دلیل محقق نشدن وعده کاهش خودروهای دپوشده در پارکینگ‌ها

چهارشنبه 15 دی 00 ساعت 11:17
دلیل محقق نشدن وعده کاهش خودروهای دپوشده در پارکینگ‌ها

میرمحمدی، بازرس‌کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور گفت: بالغ بر ۱۷۸ هزار خودروی ناقص در پارکینگ ها انبار شده است در حالی که قرار بود در آبان ماه امسال شرکت ایران خودرو ۹۴ هزار خودرو ناقص خود را به ۶۰ هزار دستگاه برساند و شرکت سایپا هم ۵۳ هزار خودرو را به ۱۰ هزار دستگاه برساند که هیچ کدام به تعهد خود عمل نکردند.

او در برنامه تیتر امشب گفت: لازمه حل این موضوع پیگیری توسط وزارت صمت و خودروسازان است و امکان تامین قطعات مورد نیاز وجود دارد.  نیاز به نهادی تنظیم کننده برای تامین قطعات است.

در تامین قطعات خودرو مشکل داریم
در ادامه برنامه پیرمحمدی نماینده ایران خودرو در خصوص خودروهای بلاتکلیف در پارکینگ‌ها گفت:  در تامین و تدارک قطعاتی که در داخل تولید نمی شوند مشکل داریم و در این مدت تلاش کرده ایم تولید مکانیکی متوقف نشود و همزمان شروع به تجاری سازی و ارائه محصول به بازار کرده ایم

به گفته او علت کاهش نیافتن آمار خودروهای بلاتکلیف در پارکینگ‌ها،  تداوم تولید و جایگزینی خودروهای جدید است.

پیرمحمدی گفت: قبلا ۸۵ هزار خودرو در پارکینگ‌ها بود که الان به ۹۸ هزار دستگاه رسیده است و همه آن‌ها هم قطعاتی کمبود دارند که امکان تولید آن‌ها در کشور وجود ندارد.

عرضه قطره چکانی خودرو با هدف افزایش قیمت
در ادامه موسوی نماینده مجلس گفت: خودروسازان، خودروها را قطره چکانی به بازار عرضه می کنند تا افزایش قیمت صورت گیرد. در بعضی پارکینگ ها دیده شده که خودروهای ناقص فقط یک چراغ معمولی نداشتند یعنی خودروسازن می خواهند بهانه ای برای ناقصی خودرو داشته باشند.

به گفته موسوی این تاخیر در عرضه سبب شد افزایش قیمت اخیر  شامل آن خودروهای مانده در پارکینگ بشود.

نماینده مجلس گفت: سوء مدیریت در صنعت خودروسازی کشور وجود دارد و مدیران ناکارآمد هستند. برخی از قطعات وارداتی امکان تولید در داخل دارند اما مدیریت درستی برای داخلی سازی انجام نمی گیرد. خودرو افزایش قیمت خورد، اما با وجود تامین نقدینگی خودروسازها حتی طلب قطعه ساز‌ها را هم ندادند.

در ادامه موتمنی  رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو هم در این خصوص گفت: این آشفتگی و نابسامانی در بازار خودرو حاصل عرضه کم خودرو در بازار است.

او ادامه داد: در پنج ماه اخیر که عرضه خودرو کم شده با افزایش قیمت خودرو در بازار روبرو شده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar