ناکامی رنو از پیدا کردن جایگزین برای بازار ایران

شنبه 26 آبان 97 ساعت 10:52
ناکامی رنو از پیدا کردن جایگزین برای بازار ایران

قطع همکاری کمپانی رنو فرانسه با ایران در دومین ماه متوالی ادامه یافت و گزارش جدید این کمپانی فرانسوی نشان داد مقامات رنو به رغم ادعای خود هنوز نتوانسته‌اند جایگزینی برای بازار پرسود ایران پیدا کنند.

جدیدترین آمار منتشر شده از طرف کمپانی خودروسازی رنو فرانسه نشان می‌دهد این گروه در طول دومین ماه متوالی هیچ فروشی در بازار ایران نداشته و با پیروی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران فروش محصولات خود در ایران را به طور کامل متوقف کرده است.

این کمپانی فرانسوی در ماه سپتامبر و به یک باره فروش محصولات خود در بازار ایران را متوقف کرد. بر اساس جدیدترین گزارش رنو، این کمپانی در ماه اکتبر هم از روانه کردن محصولات خود به بازار ایران خودداری کرده است.

این کمپانی فرانسوی با وجود روابط طولانی و گسترده با صنعت خودرو ایران به یک باره همکاری‌های خود را با ایران متوقف کرده است. این کمپانی در دوره نخست تحریم‌های خودرویی که توسط دولت اوباما علیه ایران به اجرا گذاشته شد همکاری‌های خود را با ایران کاهش داده بود ولی در دوره جدید تحریم‌ها این همکاری‌ها را به طور کامل قطع کرده است.

درحالی که ایران بخش مهمی از بازار این کمپانی فرانسوی را به خود اختصاص داده بود مقامات رنو به سهامداران خود وعده داده‌اند با یافتن بازارهای جدید زیان از دست دادن بازار پرسود ایران را جبران خواهند کرد.

این در حالی است که رنو در گزارش جدید خود اذعان کرده است هنوز نتوانسته جایگزینی برای بازار ایران پیدا کند. رنو در اکتبر امسال ۱۵۵ هزار و ۸۴۸ دستگاه خودرو راهی بازار جهانی کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال پیش ۱۱ هزار و ۳۸ دستگاه کاهش داشته است. متوسط فروش ماهانه رنو به ایران پیش از تحریم‌ها در نزدیک به ۱۱ هزار دستگاه بوده است و این گزارش نشان می‌دهد رنو هنوز نتوانسته است برای نزدیک به ۱۱ هزار دستگاه خودرویی که هر ماه راهی بازار ایران می کرد متقاضی پیدا کند.

تحریم های آمریکا علیه صنعت خودرو ایران از ۶ اوت بازگشته است.

فروش رنو به ایران در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۹۶ هزار دستگاه بوده است که این رقم نسبت به سال پیش ۲۴ درصد کاهش داشته است. رنو در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۶۲ هزار و ۷۹ دستگاه از محصولات خود را راهی بازار ایران کرد. فروش رنو فرانسه به ایران در این سال نسبت به سال پیش از آن رشد ۴۹.۳ درصدی داشت. فروش رنو به ایران در سال ۲۰۱۶ هم نسبت به سال پیش از آن رشد ۱۱۰ درصدی داشت و به ۱۰۸۵۳۶ دستگاه رسید. رنو در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۵۱۵۰۰، در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۳۳ هزار دستگاه و در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۳۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخته بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar