واردات خودرو آزاد شد

بروزرسانی در: دوشنبه 26 اسفند 98 ساعت 10:09
واردات خودرو آزاد شد

متن بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور که در کمیسیون تلفیق مجلس با حکم حکومتی رهبری تصویب و برای تأیید شورای نگهبان ارسال شده، منتشر شد. این گزارش به نکات قابل توجهی که در بودجه سال ۱۳۹۹ به تصویب رسیده پرداخته شده است.

متن بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور که در کمیسیون تلفیق مجلس با حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب تصویب و برای تأیید شورای نگهبان ارسال شده، منتشر شد. این نخستین بار است که لایحه بودجه با استناد به اصل ۸۵ قانون اساسی، مستقیماً از کمیسیون تلفیق به شورای نگهبان می‌رود.

بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور از حیث منابع و مصارف بیش از ۲۰۱۷ هزار میلیارد تومان بوده که سهم بودجه عمومی دولت ۶۴۰٫۷ هزار میلیارد تومان و سهم بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت بیش از ۱۴۳۵٫۹ هزار میلیارد تومان است.

این گزارش به نکات قابل توجهی که در بودجه سال ۱۳۹۹ به تصویب رسیده پرداخته شده است.

انتشار ۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت

به دولت اجازه داده می‌شود در سال ۱۳۹۹ مبلغ دو هزار میلیارد تومان اوراق مالی-اسلامی منتشر کند، تا در جهت احداث، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور) به مصرف برسد.

مجاز بودن واردات خودرو

در سال ۱۳۹۹ واردات خودروهای سبک و سنگین (با اولویت خودروهای ترکیبی (هیبریدی)) و ماشین آلات معدنی و راهسازی با ارز منشأ خارجی طبق قوانین و مقررات مجاز است.

گرفتن مالیات از خانه‌های خالی

سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است با همکاری شهرداری‌های سراسر کشور واحدهای مسکونی خالی از سکنه واقع در شهرهای با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر جمعیت در سال‌های ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ را شناسایی و مالیات متعلقه (۵۴ مکرر) قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی را از مالکان آنها اخد کند.

افزایش عوارض گمرکی بر واردات وسایل آرایشی و سیگار

در سال ۱۳۹۹ به عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی مجموعاً ۱۵ درصد اضافه و به ازای هر نخ سیگار وارداتی ۱۰ ریال اخذ و منابع حاصله از آن به هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجع بیماران اختصاص می‌یابد.

افزایش جرائم رانندگی

درسال ۱۳۹۹ تعرفه جرائم رانندگی  دو درصد (۲%) افزایش می‌یابد و مبالغ حاصله به حساب درآمدی خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

گرفتن هزینه پیامک اعلام جرائم رانندگی از مالکان خودرو

در اجرای ماده (۸) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با اصلاحات و الحاقات بعدی، تخلفات و جریمه‌های رانندگی براساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از طریق پیامک به مالکان خودروها اعلام می‌شود. اپراتورهای تلفن همراه موظفند هزینه پیامک‌ها را در قبوض تلفن همراه مالکان وسیله نقلیه درج و مبالغ مربوطه را از آنها دریافت کنند.

فروش ۴۰ هزار میلیارد تومان اموال مازاد دولت

به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده می‌شود تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان از اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد دولت به استثنای انفال را بدون رعایت تشریفات مربوط به تصویب هیات وزیران با رعایت قوانین و مقررات از طریق مزایده عمومی در سامانه تدارکات الکترونیک دولت با رعایت قانون تجارت با اصلاحات و الحاقات بعدی و نیز مقررات تعیین شده در قانون برگزاری مناقصات به طوری که با مزایده منطبق باشد به فروش برساند.

حذف سه دهک از یارانه بگیران

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از کلیه بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و بر اساس معیارها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه تعیین می‌گردد نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌بگیران، با ارائه دلیل و مدرک به افراد، اقدام کند.

همچنین سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مکلف است امکان ثبت نام برای افرادی که موفق به ثبت نام برای بهرهمندی از یارانه نشده‌اند را فراهم کند.

افزایش قیمت پیامک برای حمایت معلولین، ساماندهی کودکان کار و خیابانی!

اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی، علاوه بر قیمت هر پیامک مبلغ یک تومان (۱۰ ریال) از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب در آمد عمومی خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. درآمد حاصله متناسب با وصول تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان جهت اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد.

پرداخت وام ازدواج ۵۰ میلیونی

به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکز جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد ازداج آن‌ها بعد از مورخ ۱۳۹۶/۱/۱ بوده و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال ۱۳۹۹ معادل ۵۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت هفت ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.

تجارت نیوز

مصوبه واردات خودروهای خارجی در سال ۹۹ رد شد

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

5 دیدگاه ها برای "واردات خودرو آزاد شد"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
عباسی
مهمان
انشالله خدا ازتون نگذره بااین بازار سرمایه و کاسبی و کلاهبرداری که فقط از جیب مردم خلق الله و دستتون توجیب مردم اسباب بازی چینی از خودرو داخلی هم خوشگل تره هم ایمن هم آپشنال همشم با ی موضوع جدید باید بریم تو حاشیه اگر الان با کرونا ۱۰۰۰نفر فوتی داشته باشیم دور از جون بازم یک پنجم تصادفات جاده ای هست با همه چیز مخصوصا جون آدما بازی و تجارت می‌کنی انشالله خدا تقاص همرو ازتون بگیره که نه دین نه وجدان ن سواد دارید کافر سگش به شما شرف داره ه فقط پاک کردن صورت مسئله تنها راه… بیشتر
٩٩
مهمان

خدارو شکر ی خبر خوب شنیدیم

ع
مهمان

خب الان اگه واردات خودروهای راه سازی آزاد بشه باز مثل قضیه شرکت هپکو میشه که…

کیهان
مهمان

اولین خبر خوب تو سال ۹۸ فک کنم همین باشه

محمد
مهمان

۹۹