شماره گذاری ۷۵۰۰ خودروی وارداتی آغاز شد

بروزرسانی در: چهارشنبه 29 خرداد 98 ساعت 15:31
شماره گذاری 7500 خودروی وارداتی آغاز شد

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در مورد شرایط شماره‌گذاری خودروهای ترخیص شده از گمرک گفت: شماره‌گذاری‌ خودروها شروع شده و این کار برای ۷۵۰۰ دستگاه خودروی ترخیص شده در حال انجام است.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در مورد رفع مشکلات سر راه شماره گذاری خودروهای وارداتی اظهار کرد: روز پیش ستاد سوخت از اجرای قانون تمکین کرد و اموال و دارایی‌های مردم را رها کرد. این طرح با نظارت سازمان بازرسی کل کشور و با ورود حراست وزارت راه انجام شد. حضور نهادهای نظارتی به موقع و پرقدرت بود و گفتنی است که شماره‌گذاری خودروهای ترخیص شده آغاز شده است. به سرعت هر خودرویی که قابلیت شماره‌گذاری داشته باشد تحویل خریداران می‌شود.

آغاز شماره‌گذاری خودروهای وارداتی

وی ادامه داد: در نهایت پرونده دو ساله ترخیص خودروها می‌توان گفت کم کم در حال بسته شدن است. تا کنون ۸۶۰۰ ثبت سفارش انجام شده که از این شمار ۷۵۰۰ دستگاه از گمرک خارج و ترخیص شده است. از زمان شماره‌گذاری حدود ۴۸ ساعت طول می‌کشد تا نهایتاً خودرو به دست مشتریان برسد. در مورد دریافت گواهی اسقاط هم گفتنی است که ستاد سوخت حالتی انحصاری برای خرید گواهی‌ها ایجاد کرده بود که این اجازه را نمی‌داد تا واردکنندگان از محل‌هایی که با قیمت مناسب گواهی میفروختند خریدارای انجام شود. حدود ۲ هزار دستگاه دیگر امکان ترخیص دارند و مابقی خودروها مشکلات فنی وقضایی دارند.

پرداخت مابه‌التفاوت توسط مشتریان

دادفر در رابطه با پرداخت مابه‌التفاوت توسط مشتریان اظهار کرد: مشتریان در این زمینه باید مابه‌التفاوت نرخ ارز بر اساس سامانه سنا را پرداخت کنند. این مورد قانون است و با این وجود ما میلی به این موضوع نداریم. وزیر صمت هم در این زمینه تلاش‌هایی کردند ولی امکان لغو این موضوع انجام نشد و مشتریان باید اضافه مبلغی را پرداخت کنند. این مبلغ اضافه بستگی به نوع خودرو دارد که از حدود ۲۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود و تا ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد. تعیین‌کننده نرخ ارزش مابه‌التفاوتی که مشتریان باید بپردازند سازمان حمایت است.

بسته شدن پرونده خودروهای گمرک

وی در پایان گفت: پرونده تحویل خودرو به مشتریان فکر می‌کنم ظرف یک ماه آینده تمام خواهد شد و کلیه خودروها احتمالاً در این مدت به دست مشتریان می‌رسد. پروسه بازسازی و تعمیرات هم به محض خروج فرآیندهای آن انجام شده و حدود یک ماه است که این کارها انجام گرفته است. با توجه به این که از زمان ترخیص‌های یک ماه می‌گذرد، پروسه تعمیرات و بازسازی بر روی خودروهای یاد شده به خوبی انجام شده ولی به خاطر مشکلات شماره‌گذاری این خودروها به دست مشتریان نرسیده بود. ناگفته نماند اگر مشکلی توسط پلیس راهور ناجا ایجاد نشود، این خودروه ظرف مدت یاد شده به مشتریان تحویل داده می‌شود.

گسترش نیوز

دلالان خودرو فروشنده شده‌اند

ضرورت آزادسازی واردات خودرو

واردات خودروهای دست دوم یک راه حل برای کنترل قیمت

محاسبه قیمت تمام شده خودروهای هیبریدی وارداتی در ایران

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar