ترخیص ۵۱ دستگاه خودروی چانگان از گمرک

بروزرسانی در: یکشنبه 10 اردیبهشت 02 ساعت 10:40
ترخیص ۵۱ دستگاه خودروی چانگان از گمرک

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت از ترخیص ۵۱ دستگاه خودروی چانگان cs35 به عنوان نخستین خودروهای وارداتی از گمرک خبر داد.

مهدی ضیغمی افزود: این نخستین محموله از یک هزار و ۱۰۸ خودروی چانگان است که توسط سایپا وارد شده و شنبه ۵۱ دستگاه از آن از گمرک ترخیص شد و سایر خودروها نیز به تدریج روزهای آینده ترخیص می شوند.

وی با بیان اینکه پس از پنج سال نخستین ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک انجام شده است، اظهار داشت: تغییر فعالان عرصه واردات خودرو از یک سو و همچنین قوانین و مقررات موجود که کمک حال ترخیص خودرو در زمان فعلی تحریم‌ها نیستند، سبب شد تا در عمل ترخیص این خودروها بیش از پنج ماه به طول بیانجامد.

ضیغمی خاطرنشان کرد: در اسرع وقت قیمت نهایی این خودروها توسط سازمان حمایت تعیین و اعلام خواهد شد.

وی همچنین از ورود یک هزار و ۵۰۰ خودروی خارجی دیگر به کشور خبر داد که در فرایند دریافت مجوزهای ترخیص از گمرک هستند و پس از دریافت تاییدیه های استاندارد و همزمان با عرضه، قیمت این خودروها نیز اعلام خواهد شد.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت بیان داشت: این هزار و ۵۰۰ خودرو از برندهای فیات، زوتی، هیوندایی، کیا و میتسوبیشی هستند که به مرور عرضه خواهند شد.

وی یادآور شد: برخلاف سنوات گذشته که قوانین برای صادرات خودرو بسیار سهل بود، امروز و با وجود شرایط تحریمی وارد کنندگان باید به اصطلاح هفت خان رستم را پشت سر بگذارند و به همین دلیل ترخیص نخستین خودروها از گمرک با چالش همراه بوده و بیش از پنج ماه به طول انجامیده است.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar