چه رده سنی بیش‌ترین آسیب را در حوادث جاده‌ای می‌بینند؟

چهارشنبه 24 مهر 98 ساعت 14:29
چه رده سنی بیش‌ترین آسیب را در حوادث جاده‌ای می‌بینند؟

یک متخصص طب اورژانس صدمات ناشی از ترافیک جاده‌ای را بیش‌تر متوجه بالغان جوان برشمرد.

حسین دین‌پناه خوشدرگی اظهار کرد: صدمات ناشی از ترافیک جاده‌ای به‌عنوان بیشترین عامل تروما یکی از مهم‌ترین مشکلات بهداشتی و نهمین عامل اصلی مرگ‌ومیر در جهان  و دومین عامل پس از بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران است.

وی با ذکر اینکه «میزان صدمات ناشی از ترافیک جاده‌ای در ایران بسیار زیاد است»، عنوان کرد: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، ایران یکی از بالاترین میزان مرگ‌ومیر در سوانح رانندگی را دارد. میزان تصادفات رانندگی در ایران ۳۴.۱ در ۱۰۰ هزار نفر است که بسیار بالاتر از میانگین جهانی آن ۱۸ در ۱۰۰ هزار نفر است.

دین‌پناه تصریح کرد: مردان نسبت ‌به زنان آمار بالاتری دارند و گروه‌های آسیب‌پذیر جاده (عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و موتورسواران)، بیشتر از رانندگان خودرو در معرض خطر مرگ ناشی از حوادث جاده‌ای‌اند.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد مرگ‌ومیر ناشی از حوادث جاده‌ای در گروه سنی ۴۵-۱۵ سال اتفاق می‌افتد که تأثیر منفی آن بر امید به زندگی و به تبع آن بر اقتصاد و جامعه، به خصوص در مراقبت‌های بهداشتی کشور، اجتناب ‌ناپذیر است. همچنین شمال شرقی ایران به خاطر موقعیت جغرافیایی و میزان زیاد مسافر در معرض بیشتر این حوادث است که برنامه‌های مداخله‌ای مناسب برای جامعه و خصوصاً افراد آسیب‌پذیر را از طرف دستگاه‌های مربوطه می‌طلبد.

ایسنا

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar