چرا خودروهای رنو پلاک نمی شوند؟

یکشنبه 6 مهر 99 ساعت 11:37
چرا خودروهای رنو پلاک نمی شوند؟

خودروهای رنو علی رغم تحریم و مشکلات عدیده ای که چند سال گذشته گریبان گیر خودرو سازان بوده است حالا تولید شده اند اما پلاک نمی شوند و برای خودروسازان و مشتریان چالش ساز شده اند.

خودروهای رنو علی رغم تحریم و مشکلات عدیده ای که چند سال اخیر گریبان گیر خودرو سازان بوده است حالا تولید شده اند اما به خاطر کم لطفی مسئولان پلاک نمی شوند و برای خودروسازان و مشتریان چالش ساز شده اند.

با ترخیص بعضی از قطعات مانده رنو در گمرکات که به خاطر پرداخت ما به التفاوت قیمت ارز و ... مدتها در‌ انبار گمرکات خاک می خوردند، تعدادی از  این خودروها دوباره تولید شد تا به ترتیب اولویت ثبت نام به مشتریان تحویل شود اما اکنون این تولید با اجرای استانداردهای جدید خودرویی در حوزه محیط زیست مصادف شده و خودروسازان را ملزم به تولید خودرو با استاندارد یورو ۵ کرده است.

کندی تامین ارز از طرف بانک مرکزی, تامین مواد اولیه برای قطعه سازان و از طرف دیگر اجرای بعضی قوانینی که گرچه از مدتها قبل برای اجرای آن برنامه ریزی شده بود, دست خودروسازان را بسته و تولید را با چالش های جدی رو به رو کرده اما با وجود این مشکلات خودروسازان توانسته اند تعداد قابل توجهی از محصولات رنو را تولید کنند.

هم اکنون پارکینگ های دو خودروساز مملو از خودروهایی است که الزام استاندارد یورو ۵ آن ها را زمین گیر و مشتریان آن ها را ناراضی کرده است چون که انتظار دوساله برای دریافت خودرو زمان اندکی نیست اما باز هم باید در انتظار برای شماره گذاری باشند.

علاوه بر همه این موارد باید تحمیل هزینه های مربوط به دپوی این خودروها را هم اضافه کرد ضمن آن که خودروسازان همچنان ملزم به پرداخت جریمه تاخیر و سود مشارکت به مشتریان این دسته از خودروها هستند که همه این موارد کار را برای خودروساز دشوار کرده است.

در این میان لازم است دستگاه های دولتی و مسئول هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف این موضوع و از بین نرفتن سرمایه های ملی خودروسازان دولتی اقدام کرده و مصوبه شماره گذاری این خودروها را ابلاغ کنند تا علاوه بر جلوگیری از زیان بیشتر خودروسازان، رضایت مشتریان در انتظار مانده را به دست آورند.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar