گک آیون Y در راه ایران

سه شنبه 1 اسفند 02 ساعت 12:41
گک آیون Y در راه ایران

شرکت راسا موتور جدیدترین محصول وارداتی خود یعنی کراس اوور برقی GAC AION Y را به بازار ایران معرفی کرده است. این خودروی برقی که در کشور چین با نام AION Y Plus شناخته می‌شود، نسخه ارتقا یافته‌ای از مدل بنزینی AION Y محسوب می‌گردد.

 

مشخصات فنی جی ای سی آیون Y وارداتی راسا موتور

قلب تپنده AION Y را یک موتور الکتریک سنکرون دائمی با توان ۱۵۰ کیلووات (معادل ۱۸۰ اسب بخار) و گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر تشکیل می‌دهد. انرژی لازم برای این موتور از باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت ۶۳.۹۸ یا ۷۶.۸ کیلووات ساعت تأمین می‌شود. بسته به ظرفیت باتری، میزان مسافت طی شده با هر بار شارژ ۵۱۰ تا ۶۱۰ کیلومتر است که در مدت ۳۰ دقیقه قابلیت شارژ مجدد دارد.

سیستم ترمزهای این خودرو از نوع الکترونیکی و کنترل از طریق سیم است که امکان کنترل دقیق‌تری را فراهم می‌کند. همچنین جی ای سی AION Y از یک کامپیوتر ۸ هسته‌ای بهره می‌برد که سرعت پاسخگویی سیستم‌های الکترونیکی را به ۰.۵ ثانیه رسانده است.

 

امکانات و تجهیزات آیون Y

جی ای سی AION Y با طول ۴۵۳۵ میلی‌متر، عرض ۱۸۷۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۶۵۰ میلی‌متر در زمره کراس اوورهای کامپکت برقی قرار می‌گیرد. از نظر ظاهری، جلوپنجره مدرن این خودرو مزین به چراغ‌های LED الهام گرفته از بال پرنده و سپر یکپارچه است. در نمای کناری ارتفاع بالای سقف و در قسمت عقب چراغ‌های LED یکپارچه و دیفیوزر جلب توجه می‌کنند.

درون کابین جی ای سی AION Y یک صفحه نمایش ۱۴.۶ اینچی و کلاستر ۱۰.۲۵ اینچی LCD تعبیه شده است. طراحان سعی کرده‌اند با حداقل کردن دکمه‌های فیزیکی، کنترل امور را به صفحه نمایش چندمنظوره واگذار کنند. امکاناتی همچون شارژر بی‌سیم، کنسول میانی، روشنایی مطبوع و سقف پانورامیک نیز به راحتی سرنشینان را تأمین می‌کند.

تمامی صندلی‌های AION Y با باز شدن کامل به تخت خواب تبدیل می‌شوند؛ بنابراین با استفاده از آپشن‌های مربوطه می‌توان از این خودرو به عنوان یک اتاق خواب متحرک نیز استفاده نمود.

این خودروی برقی با تجهیزات ایمنی همچون ۱۰ کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل و دوربین دنده عقب، امکانات رفاهی مانند صندلی‌ها و فرمان برقی چرمی، شیشه‌های بالابر برقی و آینه‌های جمع‌شونده برقی با گرمکن و آپشن‌هایی نظیر سقف پانورامیک، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم کمک رانندگی در ترافیک مجهز شده است.

سایر ویژگی‌های ایمنی و راحتی AION Y عبارتند از: سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، چراغ‌های LED، فرمان مالتی‌فانکشن، سیستم صوتی ۶ اسپیکره، توزیع‌کننده نیروی ترمز، هشدار بسته‌نشدن کمربند ایمنی، ترمز دستی الکترونیکی و خودنگهدار، مه‌شکن جلو و عقب، سنسور فشار باد لاستیک‌ها، سیستم هشدار خروج از مسیر، دستیار حرکت در شیب، کروز کنترل خودکار و سیستم ترمز بازیافت انرژی.

 

قیمت و زمان عرضه آیون Y در ایران

به نظر می‌رسد GAC AION Y با داشتن طراحی به روز، فضای داخلی ایده‌آل، عملکرد برقی مناسب و مجهزبودن به سیستم‌های ایمنی و رانندگی، گزینه جذابی برای خریداران خودروهای برقی در بازار ایران باشد. البته اعلام قیمت رسمی و آغاز فروش عمومی آن می‌تواند در تصمیم‌گیری نهایی مشتریان تعیین‌کننده باشد. هنوز قیمت و زمان عرضه این خودرو به صورت رسمی اعلام نشده است. براساس سایت‌های فروش آنلاین کشور چین، قیمت خرید عمده جی ای سی آیون Y در کشور چین از ۱۵ تا ۱۷.۵ هزار دلار اعلام شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar