نکات تازه در مورد کارتخوان های جدید سوخت

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
نکات تازه در مورد کارتخوان های جدید سوخت

قرار است تمامی نازل‌ها در سراسر کشور به سیستم توزیع سوخت و پرداخت هم زمان مجهز شوند تا هموطنان بتوانند از طریق خدمات بدون کارت یا با وارد کردن کارت‌های بانکی خود و حتی از طریق موبایل، پرداخت‌های خود را انجام دهند.

پانزدهم تیرماه سال جاری یعنی حدود ۲۰ روز دیگر، زمان رونمایی از کارتخوان های جدید در جایگاه‌های عرضه سوخت اعلام شده، کارتخوان هایی که قرار است کار سوخت گیری را آسان کرده و استفاده از کارت سوخت شخصی را دوباره رونق بخشد.

سیدمحمدرضا موسوی‌خواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص جزئیات دستگاه‌های جدید کارتخوان سوخت در جایگاه‌ها بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی این کارتخوان‌ها، حذف هزینه‌های تأمین و نگه داشت از دولت خواهد بود که این اصل ازطریق شبکه بانکی کشور انجام می‌شود و صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای به همراه خواهد داشت.

وی درباره مزایای کارتخوان‌های جدید جایگاه‌های سوخت اذعان داشت: در پیاده‌سازی و تجهیز این سری از کارتخوان‌ها فناوری روز به کار گرفته شده و برای رفاه حال شهروندان، پرداخت هزینه سوخت بدون دخالت نیروی انسانی نیز امکان پذیر خواهد بود.

این مقام مسئول با بیان این‌که فناوری نصب شده روی کارتخوان‌های جدید قابلیت توزیع سوخت و انجام عملیات بانکی را دارا است، تصریح کرد: از این پس، تمامی نازل‌ها به سیستم توزیع سوخت و پرداخت هم‌زمان مجهز می‌شوند تا هموطنان بتوانند از طریق خدمات بدون کارت یا با وارد کردن کارت‌های بانکی خود و حتی از طریق موبایل، پرداخت‌های خود را انجام دهند.

موسوی خواه با اشاره به این‌که مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی ما موظف هستیم عرضه بنزین و نفت‌گاز را با اولویت کارت سوخت انجام دهیم، بیان کرد: این مهم در حال حاضر در بخش نفت‌گاز با استفاده از سامانه پیمایش انجام می‌شود، همچنین به‌روزرسانی تجهیزات جایگاه‌های بنزین و نفت‌گاز در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی ادامه داد: در استفاده از کارتخوان‌های جدید نیازی به تغییر زیرساخت نخواهد بود و تنها انتقال اطلاعات با فناوری نو و با استفاده از فیبر نوری صورت می‌گیرد.

بیش از ۱۱ سال از آغاز نصب تجهیزات سامانه هوشمند سوخت روی جایگاه‌های عرضه می‌گذرد و اکنون با تجهیز این سامانه به کارتخوان های جدید، قدمی در جهت بهبود و تسهیل سیستم عرضه سوخت کشور برداشته خواهد شد. از این رو، قرار است تمامی نازل‌ها در سراسر کشور به سیستم توزیع سوخت و پرداخت هم زمان مجهز شوند و با اجبار استفاده از کارت سوخت شخصی به منظور بهره گیری از خدمات جدید، شاهد بازگشت کارت‌های سوخت شخصی به چرخه سوخت گیری و به موازات آن، فراهم شدن امکان آمارگیری دقیق از وضعیت تقاضای سوخت در کشور خواهیم بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar