نیاز صنعت خودرو به شرکت‌های دانش بنیان

دوشنبه 15 مهر 98 ساعت 15:46
نیاز صنعت خودرو به شرکت‌های دانش بنیان

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: نیاز به شرکت‌های دانش بنیان و حوزه نوآوری، مسیری است که صنعت خودروسازی ایران باید به آن ورود پیدا کند.

دکتر علی وحدت‌ در اولین روز گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های صنعت خودرو که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی به مدت سه روز در حال برگزاری است، بیان کرد: هدف صندوق این است که با استفاده از ابزارهای مالی که در اختیار دارد، بتواند بهم‌رسانی خوبی بین شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های صنعتی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: در تمام دنیا صنعت خودرو، صنعت مهمی ‌بوده و جزو صنایع مادر محسوب می‌شود، چون که حوزه‌ای که پوشش می‌دهد بسیار وسیع است و هر جا که حوزه خودروسازی وجود دارد، اغلب یک زیست بومی‌ از فناوری و نوآوری دور آن شکل می‌گیرد که متاسفانه در داخل کشور این اتفاق آنطور که باید انجام نگرفته است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: حوزه‌ای که انحصاری و رانتی در اختیار یک گروهی قرار می‌گیرد، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت، اتفاقی که در صنعت خودروی کشور رخ داده و نارضایتی‌هایی را در پی داشته است، لذا صندوق با ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد، تلاش دارد تا اتفاق مثبتی را در این حوزه رقم بزند.

وحدت یادآور شد: نقش صنایع بزرگ این است که در اطراف خود زنجیره ایجاد کنند تا شرکت‌های دانش بنیان و فناور بتوانند دور آنها شکل بگیرند. حوزه خودرو هم یک زنجیره تأمین پیچیده دارد و این فرصت را ایجاد می‌کند تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند وارد این حوزه شوند، تا جایی که در خودروهای جدید بیش از ۵۰ درصد، فناوری در آنها سهم دارد.

وی ادامه داد: نیاز به شرکت‌های دانش بنیان و حوزه نوآوری، مسیری است که صنعت خودروسازی کشور باید به آن ورود پیدا کند، از همین‌رو گروه‌های خودروسازی باید به شرکت‌های دانش بنیان اعتماد کنند و ارتباط موثری را با آنها برقرار کنند تا در درازمدت بتوان اقدامات بزرگی انجام داد، چون که شرکت‌های دانش بنیان موجود در حوزه خودرو می‌توانند در بخش‌های گوناگون این صنعت ورود پیدا کنند.

صندوق نوآوری و شکوفایی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar