مال باختگان رامک خودرو در مقابل سازمان حمایت تجمع کردند

سه شنبه 21 خرداد 98 ساعت 13:26
مال باختگان رامک خودرو در مقابل سازمان حمایت تجمع کردند

صبح امروز شماری از خریداران محصولات رامک خودرو در واکنش به آنچه که آن را عدم ایفای تعهد این شرکت در تحویل خودروها و افزایش قیمت‌ها اعلام کرده‌اند، در مقابل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تجمع کردند و و خواستار اعاده حق خود شدند.

این مشتریان عقیده دارند که خودروهای مانده در گمرک باید به قیمت قرارداد که ۱۲۹ میلیون تومان بوده است آزاد شود.

بعضی از این مشتریان در سال ۱۳۹۶ اقدام به ثبت ‌نام خودروی کره‌یی تیوولی کرده‌اند. اما علاوه بر بدقولی این گروه در تحویل خودروها، قیمت‌‌های بالایی را در دعوتنامه‌های خود برای تحویل خودرو طلب کرده است.

همه این مشتریان در ماه‌های گوناگون سال ۱۳۹۶ اقدام به ثبت ‌نام خودرو تیوولی با پرداخت ۵۰ میلیون تومان کرده‌اند. در زمان ثبت نام، قیمت این خودرو ۱۲۰ میلیون تومان بوده است. حال پس از گذشت بیش از یک سال از موعد تحویل، شرکت مبلغ تمام شده برای خودرو تیوولی را ۳۸۰ میلیون تومان اعلام کرده است. در حالی که به گفته بعضی مشتریان، قیمت اصلی آن در بازار ۳۲۰ میلیون تومان است.

این درحالی است که چندی پیش اموال رامک خودرو توقیف شده و پرونده این شرکت به قوه قضاییه ارجاع شده است. پاسخ نماینده‌ انتظامی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هم این است که این پرونده از طرف سازمان حمایت قابل رسیدگی نیست و اعتراض‌ها باید از طرف دیوان عدالت و سازمان تعزیرات پیگیری شود.

مالباختگان گروه رامک خودرو از مقامات عالی و نیروی انتظامی تقاضای رسیدگی به مشکل تحویل خودروهای خود و موضوع افزایش قیمت این خودرو را دارند.

در آخرین روز فروردین ماه سال جاری گزارشی مبنی بر توقیف اموال رامک خودرو بدین شرح منتشر شد:

پس از مراجعه شماری از مشتریان رامک خودرو به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، رئیس این سازمان در طول نشستی با مشتریان اعلام کرد که اطلاعات تمام مشتریان این شرکت در اختیار دادگاه قرار داده شده؛ ضمن اینکه تمام اموال این گروه خودرویی توقیف شده و مشتریان نباید نگران باشند و تا نتیجه رأی دادگاه مشتریان منتظر بمانند؛ لذا نیاز به شکایت نیست. عباس تابش، رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در جواب به سؤالات شاکیان گفته بود که صبح (شنبه ۳۱ فروردین ماه امسال) نامه‌ای به گمرک و وزیر صمت نوشته شده تا تکلیف ترخیص خودروها مشخص شود. علاوه براین لیست همه ثبت‌نام کنندگان شامل کسانی که شکایت کرده یا نکرده‌اند، در اختیار دادگاه قرار گرفته و هر تصمیمی گرفته شود به ترتیب تاریخ ثبت‌نام اجرا می‌شود.

لازم به ذکر است که بانک مرکزی اواخر فروردین امسال در بخشنامه‌ای ترخیص خودروهای وارداتی متوقف در گمرک را به پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز براساس "نرخ حواله ارز در سامانه سنا" موکول کرده بود. بر این اساس، آن‌هایی که از ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات خودرو استفاده کرده‌اند باید مابه‌التفاوت آن را براساس نرخ حواله ارز در سامانه سنا بپردازند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar