ورود ۳ خودروی چینی به بازار ایران

یکشنبه 21 دی 99 ساعت 12:10
ورود 3 خودروی چینی به بازار ایران

گفته می‌شود ورود این سه کراس‌اوور به بازار ایران قطعی است و در نیمه نخست سال آینده تولید و به بازار ایران عرضه خواهند شد.

امسال دو کراس‌اوور جدید چینی وارد بازار شدند؛ ام‌وی‌ام ایکس‌۵۵ را مدیران‌ خودرو عرضه کرد و swm هم توسط سیف‌ خودرو ارائه شد. اکنون در میان خودروهای چینی که در صف ورود به بازار قرار دارند، گویا ورود سه محصول قطعی است و در چند ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد.

اولین خودرو؛ چری تیگو ۸ است. کراس‌اووری هم‌ سایز هیوندای سانتافه که از ظاهر بسیار جذابی برخوردار است. موتور آن ‌مانند چری‌تیگو۷ و ام‌وی‌ام ایکس ۵۵ مجهزبه یک موتور ۱۵۰۰ توربو خواهد بود و احتمالا بازه قیمتی یک ‌میلیارد تا یک ‌میلیارد و دویست میلیون ‌تومان را در بازار طی سال آینده به خود اختصاص خواهد داد.

KMC K7؛ کراس اوور سایز متوسط جک است که ظاهری جذاب و شبیه مازراتی لوانته دارد. براساس استراتژی جدید کرمان ‌موتور به‌ جای نام جک با ‌عنوان KMC عرضه خواهد شد. این خودرو هم از یک موتور ۱۵۰۰ توربو بهره می‌برد و رقیب مستقیم چری تیگو ۷ خواهد بود. KMC K7 احتمالا در محدوده قیمتی ۸۰۰ میلیون تومان یا کمی بالاتر عرضه خواهد شد.

آخرین خودرو هم یک کراس‌اوور است که توسط شرکت جدید التاسیس گروه جی‌بی‌جی یعنی واردکننده سابق خودروهای هیوندای، کیا و جیلی تولید خواهد شد و فردا SX5 نام دارد.

این خودرو یک کراس‌اوور کوچک است که از لحاظ ابعاد شباهت چشمگیری با چانگان سی‌اس۵ (محصول سابق سایپا) دارد و رقیب خودروهایی ‌مانند جک اس۵ و چری‌تیگو ۵ خواهد بود.

حضور یک رقیب جدید می‌تواند برای آنها چالش ‌برانگیز باشد. گفته می‌شود ورود این سه کراس‌اوور به بازار ایران قطعی است و در نیمه نخست سال آینده تولید و به بازار ایران عرضه خواهند شد.

چرا خودروهای چینی با نام ایرانی تولید می‌‌شوند؟

مانند رنو پارس که چندین سال پیش خودرو ال‌۹۰ رنو را با نام ایرانی تندر۹۰ به بازار فرستاد، حال شرکت‌هایی که قصد عرضه خودروهای چینی جدید به بازار ایران را دارند می‌خواهند برای نامگذاری محصولات جدید خود از این شیوه بهره ببرند. اما دلیل این کار چیست؟

شاید اولین دلیل؛ جلوگیری از اثرات تحریم خودروسازان چینی توسط وزارت خزانه‌ داری امریکا باشد و دومین دلیل هم پرداخت تعرفه کمتر برای واردات قطعات منفصله است چون اگر برای خودرو، نام ایرانی انتخاب شود، تعرفه پرداختی واردات قطعات منفصله ۵ درصد کاهش خواهد یافت.

اخبار خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar