گمرک قشم خودروی دپو شده ندارد

چهارشنبه 16 بهمن 98 ساعت 17:22
گمرک قشم خودروی دپو شده ندارد

مدیرکل اداره گمرک قشم اعلام کرد: هیچ خودروی وارداتی در گمرک قشم دپو نشده است.

حسین سعیدی امروز در نشستی خبری اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۹۱ هزار و ۴۹۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۶۷۱ هزار دلار به جزیره قشم وارد شده که نسبت به سال اخیر از نظر وزنی ۱۹۶ درصد و از نظر ارزشی ۱۷ درصد افزایش یافته است.

وی دلیل افزایش واردات در این جزیره را واردات برنج و کالاهای اساسی عنوان و اظهار کرد: عمده کالاهای وارد شده دراین مدت به جزیره قشم شامل برنج، چای، پارچه، توتون و تنباکو و قطعات منفصله تولید خودرو بوده است.

مدیرکل اداره گمرک قشم تصریح کرد: درآمد گمرک در این مدت ۵۹ میلیارد و ۳۲۷ میلیون تومان بوده که نسبت به سال اخیر ۵۴ درصد کاهش یافته است. همچنین ۵۱ میلیارد تومان از درآمد گمرک مربوط به ضمانت‌نامه‌های سررسیده نشده است چرا که طبق قانون زمان سررسید ضمانت‌نامه‌های واحدهای تولیدی به یکسال افزایش یافته است.

سعیدی همچنین ترانزیت صادر شده از قشم به مناطق آزاد دیگر را که عمدتاً چابهار، کیش و شهید رجایی بوده است، ۱۹۷۵ تن کالا عنوان کرد و افزود: ترانزیت صادر شده از قشم در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال اخیر ۲۳۰ درصد رشد داشته است.

به گفته مدیرکل اداره گمرک قشم، کالاهای ترانزیتی صادر شده از جزیره قشم شامل پوشاک و ماشین‌آلات واحدهای تولیدی می‌شوند. همچنین ترانزیت خارجی وارد شده به جزیره قشم در ۱۰ ماهه امسال ۷۶ هزار و ۱۹۱ تن بوده که ۱۵۵ میلیون و ۱۷۲ هزار دلار ارزش داشته است.

سعیدی اظهار کرد: میزان ترانزیت خارجی وارد شده به جزیره قشم نسبت طی ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال اخیر ۲۳۱ درصد افزایش وزنی و ۳۱ درصد افزایش دلاری داشته که عمدتاً از بندر شهید رجایی، مرز میرجاوه و بازرگان وارد قشم شده‌اند و عمده کالاهای ترانزیت خارجی وارده شامل نفت، گاز، چای و قطعات منفصله خودرو بوده است.

مدیرکل اداره گمرک قشم یادآور شد: ترانزیت داخلی هم در مناطق آزاد وجود ندارد و میزان آن صفر است.

به گفته وی، در ۱۰ ماهه امسال پنج میلیون و ۹۸۰ هزار و ۹۶۷ نفر مسافر در جزیره قشم رفت و آمد داشته‌اند که نسبت به سال اخیر ۴۰ درصد بیش‌تر شده است. همچنین وسائل نقلیه‌ای که در جزیره قشم وارد شده‌اند با ۴۳ درصد افزایش معادل یک میلیون و ۱۵۵۸ دستگاه بوده است.

این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: هم اکنون ۲۱۰ واحد صنعتی فعال در جزیره قشم مستقر هستند که ۵۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

به گفته سعیدی این واحدها در زمینه‌ی تولید لوله‌های آب و فاضلاب، روغن موتور، دخانیات، سیمان، سرب و ذوب و احیای روی فعالیت می‌کنند و محصولات تولیدی‌شان عمدتاً صادر می‌شود.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar