احتمال ترخیص تعدادی از خودروهای وارداتی

پنج شنبه 2 آبان 98 ساعت 10:36
احتمال ترخیص تعدادی از خودروهای وارداتی

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: احتمال دارد بعضی از خودروهایی که اظهار گمرکی شده‌اند ترخیص شوند.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: پیگیری‌ها در رابطه با ترخیص خودروهای موجود در گمرک هنوز به جایی نرسیده است. راه حل دیگری به نظر نمی‌رسد و خودروها فعلاً در گمرک می‌ماند. مشتریان هم شاکی و در مراجع قضایی درپی رفع مشکلات خود هستند. یکی از دلایل تاکید ما هم همین مسئله است تا پرونده‌های قضایی بسته شود.

احتمال ترخیص شماری از خودروها

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که شمار خودروهای موجود در گمرک هنوز همان ۴۷۰۰ الی ۴۸۰۰ دستگاه است. البته شنیده‌ام خودروهایی که اظهار شدند و گواهی گمرکی دارنند احتمال ترخیص آن‌ها وجود دارد. شمار این خودروها هم ۱۰۴۷ دستگاه است که با این حساب همچنان ۳ هزار خودرو در گمرک می‌ماند. این نکته را هم باید گفت که ۱۰۰۰ دستگاه از خودروهای یاد شده از برند هیوندای متعلق به گروه کرمان موتور است.

هزینه نگهداری خودروها در انبار گمرک

دادفر در خصوص هزینه نگهداری از خودروها در گمرک اظهار کرد: خودروها در حال خاک خوردن هستند و گمرک هم از بابت اشتغال فضا ناراضی است. شرکت‌ها هم باید هزینه نگهداری خودروها در گمرک را پرداخت کنند که مبلغ آن به صورت روزانه بین ۳۵ الی ۷۰ هزار تومان است. واردکنندگان مجبور به پرداخت این هزینه هستند و حتی در برخی موارد شنیده‌ام این مبلغ به ۱۰۰ هزار تومان هم می‌رسد.

پیش‌بینی افزایش قیمت وارداتی‌ها

وی در پایان گفت: قیمت خودروهای وارداتی حالت تقریباً ثابت را در بازار دارد ولی پیش‌بینی می‌کنم در آینده شاهد افزایش نرخ باشیم. علت این افزایش قیمت هم به تداوم عدم عرضه باز می‌گردد ضمن این که کمبود تبادل وجود دارد. افرادی که صاحب خودروی وارداتی هستند حاضر به فروش نیستند و به نوعی بازار به حالت سکون و خواب وارد شده است. در این بین کسی که می‌خواهد اقدام به خرید کند باید قیمت‌های بالاتری را بپردازد. هر چقدر که این شرایط بیشتر ادامه پیدا کند صعود قیمت‌ها هم بیشتر خواهد شد.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar