تکلیف ۶۴۰۰ خودروی مانده در گمرک چه خواهد شد؟

چهارشنبه 1 آبان 98 ساعت 17:13
تکلیف 6400 خودروی مانده در گمرک چه خواهد شد؟

معاون وزیر صنعت در خصوص سرانجام خودروهای دپو شده در گمرک گفت: خودرو‌هایی که همچنان در گمرک مانده‌اند به طور حتم مشکل خروج دارند، واگرنه آن‌هایی که بدون مشکل بوده‌اند ترخیص شده است.

حمید زادبوم در جواب به این سؤال که تکلیف ۶۴۰۰ خودروی مانده در گمرک چه خواهد شد، اظهار کرد: بعضی خودروهای وارداتی مانده در گمرک، ترخیص و برخی دیگر به خاطر اشکال در استاندارد، نمایندگی و قبض انبار در گمرک مانده‌اند و اینکه خودروهای باقی‌مانده تحویل سازمان تملیکی داده می‌شوند یا خیر را گمرک تعیین می‌کند نه سازمان توسعه تجارت.

رییس سازمان توسعه تجارت همچنین به ارز ۴۲۰۰ تومانی که یکی از سیاست‌های ارزی دولت برای کنترل وضعیت اقتصادی کشور است، اشاره کرد و افزود: هم اکنون ارز ۴۲۰۰ تومانی زیادی به کالا‌ها تخصیص داده نمی‌شود و آن مقدار موجود هم تنها برای کالاها و قوت اساسی مردم است.

زادبوم تاکید کرد: اگر این ارز به کالا‌های اساسی اختصاص نمی‌یافت وضعیت بازار به شکل دیگری بود، هرچند همه ما از لحاظ اقتصادی مخالف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستیم ولی برای تنظیم بازار داخل و کالا‌های اساسی در وضعیت کنونی این لطفی است که دولت کرده و بازار را به سمت خوبی سوق داده و باعث کاهش قیمت برخی کالا‌ها شده است.

اقتصادآنلاین

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar