پیش فروش ۷۵ هزار خودرو در جهان نظیر ندارد

سه شنبه 13 خرداد 99 ساعت 15:21
پیش فروش 75 هزار خودرو در جهان نظیر ندارد

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در این مرحله از ثبت نام ۲۵ هزار خودرو عرضه خواهد شد و متعاقب آن عرضه ۷۵ هزار خودروی دیگر در طرح پیش فروش ۱۸ خردادماه خواهیم داشت.

عباس تابش با ذکر اینکه طرح پیش فروش خودرو توسط کمیته خودرو ارائه شده است و مشابهی در دنیا ندارد، گفت: هر طرحی الزاماً نباید مشابهی در دنیا داشته باشد و بگذاریم در برخی موارد هم دنیا از مشابه ایرانی استفاده کند.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که در طرح پیش فروش خودرو آیا نقاط ضعف و قوت طرح، بررسی شده است یا خیر؟، افزود: در این طرح همه جوانب کار سنجیده شده است و ما با آمادگی کامل به استقبال اجرای این طرح می‌رویم.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در بخش دیگر صحبت‌هایش که به نحوه قیمت گذاری‌ها اختصاص داشت، گفت: شورای رقابت به عنوان مسئول این کار، یک سری قیمت‌ها را اعلام کرده است و به زودی برای بعضی خودروهای کم تیراژ هم قیمت گذاری خواهد کرد و خودروساز هم طبق این دستور، موظف به فروش خودرو است.

تابش تصریح کرد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز به عنوان مدافع حقوق مصرف کننده رصد و نظارت بر این قیمت‌ها را انجام خواهد داد.

وی با ذکر اینکه قیمت تمام شده هر کالا بسته به متغیرها و شاخص‌های خاص خود تعیین می‌شود، بیان کرد: شورای رقابت هم قیمت خودرو‌ها را بر اساس این متغیرها و بر اساس نرخ تورم حساب می‌کند و سازمان حمایت هم به عنوان مرجع رسیدگی به شکایات، این آنالیز قیمتی را دریافت کرده است تا کار رصد و پایش را به عنوان عضو کمیته خودرو و عضو ستاد تنظیم بازار بهتر و دقیق‌تر انجام دهیم.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، ادامه داد: در خصوص خودروهای بدون پلاک کف بازار سیاستهای ما ابلاغ شده است و با پلیس راهور نیروی انتظامی و دادستانی، تعزیرات و .. هماهنگی‌های لازم در این حوزه انجام شده است.

تابش تصریح کرد: در این راستا نگهداری خودرو صفر کیلومتر و بدون پلاک عملاً بیش از ۳ ماه مقدور و ممکن نیست و این خودروها باید در بازار عرضه شوند.

وی ادامه داد: از طرفی نقل و انتقال وکالتی خودرو ممنوع اعلام شد و سه ماه بیشتر یک خودرو نمی‌تواند بصورت صفر کیلومتر باقی بماند.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در این مرحله از ثبت نام ۲۵ هزار خودرو عرضه خواهد شد و متعاقب آن عرضه ۷۵ هزار خودروی دیگر در طرح پیش فروش ۱۸ خردادماه خواهیم داشت و سه بار تا پایان سال هم این طرح‌ها تکرار می‌شوند و امیدواریم با عرضه به موقع و به اندازه کافی، افزایش تولید و سیاستهای مدیریت بازار و تعیین قیمت توسط شورای رقابت به تعدیل بازار کمک کنیم.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "پیش فروش ۷۵ هزار خودرو در جهان نظیر ندارد"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
فرهاد
مهمان

اینهمه پر رویی نظیر ندارد

حسن
مهمان

۷۵ هزارتا کجا داشتین ….؟؟؟چرا به مردم ندادین که گرونش کردین