اولین بار در ایران: کارشناسی خودرو با تکنولوژی اکتیو ترموگرافی

سه شنبه 18 بهمن 01 ساعت 17:09
اولین بار در ایران: کارشناسی خودرو با تکنولوژی اکتیو ترموگرافی

برای اولین بار در ایران از دستگاه اکتیوترموگرافی مدل ECO 2.0 Carscan رونمایی شد.

این دستگاه که ساخت کمپانی AT SCAN می‎باشد، در حال حاضر برای کارشناسی بدنه خودرو در مجموعه کارنامه مورد استفاده قرار می‌گیرد.کارنامه به‌عنوان مرجعی برای کارشناسی خودرو، با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا امکان تشخیص آیتم‌های مختلف مربوط به رنگ و بدنه را فراهم کرده که در ادامه به جزئیات آن خواهیم پرداخت.

کارشناسی خودرو با دستگاه اکتیو ترموگرافی
به طور کلی این دستگاه به روش اکتیو ترموگرافی به اسکن و آنالیز رنگ خودرو می‎پردازد؛ همچنین نحوه‎ عملکرد دستگاه به نوعی است که می‎تواند رنگ خودروهای سرامیک شده را نیز تشخیص دهد. تفاوت دستگاه ترموگرافی با دستگاه‌های تشخیص رنگ دیگر این است که این تکنولوژی می تواند با تابش دما، ضخامت رنگ بدنه و قطعات را با دقت بسیار بالا تشخیص دهد و براساس آن، قطعات و بخش‌های رنگ‌شده را پیدا کند.

با توجه به این که جنس، رنگ، ضخامت و استهلاک قطعات توسط این دستگاه قابل تشخیص است، حتی اگر قطعه‌ تعویض ‌شده، اصل و کارخانه‌ای باشد، در گزارش نهایی تشخیص داده می‌شود.

در ادامه نمونه‎ای از خروجی کارشناسی خودرو توسط این دستگاه نمایش داده شده است:

تشخیص آیتم‌های متنوع در روند کارشناسی رنگ و بدنه کارنامه

کارنامه با آگاهی نسبت به اهمیت کارشناسی خودرو، تلاش دارد تا با استفاده از به‌روزترین دستگاه‌های موجود در دنیا، به شفاف‌سازی معاملات از طریق ارائه گزارش کارشناسی معتبر کمک کند. درحال حاضر تنها یک کمپانی در جهان، تکنولوژی تشخیص رنگ و آسیب بدنه به روش اکتیو ترموگرافی ( تشخیص به کمک دما) را وارد حوزه خودرو کرده و کارنامه به عنوان تنها شرکت ایرانی، از این تکنولوژی استفاده می‌کند.

 از ویژگی‎های بارز این دستگاه می‎توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • اسکن و آنالیز رنگ خودرو به روش اکتیو ترموگرافی
  • شناسایی رنگ و آبرنگ
  • شناسایی لیسه‌گیری‌ها
  • شناسایی بدنه های تعویضی
  • شناسایی کیلر پاشی

اهمیت استفاده از تکنولوژی در روند کارشناسی خودرو

به گزارش کارنامه، کارشناسی و تشخیص رنگ خودرو از مهم‎ترین مراحل خرید خودرو به شمار می‎رود؛ چرا که کارشناسی دقیق خودرو تا حد زیادی در معامله و سود و زیان طرفین اثر می‎گذارد. باتوجه به این که خودرو در کشور ما یک کالای سرما‌یه‌ای است، آسیب‌های بدنه در افت قیمت و ارزش خودرو تاثیرگذار است. برای مثال، هر قطعه رنگ‌شده بین ۴٪ تا ۱۰٪ در افت قیمت ماشین تاثیر دارد؛ لذا یک کارشناسیِ مطمئن می‎تواند منجر به یک خرید و فروش منصفانه شود.

از همین رو، کارنامه به‌عنوان یک شرکت پیش‌رو در حوزه تکنولوژی، تلاش دارد با استفاده از ابزار مدرنی مثل اکتیوترموگرافی، دقت تشخیص و ارزیابی را در خدمات کارشناسی خودرو بالا ببرد.

به گزارش کارنامه، امکانِ استفاده از این دستگاه برای کارشناسی خودرو، در موقعیت مکانیِ تهران قابل انجام است.

متقاضیان محترم می‎توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست کارشناسی خودرو با این دستگاه، از طریق پایگاه اینترنتی کارنامه اقدام نمایند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar