نظر مردم روسیه درباره نقطه‌ ضعف خودروهای ایرانی

شنبه 21 بهمن 02 ساعت 09:12
نظر مردم روسیه درباره نقطه‌ ضعف خودروهای ایرانی

تعداد محدودی از شهروندان روسیه با شرکت در یک نظرسنجی، درباره آینده خودروهای ایرانی در این کشور نظر داده‌اند.

نتایج نظرسنجی دو نهاد روس حاکی از آن است که ۴۸ درصد افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی، معتقدند خودروهای ایرانی می‌توانند موفق به جلب اعتماد مشتریان روس در بازار این کشور شوند.

در این نظرسنجی که توسط بانک و.ت.ب (VTB) روسیه و موسسه «آتکریتیه آفتو» انجام شده است، تنها حدود هزار و ۵۰۰شهروند روس در سنین ۱۸ تا ۶۵ سال شرکت کرده و از آنها درباره وضع خودروهای ایرانی و میزان اقبال روس‌ها پرسیده شده است. بنا به نتایج این نظرسنجی، تنها ۳۲درصد از شرکت‌کنندگان از امکان خرید خودروهای ایرانی در بازار روسیه اطلاع دارند. ۴۸درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعتقاد دارند که خودروهای ایرانی می‌توانند در جلب اعتماد خریداران روس موفق ظاهر شوند.

۲۲درصد از این تعداد نیز معتقدند این اتفاق تنها در صورت حضور خودروهای ایمن، مدرن و پیشرفته ایرانی در بازار خودروی روسیه رخ خواهد داد. ۱۴درصد از روس‌های حاضر در این نظرسنجی نیز به دلیل قیمت‌ پایین خودروهای ایرانی، آینده خوبی برای آنها در بازار روسیه متصور هستند.  در این میان ۱۶درصد از شرکت‌کنندگان نظرسنجی اطمینان دارند که خودروهای ایرانی شانس چندانی در جلب اعتماد روس‌ها نخواهند داشت، زیرا تنوع این خودروها در روسیه چندان زیاد نیست.   طبق نتایج این نظرسنجی، هماهنگی کیفیت و ارزش و قیمت خودرو از مهم‌ترین دلایل جذابیت خودروهای ایرانی برای خریداران روس به شمار می‌آید. از سوی دیگر، عمده شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی سطح پایین ایمنی خودروهای ایرانی را مهم‌ترین نقطه ضعف آنها می‌دانند.

به گفته ۲۵درصد از روس‌های حاضر در این نظرسنجی، خودروهای ایرانی تا پایان سال ۲۰۲۴ موفق به کسب سهم یک تا دودرصدی در بازار روسیه خواهند شد. برخی از شرکت‌کنندگان نیز سهم خودروهای ایرانی را تا پایان سال جاری میلادی سه تا پنج‌درصد پیش‌بینی می‌کنند. در تابستان سال جاری، برخی رسانه‌های روس با اشاره به آغاز فروش خودروی پژو ۲۰۷ در روسیه اعلام کردند که سه خودروی تولید ایران در معرض انتخاب مشتریان یک هلدینگ روس قرار دارند. پیش از این، گروه خودروسازی سایپا نیز اعلام کرده بود که قرارداد عرضه خودروهای شاهین، کوئیک و ساینا در بازارهای روسیه و بلاروس را به ‌میزان ۴۵هزار دستگاه و طی سه سال منعقد کرده است.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar