مزایده خودروهای سواری اموال تملیکی / اسفند ۱۴۰۲

بروزرسانی در: دوشنبه 21 اسفند 02 ساعت 09:56
مزایده خودروهای سواری اموال تملیکی / اسفند 1402

بروزرسانی ۲۱ اسفند ۱۴۰۲: مزایده فوق‌العاده سراسری ۵۹۷ سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در ۲۴ استان با ارزش پایه کارشناسی حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

مزایده فوق‌العاده سراسری ۵۹۷ این سازمان در ۲۴ استان با ارزش پایه کارشناسی حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان که از ۱۶ اسفندماه آغاز شده تا ۲۱ اسفندماه ادامه دارد.

در این مزایده انواع و اقسام خودروهای سواری (داخلی و وارداتی) و سنگین، ماشین‌آلات راه‌سازی، تجهیزات الکترونیکی، پوشاک، لوازم خانگی و... عرضه شده است. رمزگشایی این مزایده چهارشنبه ۲۳ اسفندماه صورت خواهد گرفت.

 

بروزرسانی ۹ اسفند ۱۴۰۲: معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از عرضه یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی کالا در مزایده بزرگ ۲۷۷ این سازمان با مشارکت ۳۰ استان خبر داد.

به نقل از سازمان اموال تملیکی، سعید غلامی باغی معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، گفت: امروز فرایند بازدید و ثبت قیمت پیشنهادی مزایده بزرگ ۲۷۷ سازمان با مشارکت ۳۰ استان کشور آغاز می‌شود. مهلت ارائه پیشنهادات و بازدید از کالاهای مطروحه در انبارهای سازمان اموال تملیکی روز دوشنبه (۱۴ اسفندماه) به پایان می‌رسد و مراسم رمزگشایی از پیشنهادات روز شنبه (۱۹ اسفند) برگزار می‌شود.

غلامی با اشاره به کالاهای عرضه شده در این مزایده، اظهار داشت: در این مزایده نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انواع کالاهای متنوع از جمله ۱۵۰ دستگاه خودرو سواری در ۱۶ استان، ۶۰ دستگاه خودرو سنگین، ماشین آلات معدنی، لودر و بولدوزر، لوازم برقی و صوتی و تصویری، پوشاک و لوازم‌التحریر به شرط صادرات عرضه می‌شود.

معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: علاقه‌مندان برای اطلاع از کالاهای مطرح شده و قیمت‌ها می‌توانند به «آدرس سایت تملیکی» و برای ثبت پیشنهاد به سامانه تدارکات الکترونیک دولت به «نشانی setadiran.ir/setad/cms » مراجعه کنند.

 

بروزرسانی ۹ بهمن ۱۴۰۲: بر اساس اعلام رئیس سازمان اموال تملیکی تا پایان بهمن ماه مزایده ۵۶ خودرو با کیفیت اروپایی در گمرک تهران انجام خواهد شد.

مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد در بازدید از انبار متروکه گمرک تهران درباره ۵۶ خودروی رسوبی در این گمرک گفت: ۵۶ خودروی وارداتی از نشان‌های تجاری معتبر و با قیمت‌های میلیاردی در انبار متروکه‌ای در گمرک تهران به حال خود رها شده است در صورتی که سرمایه این کشور است و باید هرچه زودتر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی آنها را به مزایده بگذارد.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد برای تاییدیه استاندارد این خودرو‌ها چک سفید امضا می‌دهد که مشکلی از لحاظ استانداردی ندارند و جزء خودرو‌هایی نیستند که متوقف شوند و هر چقدر توقف آنها در انبار متروکه گمرک به طول انجامد به آنها آسیب جدی وارد می‌شود و هرچه زودتر باید در چرخه اقتصاد قرار بگیرد.

در ادامه بازدید رئیس سازمان ملی استاندارد از خودرو‌های دپو شده در انبار متروکه شماره ۱۵ گمرک تهران، آقای اسلام پناه در تماس تلفنی با آقای عبدالمجید اجتهادی رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درباره تعیین تکلیف این خودرو‌ها گفتگو کرد.

برای این ۵۶ خودروی انباشت شده در انبار متروکه گمرک که از خودرو‌های باکیفیت هستند تا پایان ماه جاری (بهمن ۱۴۰۲) مزایده ویژه برگزار می‌شود تا دیگر این خودرو‌ها در سوله اموال تملیکی نباشد.

وی ادامه داد: از آنجایی که خودرو‌ها از نوع باکیفیت اروپایی هستند رسوب بیشتر آنها در گمرک آسیب جدی به آنها می‌رساند که در مراحل بعدی هزینه‌های زیاد را به همراه خواهد داشت.

 اسلام پناه گفت: با توجه به ارزش قیمتی، این خودرو‌ها می‌توانند منابع و سرمایه خوبی برای کشور باشد که به چرخه اقتصاد کمک کند همچنین آقای اجتهادی قول داد که تا پایان بهمن در مزایده فوق العاده تکلیف این خودرو‌ها را روشن کند.

 

بروزرسانی ۱ بهمن ۱۴۰۲: مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در مزایده شماره ۶۹۵۸۸ دستگاه خودروی سواری در استان‌های هرمزگان، یزد و خوزستان و ۱۳۸ دستگاه خودروی سنگین اعم از ماشین‌آلات راهسازی و معدن عرضه می‌شود.

سید عبدالمجید اجتهادی امروز در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به برگزاری مزایده ۵۸۸، اظهار کرد: این مزایده در ۱۴ استان برگزار می‌شود و ارزش پایه کالاهای عرضه شده حدود ۹۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: در این مزایده ۶۹ دستگاه خودروی سواری در استان‌های هرمزگان، یزد و خوزستان و ۱۳۸ دستگاه خودروی سنگین اعم از ماشین‌آلات راهسازی و معدن عرضه می‌شود.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ارزش ماشین‌آلات راهسازی و معادن عرضه شده در این مزایده را ۵۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

اجتهادی افزود: علاوه بر خودرو، کالاهای دیگر نیز همانند ابزارآلات صنعتی، قطعات خودرو، کود شیمیایی، لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش پایه ۱۱۰ میلیارد تومان عرضه می‌شود.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تصریح کرد: بخشی از کالاهای مزایده به شرط صادرات عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه متقاضیان با مراجعه به سامانه ستاد ایران و یا سایت سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی می‌توانند شرح و نوع کالا را مشاهده کنند، گفت: متقاضیان می‌توانند از روز یکشنبه اول تا ۷ بهمن از کالاهای عرضه شده بازدید کنند.

اجتهادی خاطرنشان کرد: زمان رمزگشایی این مزایده ۱۰ بهمن ماه انجام خواهد شد و از طریق سامانه ستاد ایران اعلام می‌شود.

 

بروزرسانی ۱۴ دی ۱۴۰۲: عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول گفت: ۶۹ خودروی سواری،۴ دستگاه موتورسیکلت و ۳۸ دستگاه ماشین آلات کشاورزی در مزایده فوق‌العاده ۵۸۷ عرضه می شود.

«سعید غلامی باغی» اظهار کرد: در راستای تعیین تکلیف کالاهای در اختیار سازمان، مزایده فوق‌العاده ۵۸۷ در ۱۷ استان از امروز پنجشنبه ۱۴ دی ماه آغازمی‌شود و کلیه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به انبارهای سازمان تا ۱۸ دی ماه از کالاها بازدید کنند.

عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول افزود: متقاضیان از ۱۴ دی ماه فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه ستاد الکترونیک دولت و سایت سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قیمت های پیشنهادی خود را درج کنند.

وی گفت: رمز گشایی و اعلام برندگان مزایده ۵۸۷ چهارشنبه ۲۰ دی ماه صورت خواهد گرفت و اطلاع رسانی خواهد شد.

غلامی باغی بیان کرد: در این مزایده ۱۹۴ دسته کالایی به ارزش ۳۶۵ میلیارد تومان شامل خودروی سواری، لوازم یدکی، دستگاه های صنعتی، لوازم برقی، ابزار آلات و همچنین پارچه، لباس، کیف و کفش به شرط صادرات عرضه می شود.

عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول خاطرنشان کرد: ۶۹ خودروی سواری،۴ دستگاه موتورسیکلت و ۳۸ دستگاه ماشین آلات کشاورزی در این مزایده عرضه می شود.

بروزرسانی ۲۵ آذر ۱۴۰۲: مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه با دستور مقام قضایی در مزایده فوق‌العاده شماره ۵۸۶، ۶۸ دستگاه خودرو توسان عرضه شده، گفت: فرایند اجرایی مزایده فوق‌العاده ۵۸۶ برای فروش باقی‌مانده خودرو‌های سواری و سنگین اموال تملیکی نیز آغاز شده است.

تعیین تکلیف و سامان‌دهی کالا‌ها و انبار‌های سازمان اموال تملیکی یکی از برنامه‌های ویژه رئیس دستگاه قضا در دوران تحول و تعالی دستگاه قضا است.

رئیس قوه قضاییه بار‌ها بر لزوم صیانت از بیت‌المال و تعیین تکلیف فوری کالا‌ها و وسایل نقلیه موجود در پارکینگ‌های سراسر انبار‌های سازمان اموال تملیکی تاکید داشته و حتی برای پیگیری این موضوع بازدید‌هایی به‌صورت حضوری از این انبار‌ها در استان‌های مختلف از جمله تهران، مازندران، هرمزگان و بوشهر داشته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای درباره تعیین تکلیف کالا‌ها اعلام کرده است: وضعیت انبار‌های اموال تملیکی برای مردم غیرقابل تحمل است و باید فوراً به این وضعیت سر و سامان داده شود.

پس از دستورات ویژه رئیس دستگاه قضا و همکاری سازمان اموال تملیکی روند تعیین تکلیف کالا‌ها از سال ۱۴۰۰ سرعت گرفت و تاکنون چندین مزایده حضوری و آنلاین برای فروش و سامان‌دهی کالا‌های این سازمان برگزار شده است.

در همین راستا عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، در گفت‌وگو با میزان با اشاره به دستور مرجع قضایی نسبت به تعیین‌تکلیف کالا‌های رسوبی در این سازمان، اظهار کرد: مزایده ۵۸۶ سازمان اموال تملیکی در ۱۹ استان کشور شروع شده و بیشترین تعداد خودرو‌ها و کالا‌ها به استان‌های هرمزگان، بوشهر و تهران اختصاص دارد.

به گفته وی، انواع و اقسام خودرو‌های سواری، سنگین و ماشین‌آلات راه‌سازی، پوشاک و لوازم خانگی و تجهیزات الکترونیکی به ارزش یک‌هزار و ۲۱۶ میلیارد تومان عرضه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف کالا‌ها مطالبه رئیس‌جمهور و رئیس دستگاه قضا است، اعلام کرد: متقاضیان می‌توانند برای بازدید از کالا‌ها تا ۲۹ آذر به انبار‌های این سازمان در استان‌ها مراجعه کنند.

به گفته وی، اسامی برندگان در روز دوشنبه چهارم دی سال‌جاری اعلام خواهد شد.

بروزرسانی ۲۵ آذر ۱۴۰۲: مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از برگزاری مزایده فوق العاده ۵۸۶ برای عرضه انواع و اقسام خودروهای سواری، سنگین و ماشین آلات راه سازی، پوشاک و لوازم خانگی و تجهیزات الکترونیکی و غیره به ارزش یک هزار و ۲۱۶ میلیارد تومان خبر داد.

سید عبدالمجید اجتهادی روز شنبه با اشاره به جزییات مزایده فوق العاده ۵۸۶ اظهار داشت: این مزایده در ۱۹ استان کشور شروع شده است و بیشترین تعداد خودروها و کالاها به استان های هرمزگان، بوشهر و تهران اختصاص دارد.

وی ادامه داد: متقاضیان می توانند برای بازدید و ارائه پیشنهاد از خودروها و کالاها تا چهارشنبه چهارشنبه ۲۹ آذرماه به انبارهای این سازمان در ۱۹ استان مراجعه کرده و و از نزدیک بازدید کنند.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه رمزگشایی و اعلام برندگان در روز دوشنبه چهارم دی ماه صورت می گیرد گفت: اطلاعات شرکت در این مزایده از طریق ستاد الکترونیک دولت و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اعلام شده است و متقاضیان به این سامانه مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان برای شرکت در این مزایده باید اقدام به دریافت توکن( گواهی امضا الکترونیکی) از طریق سامانه ستاد الکترونیک دولت کنند.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar