ثبت سفارش ۲۶ هزار خودروی برقی در ایران

سه شنبه 13 شهریور 03 ساعت 16:36
ثبت سفارش 26 هزار خودروی برقی در ایران

۲۶ هزار و ۶۳۰ دستگاه خودرو برقی تا شهریور ماه امسال توسط خودروسازان ثبت سفارش شده است .
 
در شرایطی از نیمه اول اردیبهشت ماه امسال اولین دوره عرضه خودروهای برقی در سامانه یکپارچه آغاز شد که ۱۳ شرکت خودروساز داخلی در این زمینه فعالیت دارند.
 
نگاهی به آمارهای ارسالی از سوی وزارت صمت ،  از زمان آغاز ثبت سفارش واردات خودروهای برقی تا پایان مرداد، ۲۶ هزار و ۶۳۰ خودرو برقی توسط شرکت‌های واردکننده ثبت سفارش و از این تعداد ۴ هزار و ۹۲۷ دستگاه خودرو وارد کشور شده است.
 
هر چند دو شرکت ایران خودرو و سایپا مجموعا تاکنون یک هزار و ۶۹۸ دستگاه تاکسی برقی وارد کردند اما شرکت کرمان موتور در این زمینه فعال تر بوده و تعداد تاکسی های ترخیص شده توسط این شرکت دو هزار دستگاه بوده است.
 
شرکت مدیران خودرو نیز از ابتدای اردبیهشت امسال هزار دستگاه تاکسی برقی وارد کشور کرده است.
 
هر چند تاکنون حدود ۵هزار تاکسی برقی از گمرکات کشور ترخیص شده اما بازار ثبت سفارش این خودروها داغ است بطوریکه طبق آمارهای وزارت صمت تا شهریور امسال ۲۶ هزار و ۶۳۰ خودروی برقی ثبت سفارش شده است.
 
آنچه مشخص است اگر ارز مناسبی برای ورود تاکسی های برقی در اختیار شرکت های خودروساز قرار بگیرد، در آینده نزدیک شاهد ورود بیشتری از برقی ها در ناوگان تاکسیرانی کشور خواهیم بود.
 
هفته گذشته نیز در اطلاعیه ای بانک مرکزی اعلام کرد که تامین ارز از سپرده اشخاص برای ورود برقی ها آزاد است هر چند که مشخص نیست این ارز منشا داخلی دارد یا خارجی.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar