هاوال H2، جدیدترین کراس اور بازار ایران لقب گرفت

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
هاوال H2، جدیدترین کراس اور بازار ایران لقب گرفت

با توجه به افزایش علاقه مشتریان به خودروهای شاسی بلند و کراس اوور، بسیاری از خودروسازان در جهان در تلاشند که به این نیاز مصرف کنندگان خودرو پاسخ جدی بدهند. در همین راستا، طی سال‌های اخیر شاهد افزایش تولید و عرضه خودروهای شاسی بلند در جهان بوده‌ایم.

از آن جایی که این روزها که تب استفاده از خودروهای شاسی بلند در جهان افزایش یافته و میل مشتریان ایرانی از خرید خودرو در کلاس سدان به خرید خودروهای شاسی بلند و کراس اوور تغییر پیدا کرده است؛ شرکت بهمن موتور با تولید سه محصول شاسی بلند و به صورت هوشمندانه در حال پاسخگویی به این نیاز مشتریان ایرانی می‌باشد.

هاوال h2

مطابق آمار جهانی، فروش شاسی بلندها حدود ۱۲ درصد در سال ۲۰۱۷ افزایش پیدا کرده است که این مساله سبب رونق ۳ درصدی کل صنعت خودرو شده است. از طرف دیگر همین آمار نشان داده است که فروش خودروهای شخصی سنتی و سدان ها در سال ۲۰۱۷ حدوداً ۲ درصد کاهش یافته است. اگر بازه زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ را مورد بررسی قرار بدهیم، آمارها نشان می‌دهند فروش شاسی بلندها حدود ۸۷ درصد افزایش و فروش خودروهای سنتی و سدان ها ۸ درصد کاهش یافته است.

این مساله در حالی است که بررسی‌ها نشان از تغییر رویکرد خرید مشتریان ایرانی نیز دارند. به صورتی که نتایج افکارسنجی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان می‌دهد ۶۳ درصد مردان و ۵۶ درصد زنان ایرانی به خرید خودروهای شاسی بلند و کراس اوور تمایل دارند، بنابراین و در همین راستا شرکت بهمن موتور قصد دارد با تولید و عرضه سه محصول شاسی بلند در بازار ایران به این نیاز مشتریان ایرانی پاسخ بدهد.

از آن رو که عمده خودروهای شاسی بلند در ایران توسط شرکت‌های واردکننده خودرو عرضه می‌شوند و از قیمت‌هایی نسبتاً بالا برخوردار می‌باشند بنابراین شرکت بهمن موتور با بررسی گزینه‌های مطلوب به لحاظ کیفی و ارزشی سه محصول را برای بازار ایران انتخاب کرده و از آنجا که در مقطع کنونی فروش کراس اوورهای کوچک بهتر از شاسی بلندها بوده است، شرکت بهمن موتور، کراس اوور H2 را به زودی در بازار ایران عرضه می‌کند.

گروه بهمن، مدل H2 هاوال را با یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به بازار عرضه می‌کند که این پیشرانه قادر به تولید حداکثر قدرت ۱۴۰.۸ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۲۰۲ نیوتن متر است که این قدرت و گشتاور، توسط یک گیربکس شش دنده اتومات با قابلیت تعویض دستی به محور جلوی این خودرو منتقل می‌گردد. با این مشخصات فنی، هاوال تنها ۱۱.۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا سرعت خود را از حالت سکون به حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که با توجه به قدرت موتور و وزن ۱۵۲۵ کیلوگرمی این خودرو، عدد مناسبی می‌باشد.

این روزها یکی از موضوعات مهم برای مصرف کنندگان خودرو هنگام خرید یک خودروی شاسی بلند میزان مصرف سوخت آن می‌باشد. از آنجا که بزرگی بدنه تأثیر جدی در میزان مصرف سوخت خودرو دارد اما کراس اوور H2 با دارا بودن استاندارد آلایندگی یورو ۵، در هر ۱۰۰ کیلومتر چرخه ترکیبی، حدود ۸.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

اما نکته‌ای مهم دیگر برای مشتریان ایرانی در خرید یک خودرو آپشن های به روز و کاربردی به منظور راحت‌تر شدن رانندگی است. در این زمینه هم H2 کم نگذاشته و می‌توان به آپشن هایی مثل شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری فعال، ترمز پارک برقی، فرمان برقی، کروز کنترل، سیستم کمکی افزاینده نیروی ترمز در سراشیبی، سیستم اتو هلد، سانروف برقی،، سیستم نویگیشن، تنظیم برقی صندلی راننده، سیستم تهویه مطبوع خودکار و سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی را می‌توان در این خودرو نام برد.

لازم به ذکر می‌باشد که هاوال H2 دارای دو تریم یک رنگ و دو رنگ می‌باشد که درتریم دو رنگ، رنگ سقف خودرو و سایر قسمت‌های بدنه با یکدیگر متفاوت هستند. گروه بهمن قصد دارد در ابتدا تریم تک رنگ این خودرو را تولید بکند و پس از آماده سازی خط تولید، تریم دو رنگ آن را نیز تولید خواهد کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar