دریافت ۵هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات از خودروهای لوکس

دوشنبه 20 دی 00 ساعت 14:10
دریافت ۵هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات از خودروهای لوکس

لوکس سوارها به ایستگاه پرداخت مالیات نزدیک شده اند. خودروهایی که بسته به امکانات، برند و سال ساختشان قیمت می خورند.

براساس این گزارش یک فروشنده خودروی لوکس درباره معاملات این دست خودروها می گوید ماشین‌هایی با قیمت یک میلیارد تا ۸ میلیارد و یا قیمت های بالاتر را می فروشد که البته مشتریان خاص خود را دارند.

فروشنده دیگری در این خصوص گفته است میانگین فروش خودروهای لوکس در مغازه اش حدود شش تا هفت ماشین در ماه است.

بر اساس این گزارش، مالیات بر خودروهای لوکس بیشتر با هدف مقابله با سوداگری در قانون بودجه ۱۴۰۰ در مجلس تصویب شد.

پیش از این علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در صحن علنی گفته بود مالیات بر خانه ها و خودروهای لوکس باید در دستور قرار گیرد و مالیات ها به جای دریافت از سرمایه های مولد به سمت دریافت از سرمایه های راکد برود.

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی نیز در گفت و گویی خاطرنشان کرده است که مجلس قصد دارد خودرو، طلا و ارز را از سوداگری و دلال بازی های بی وجهی که در این حوزه اتفاق می افتد، خارج کند.

اکنون بعد از کش و قوس های فراوان، حدود یک ماه پیش آیین نامه این قانون در دولت به تصویب رسید که بر اساس آن خودروهای بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات شده و این مالیات برای خودروهای با قیمت بالاتر به صورت پلکانی افزایش می یابد.

داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی نیز با بیان اینکه اطلاعات خودروها از پلیس راهور دریافت و آمار لوکس ها مشخص شده است، گفت: محاسبات در این زمینه انجام شده و اکنون حدود ۵۵۰ هزار خودرو مشمول مالیات شده اند.

وی افزوده است: این اطلاعات طی روزهای آتی روی سامانه سازمان مالیاتی قرار گرفته، مالکان پیامک دریافت کرده و باید مالیات پرداخت کنند که اگر این اتفاق نیفتد، زمان نقل و انتقال خودرو مفاصا حساب مالیاتی را دریافت خواهند کرد.

بر این اساس، پیش بینی می شود درآمد مالیاتی از این محل ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان باشد. بعد از لوکس سواران که مالیات آنها به مرحله اجرا نزدیک شده، لوکس نشینان یا صاحبان خانه های لوکس نیز مشمول مالیات هستند که باید این قانون نیز به زودی اجرا شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar