کاهش میلیونی قیمت خودرو در بازار

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
کاهش میلیونی قیمت خودرو در بازار

با ورود به آخرین هفته اردیبهشت ماه و افزایش عرضه خودرو به دست شرکتها، شاهد پایین آمدن قیمت خودرو در بازار هستیم و پیش بینی می‌شود با ادامه روند افت قیمت، فاصله قیمت اتومبیل‌ها در بازار و کمپانی کمتر شود.

بازار اتومبیل‌های داخلی بعد از افزایش قیمت به دست شرکت‌های خودروسازی با اختلاف قیمت و آشفتگی زیادی مواجه شد چنانچه افزایش غیر واقعی تعدادی از اتومبیل‌ها باعث رکود بیشتر در بازار گردید در همین وضعیت بود که وزیر صنعت با تأیید مجوز افزایش قیمت اتومبیل و تعیین درصدی برای آن، به جریان قیمتی بوجود آمده، هشدار داد.

البته در همین جریان و حتی قبل از مهر تأیید وزیر به افزایش قیمت‌ها، افزایش سلیقه‌ای قیمت بعضی اتومبیل‌ها باعث شد تا کمیسیون صنایع و معادن مجلس به این مسئله ورود کرده و در صدد بررسی آن برآید.

حال در شرایطی شاهد ورود مجلس به بازار آشفته قیمتی اتومبیل‌ها هستیم که خبرها حاکی از افت قیمت اتومبیل‌ها در بازار دارد به صورتی که به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو، بازار اتومبیل طول چند روز گذشته با روند نزولی قیمت‌ها رو به رو شده است.

سعید موتمنی، علت اصلی افت قیمت در بازار داخلی‌ها را افزایش عرضه اتومبیل به دست کمپانی‌های خودروساز عنوان کرده و می‌گوید: بهبود جریان عرضه خودرو به بازار، باعث کاهش اختلاف قیمت بازار و کمپانی شده است به صورتی که جریان افزایش قیمت اتومبیل‌های داخلی از هفته پیش به تدریج متوقف و از اوایل هفته جاری در حال ریزش قیمت‌ها در بازار هستیم.

به گفته وی، افزایش قیمت‌های صورت گرفته به دست شرکتها در کم شدن این اختلاف قیمت در بازار نقش داشته و باعث پر کردن فاصله قیمتی کمپانی و بازار شده است.

وی تصریح کرد: در آخرین هفته اردیبهشت ماه با عرضه بیشتر اتومبیل به بازار، شاهد پایین آمدن قیمت خودرو در بازار هستیم و پیش بینی می‌شود با ادامه این سیر افت قیمت، فاصله قیمت اتومبیل‌ها در بازار و کمپانی کمتر شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران با اشاره به اینکه تمام اتومبیل‌های داخلی در ماه پیش افزایش قیمت داشتند، افزود: سیر افزایش قیمت‌ها باعث شد که اختلاف قیمت بازار و کمپانی اتومبیل‌های زیر ۴۵ میلیون تومان به حدود ۷ میلیون، زیر ۵۰ میلیون به ۱۰ میلیون و زیر ۶۰ میلیون به ۱۱ میلیونی برسد ولی با افزایش عرضه از طرف شرکتها فاصله قیمتی اتومبیل‌ها با بازار کمتر شده است و انتظار می‌رود با افزایش عرضه و تأمین نیاز بازار، فاصله قیمتی بازار و کمپانی هر روز کم‌تر شود.

موتمنی همینطور با اشاره افت یک تا ۱.۵ میلیونی قیمت تعدادی از اتومبیل‌ها در بازار اظهار داشت: در هفته جاری نسبت به هفته پیش قیمت تعدادی از اتومبیل‌ها از به ویژه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افت یک میلیونی به ۳۶ میلیون و ۲۰۰، و ۲۰۶ تیپ ۵ هم با همین میزان کاهش به ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار رسیده است همینطور پژو ۲۰۷ اتومات هم با کاهش ۱.۵ میلیونی در حال حاضر با قیمت ۶۲ میلیون در بازار معامله می‌شود.

وی با توجه به قیمت افت قیمت سایر اتومبیل‌ها در بازار گفت: طول دو روز گذشته تا به حال قیمت پژو پارس هم با افت ۶۰۰ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۴۰۰، و پژو ۴۰۵ نیز با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی به ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار رسیده است همینطور سمند EF7 هم که تا پیش از این ۳۷ میلیون تومان فروخته می‌شد امروز در بازار با مبلغ ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

وی همچنین در مورد افت نزدیک به ۲ میلیونی قیمت سمند LX در بازار گفت: قیمت سمند LX که در هفته پیش به ۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار رسیده بود چند روز گذشته ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد و سراتو آپشنال هم با یک میلیون کاهش به ۱۱۷ میلیون در بازار رسید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar