دپو ۱۹۴۱ دستگاه خودرو در هرمزگان

سه شنبه 15 بهمن 98 ساعت 16:26
دپو 1941 دستگاه خودرو در هرمزگان

ناظر گمرکات استان هرمزگان از دپوی ۱۹۴۱ دستگاه خودرو در گمرکات این استان خبر داد و تصریح کرد: ما موجب دپو شدن خودروها در گمرک نیستیم و در این زمینه منتظر کسب مجوز ترخیص از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم.

ابوالفضل اکبرپور امروز در حاشیه بازدید از گمرکات استان هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۲۶۱ دستگاه خودرو در گمرک موجود بود که در نیمه دوم سال گذشته با مصوبه هیات دولت ۷۱۵۳ دستگاه آن ترخیص شد.

وی ادامه داد: از این تعداد ترخیص ۶۶۵۳ دستگاه خودروهای سواری بودند و مابقی آمبولانس بودند که ترخیص شدند. اکنون هم خودروهایی که در گمرک مانده به خاطر تغییر شرایط ارزی و ممنوعیت ثبت سفارش خودرو است که باید مجوز از مبادی مربوطه را داشته باشند تا گمرک آنها را ترخیص کند.

اکبرپور تصریح کرد: ملاک ترخیص گمرک برای کالاها از جمله خودرو، شرایط، مجوز و قوانین ترخیص روز است نه زمانی که کالا وارد گمرک شده است. اکنون هم ۱۹۴۱ دستگاه در گمرکات استان هرمزگان مانده که ۶۶۸ دستگاه در گمرک شهید رجایی، ۱۱۶۷ دستگاه در گمرک باهنر و ۱۰۶ دستگاه در گمرک لنگه مانده است که باید مجوز ترخیص بگیرد و در این زمینه وزارت اقتصاد رایزنی کرده و مجوز ترخیص ۱۰۴۸ دستگاه از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ شده است اما باید مجوز نهایی صادر شود.

به گفته مدیرکل گمرک شهید رجایی طی ۱۰ ماهه امسال یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی در بندر رجائی تخلیه شده که ۱۷۷ هزار تن آن در گمرک باقیمانده که مربوط به چند روز گذشته است و به زودی ترخیص می‌شود.

وی تصریح کرد: در زمینه کالاهای اساسی دپو و رسوب کالا نداریم و کالاهای اساسی طی سه چهار روز، نهایتاً یک هفته از گمرک ترخیص می‌شوند.

ناظر گمرکات استان هرمزگان تصریح کرد: اکنون مقداری کالای گروه ۴ در گمرک مانده که دلیل عدم ترخیص آن ممنوع الورود بودنشان است. تعدادی وارد کنندگان کالای گروه ۴ مجبور شدند اموالشان را مرجوع کنند و تعدادی دیگر از کالای گروه ۴ را سازمان اموال تملیکی باید تعیین تکلیف کند که در این زمینه سخت گیری‌های خود را دارد.

اکبرپور همچنین یادآور شد که بیش از ۵۴ درصد از حجم تجارت خارجی کشور در استان هرمزگان انجام می‌گیرد. بر این اساس طی ۱۰ ماهه امسال صادرات از نظر توناژ سه برابر بیشتر از واردات شده است.

به گفته وی طی این مدت ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۷ میلیارد دلار صادر شده است. همچنین ۳۱ میلیون تن صادرات غیر نفتی به ارزش ۱۸ میلیارد دلار صورت گرفته که از نظر ارزشی ۱۲۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک شهید رجایی اظهار کرد: چین، هند، امارات، آلمان و ایتالیا مقاصد اصلی صادرات کالاهای ایرانی بوده است.

به گفته وی در ۱۰ ماهه امسال ۶۹۲۴ تن کالا به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار وارد شده است که یک میلیارد دلار نسبت به سال گذشته کاهش دارد.

اکبرپور همچنین اعلام کرد: از اول سال تا کنون حدود ۷۸ هزار تن گوشت، بیش از ۷۳۲ هزار تن برنج، ۶۱ هزار تن دانه‌های روغنی، ۷۳ هزار تن ذرت، ۳۴۶ هزار تن روغن، ۴۳۰۰ تن دارو، ۳۹۲ هزار تن قند و شکر، ۷۴۹ هزار تن کاغذ، ۴۳ هزار تن کنجاله سویا و ۴۲ هزار تن حبوبات وارد کشور شده است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar