محدودیت‌های ایجاد شده برای واردات رینگ خودرو

چهارشنبه 23 آبان 97 ساعت 11:55
محدودیت‌های ایجاد شده برای واردات رینگ خودرو

بارگیری و حمل انواع رینگ خودرو به مقصد بنادر ایران با محدودیت مواجه شد.

پس از محدودیت‌های به وجود آمده در خصوص نقل و انتقال ارز برای واردکنندگان تایر در هر دو بخش باری اتوبوسی و رادیال سواری، این بار نوبت به رینگ خودروهای سبک و سنگین رسید تا برای بارگیری و حمل از بنادر خارجی به سمت ایران با محدودیت رو به رو شوند.

در چند ماه اخیر تولیدات بعضی از کارخانه‌های رینگ سازی در ایران به خصوص تولید کنندگان انواع رینگ اسپرت با مشکل رو به رو شده و بعضی از آنها مجبور به تعدیل نیرو و کاهش ظرفیت تولید خود شده‌اند. دراین وضعیت که بازار کم حاشیه رینگ خودرو، به دور از دغدغه‌های حاکم بر بازار تایرهای سبک و سنگین،‌ بخشی از نیازهای خود را از طریق واردات از دیگر کشورها تأمین می‌کرد، گزارش‌های رسیده حکایت از دغدغه‌ای جدید برای واردکنندگان این کالا دارد.

امارات متحده عربی در جدیدترین اقدام خود بارگیری بعضی اقلام فلزی ازجمله رینگ خودرو را به خاطر ارتباط با خودروسازی کشور از مبدأ بنادر این کشور به سمت بنادر ایرانی ممنوع اعلام کرده و بخش عمده‌ای از کالاهای خریداری شده توسط تجار ایرانی درمرحله حمل و بارگیری به سمت ایران در بندرهای امارات متحده عربی متوقف شده است.

به گفته منابع آگاه محدودیت‌های جدید برای بارگیری و حمل بعضی کالاها به سمت ایران بی ارتباط با تحریم صنعت خودرو ایران نیست و باید منتظر ماند تا معلوم شود دامنه این محدودیت‌ها شامل واردات تایرهای سبک و سنگین هم می‌شود یا این بخش از مواد مصرفی در خودروها در فهرست تحریم‌های جدید گنجانده نشده‌اند.

از طرف دیگر براساس آخرین اخبار، امروز وزارت صنعت، معدن و تجارت، نخستین نشست کارگروه تنظیم بازار را در دوران تصدی وزیر جدید صمت برگزار می‌کند تا در این نشست که با محوریت حضور تایرسازان و با هدف بررسی تصویب افزایش قیمت لاستیک‌های ایرانی خواهد بود در خصوص میزان بالا رفتن قیمت‌ها و زمان اجرایی شدن آن تصمیم گیری شود.

اخبار خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar