافه کرد: خودروسازان قیمت تمام شده خود را بر اساس هزینه تولید و وضعیت موجود اعلام کرده و انتظار دارند قیمت‌های جدید پذیرفته شود، چون که در غیر این صورت مشمول زیان خواهند شد.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar