گلایه متقاضیان از عدم امکان ثبت نام در سایت خودروسازان

چهارشنبه 4 اردیبهشت 98 ساعت 16:04
گلایه متقاضیان از عدم امکان ثبت نام در سایت خودروسازان

این روزها خودروسازان در حالی مدعی فروش فوری محصولاتشان هستند که خیلی از متقاضیان خرید خودرو از عدم امکان ثبت نام در سایت گروه‌های خودروساز گلایه می‌کنند.

بعد از آزادسازی قیمت خودرو، به منظور ساماندهی به بازار و پیشگیری از روند صعودی قیمت‌ها قرار شد خودروسازان نسبت به فروش فوری بخشی از تولیداتشان اقدام کنند. در نتیجه از بهمن سال اخیر فروش فوری بعضی خودروها از طرف ایران خودرو و سایپا شروع شد. بر این اساس اعلام شد که نزدیک به ۲۰ درصد تولیدات خودروسازان به طور فروش فوری عرضه خواهد شد. در این وضعیت شاهد کاهش تولید ایران خودرو و سایپا در سال اخیر و همچنین در طول اسفند ۹۷ نسبت به اسفند ۹۶ هم بودیم به طوری که تولیدات ایران خودرو در اسفند ۹۷ معادل ۳۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو بود که نسبت به اسفند ۹۶ کاهش ۳۴.۱ درصدی را تجربه کرد. در این ماه، تولید سواری توسط این گروه خودروساز هم معادل ۳۸ هزار و ۵۵۶ دستگاه بود که نسبت به اسفند ۹۶ معادل ۳۴.۱ درصد کاهش داشته است.

تولید سایپا هم در اسفند پارسال ۳۹ هزار و ۲۳۹ دستگاه بود که نسبت به اسفند ۹۶ معادل ۳۶ درصد کاهش داشت. تولید سواری در این گروه هم در طول اسفند ۹۷ به ۳۵ هزار و ۷۷۵ دستگاه رسید که ۳۸ درصد نسبت به اسفند ۹۶ کاهش داشته است.

اگرچه در دو ماه پایانی سال ۹۷ بخشی از تولیدات ایران خودرو و سایپا به صورت فروش فوری عرضه شد ولی تاکنون آمار مشخصی از میزان این عرضه‌ها اعلام نشده است. در عین حال قرار بود فروش فوری خودروها از ابتدای سال جاری نیز انجام گیرد اما این اتفاق با تأخیر انجام گرفت و در روزهای پایانی فروردین ماه عملی شد.

در این وضعیت، بعضی از متقاضیان خرید خودرو که برای ثبت نام به سایت ایران خودرو و سایپا مراجعه کرده‌اند با مشکل مواجه شده و موفق به خرید خودرو نشده‌اند. کیوان احمدی یک متقاضی خرید خودرو در این خصوص می‌گوید: چند روز است که برای خرید خودرو به سایت مراجعه می‌کنم اما موفق به ثبت نام نمی‌شوم.

وی با انتقاد از عرضه خودروها به طور تک رنگ از طرف گروه خودروساز، می‌گوید: قیمت خودروها نسبت به اسفندماه نزدیک به ۳۰ درصد افزایش یافته و علاوه بر این، مدت انتظار تحویل خودرو هم از ۳۰ روز به ۴۵ روز افزایش یافته است.

احمدی ادامه می‌دهد: یک بار که برای ثبت نام اقدام کردم، به صفحه فروش دسترسی پیدا کردم اما در مراحل پایانی با پیغام تکمیل ظرفیت مواجه شدم. این سؤال مطرح است که اگر ظرفیت تکمیل شده، چطور اجازه ثبت نام و آغاز مراحل داده می‌شود؟

عرضه خودرو محدود است

مدیر نمایندگی فروش یکی از گروه‌های خودروساز هم در مورد وضعیت فروش فوری گفت: عرضه خودرو در این بخش بسیار محدود است و نمی‌تواند التهاب بازار را برطرف کند.

وی ادامه می‌دهد: با وجود اینکه شب عید، بازار خودرو کساد بود اما انتشار بعضی اخبار موجب بالا رفتن عطش بازار برای خرید خودرو شده و عده‌ای برای حفظ ارزش سرمایه خود قصد خرید خودرو دارند.

ایجاد تعادل در قیمت‌های بازار خودرو نیازمند عرضه کافی خودرو و رفع نیاز مشتریان است. قطعاً این هدف از طریق عرضه قطره چکانی خودروسازان محقق نخواهد شد و مدیریت بهتر مدیران خودروساز و مسئولان وزارت صنعت را می‌طلبد. پایش عملکرد خودروسازان هم از طریق شفاف سازی و اعلام آمار خودروهای عرضه شده در فروش فوری شرکت‌ها قابل انجام است.

فارس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

4 دیدگاه ها برای "گلایه متقاضیان از عدم امکان ثبت نام در سایت خودروسازان"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
dsf
مهمان

پیامک اومده برید تو سایت ایرانخودرو از طریق گزینه پرداخت وجه ویژه فروش فوق العاده پول ماشین رو بپردازید.
چنین گزینه ای توی سایت نیست. فقط گزینه پرداخت وجه هست و اونم ردیف قرارداد میخواد که نداریم…

dsf
مهمان

پیامک اومده برید تو سایت ایرانخودرو از طریق گزینه پرداخت وجه ویژه فروش فوق العاده پول ماشین رو بپردازید.
چنین گزینه ای توی سایت نیست. فقط گزینه پرداخت وجه هست و اونم ردیف قرارداد میخواد که نداریم…

حسن حسینی
مهمان

با سلام
بنده نزدیک به یک ماه هست که تمام فروش فوری های ایران خودرو را پیگیر هستم و تا کنون نتوانسته ام خودرویی خرید نمایم.

محمد
مهمان

سلام. ۴۰ سال است که مردم مجبور به تمکین از خودرو سازان انحصارگر شده اند……….. بابا تو کشورهای دیگه اگه از صنعتی حمایت میشه ، به نفع مردم و توسط مردم حمایت میشه برای مدت محدود و مشروط به جواب گرفتن………….اخه تا کی این وضعیت ادامه خواهد داشت. ۲ ماهه هر هفته برا ثبت نام اقدام میکنم . غیر ممکنه …………