موتورسیکلت‌ها از جنبه رعایت قوانین و مقررات رها شده‌اند

سه شنبه 12 آذر 98 ساعت 11:04
موتورسیکلت‌ها از جنبه رعایت قوانین و مقررات رها شده‌اند

یک متخصص حوزه آلودگی هوا با ذکر اینکه موتورسیکلت‌ها در شهرها رها شده‌اند،گفت: بیشتر موتورسیکلت‌ها از جنبه رعایت قوانین و مقررات رها شده‌اند، معاینه فنی ندارند و هرجایی رفت و آمد می‌کنند.

یوسف رشیدی افزود: لازم است به موضوع موتورسیکلت‌ها توجه بیشتری شود چون که هم اکنون صاحبان آن‌ها طرح‌های کاهش آلودگی هوا و ترافیک را رعایت نمی‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نقش مردم در کاهش آلودگی هوا اظهارکرد:‌ مردم در کاهش آلودگی نقش اصلی دارند ولی ابتدا باید زیرساخت‌هایی مثل حمل و نقل عمومی را آماده کرد تا امکان جا به جایی آنان فراهم شود. در این وضعیت درخواست‌هایی مثل استفاده مردم از حمل و نقل عمومی و بیرون نیاوردن خودرو از منزل منطقی است.

این هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با ذکر اینکه منظور از حمل و نقل عمومی، اتوبوس و مترو است، تاکید کرد: مردم همراهی کنند و تا حد امکان از حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا مقدار آلودگی که خودروها و بخصوص موتورسیکلت‌ها وارد هوای شهر می‌کنند، کاهش یابد.

وی در خصوص انتقاد اخیر معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر اینکه «قانون هوای پاک» بودجه مشخصی ندارد، گفت: برای آنکه کاری با کیفیت مناسبی انجام شود باید بودجه، امکانات و فرایندی مشخص برای آن تعریف شود بنابراین برای آنکه این قانون به نتیجه برسد باید بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته شود تا بتوان با قدرت بیشتری کارها را انجام داد.

رشیدی در پایان در خصوص عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه اجرای قانون هوای پاک اظهار کرد: مشکل اصلی عمل نکردن متولیان امر به وظایفشان است و نهادهایی مانند وزارت صنعت و وزارت نفت باید همراهی بیشتری با سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشند تا در کاهش آلودگی هوا موفق باشند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar