قیمت محصولات ایران خودرو + جدول

بروزرسانی در: سه شنبه 18 آذر 99 ساعت 16:14
قیمت محصولات ایران خودرو + جدول

محصولات مختلف شرکت ایران خودرو در میان خریداران ایرانی طرفداران زیادی دارند. چرا که ایران‌خودرو در سال‌های پیش از تحریم با شرکت‌های خارجی زیادی قرارداد بسته و خودروهای زیادی را روی خط مونتاژ خود آورده است. پس از روی کار آمدن ترامپ و به هم خوردن برجام برخی از این خودروها از لیست تولیدات صفر کیلومتر خط خورده و تنها نمونه‌های کارکرده آن‌ها در بازار موجود است. بااین‌حال هنوز هم این محصولات بازار فروش خود را حفظ کرده‌اند. به همین دلیل در این مقاله به سراغ بررسی قیمت محصولات ایران خودرو رفته‌ایم.

- سوزوکی گرند ویتارا، شاسی‌بلند شهری و پرطرفدار

حدود ۱۴ سال از زمان ورود اولین نسخه سوزوکی گرند ویتارا به خیابان‌های کشورمان ‌می‌گذرد اما هنوز هم ‌می‌توان این خودرو را یکی از شاسی‌بلندهای پرطرفدار ایران‌خودرو دانست. نکته قابل توجه این است که در طی این سال‌ها ایران‌خودرو هیچ تلاشی برای تغییر ظاهر یا امکانات این خودرو نکرده است و مدل ۹۸ آن با مدل‌های قدیمی‌تر تفاوتی در مشخصات ندارد. بااین‌حال بسیاری از خریداران سوزوکی گرند ویتارا را به دلیل ویژگی‌های آفرودی و کیفیت ساخت مناسب ‌می‌پسندند. اما ارتفاع پایین کف ماشین و حضور رقبای خوش چهره‌تر، بازار فروش این خودرو را با مشکلاتی مواجه ‌می‌کند.

- پژو ۲۰۰۸، کراس‌اوور خوش ساخت فرانسوی

پژو ۲۰۰۸ محصولی از شرکت فرانسوی پژو است که در سال ۲۰۱۳ معرفی شده و از سال ۱۳۹۶ روی خط تولید ایران‌خودرو رفت. این خودرو در کشورهای مختلف جهان فروش خوبی را تجربه کرد و ویژگی‌های مثبت آن باعث شد که خریداران ایرانی نیز جذب این کراس‌اوور کوچک شهری شوند. مصرف سوخت پایین، شتابگیری خوب، سیستم تعلیق باکیفیت و کیفیت ساخت و ایمنی بالا از نقاط مثبت این خودرو است. اما برخی از خریداران پژو ۲۰۰۸ از فضای کم کابین و صندوق عقب و قدرت کم موتور در جاده‌های پر فراز و نشیب شکایت کرده‌اند.

- هایما S7، شاسی‌بلند زیبا اما نه چندان محبوب چینی

هایما S7 یکی از شاسی‌بلندهای مونتاژی چینی است که در دو نسخه معمولی و توربو به خریداران عرضه ‌می‌شود. قیمت این خودرو نیز مثل دیگر تولیدات ایران‌خودرو تحت تاثیر نوسانات قیمت محصولات ایران‌ خودرو قرار گرفته و رشد زیادی داشته است. این در حالی است که مشکلاتی نظیر قدرت کم موتور، شتابگیری ضعیف، کیفیت پایین مونتاژ و قطعات نه چندان باکیفیت بازار خرید و فروش آن را از رونق انداخته است.

- اچ سی کراس، کراس‌اوور خوش فروش چینی

شرکت چینی دانگ فانگ در سال ۹۵ قرارداد مونتاژ اچ سی کراس را با ایران‌خودرو امضا کرد. این خودرو از همان ابتدای ورود به بازار مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفت و هنوز هم در بازار دست دوم طرفداران زیادی دارد. طراحی خارجی و داخلی این خودرو به خوبی انجام گرفته اما برخی از دکمه‌های کنترلی دور از دسترس راننده قرار گرفته و این موضوع ممکن است باعث ایجاد حواس پرتی شود. برای کراس‌اووری در رنج قیمتی اچ سی کراس قدرت موتور و شتابگیری خوب است اما ممکن است به مذاق طرفداران سرعت و شتاب خوش نیاید. همچنین از نظر ایمنی نیز نمی‌توان حساب زیادی روی این کراس‌اوور محبوب چینی باز کرد.

- تندر ۹۰، سدان فرانسوی مخصوص خانواده‌های پرجمعیت

ایران‌خودرو در ابتدای سال ۱۳۸۷ تصمیم به ساخت خودرویی مناسب برای جایگزینی پیکان گرفت. به همین دلیل به سراغ شرکت رنو رفته و تندر ۹۰ را برای این جایگزینی انتخاب کرد. اما پس از اتمام مراحل ساخت و قیمت گذاری خودرو همه اهداف اولیه فراموش شده و این خودرو به عنوان یکی از خودروهای گران قیمت ایران‌خودرو وارد بازار شد. تا پیش از شدت گرفتن شرایط تحریمی تندر ۹۰ به خوبی از پس رقیبان ساخت شرکت هموطن رقیب برآمده بود اما پس از آن به دلیل کمیاب شدن قطعات و ملی شدن این خودرو بازار فروش آن کمی افت کرد.

- دنا پلاس، سدان ملی نه چندان محبوب

ایران‌خودرو دنا پلاس را به عنوان فیس لیفت دنا و با هدف رقابت با سدان‌های محبوب خارجی روانه بازار کرد. این خودرو در ابتدای کار به دلیل قیمت مناسب و ظاهر زیبا طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کرد اما با گذشت زمان و مشخص شدن اشکالات ساخت، خریداران کم کم از خرید آن پشیمان شدند. هرچند مشخصات فنی و امکانات رفاهی این خودرو چندان جذاب نیست اما هنوز هم خریداران زیادی هستند که به دلیل جادار بودن، ایمنی بهتر نسبت به دیگر خودرو‌های داخلی و قیمت مناسب‌تر نسبت به رقیبان خارجی حاضر به خرید این خودرو هستند.

- پژو ۴۰۵ SLX، سدان پرفروش فرانسوی

تولید پژو ۴۰۵ SLX توسط ایران‌خودرو به سال ۱۳۸۸ بر‌می‌گردد. این خودرو بر اساس پلتفرم پژو ۴۰۵ ساخته شده است و نمونه‌های اولیه آن تقریبا هیچ تفاوتی با پژو ۴۰۵ معمولی نداشتند. اما پس از مدتی ایران‌خودرو با ایجاد تغییراتی در ظاهر و موتور خودرو تحولاتی در آن ایجاد کرد که با استقبال خریداران مواجه شد. این خودرو از جمله خودروهای کم استهلاک، کم مصرف و جادار ایران‌خودرو است که برای استفاده خانواده‌های ایرانی کاملا مناسب است. البته توجه کنید که نمی‌توان اشکالاتی نظیر شتابگیری کند، ظاهر قدیمی و امکانات رفاهی و ایمنی نامناسب را نادیده گرفت.

 

در ادامه جدول قیمت محصولات ایران خودرو را در یک بازه ۱۵ روزه می‌بینید. تمامی این قیمت‌ها از روی ابزار قیمت محصولات ایران خودرو همراه مکانیک برداشته شده است که علاوه بر ارائه قیمت خودرو به صورت لحظه‌ای با تمام جزییات (لکه‌رنگ، بیمه، کارکرد و ...) نمودار تغییر قیمت خودرو را نیز به شما نمایش می‌دهد.

نام خودرو قیمت روز خودرو در ۱ آذر قیمت روز خودرو در ۱۵ آذر
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۹ ۲۱۷ ۱۸۸
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۹ ۲۸۷ ۲۵۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک مدل ۹۹ ۴۸۲ ۴۱۵
پژو پارس اتوماتیک مدل ۹۹ ۴۱۱ ۳۵۶
پژو پارس LX مدل ۹۹ ۲۷۷ ۲۴۵
پژو ۴۰۵ SLX مدل ۹۹ ۲۱۱ ۱۸۵
دنا مدل ۹۹ ۲۸۸ ۲۷۳
دنا پلاس توربو ۴ ایربگ مدل ۹۹ ۴۴۱ ۳۸۸
رانا LX مدل ۹۹ ۲۳۰ ۲۰۰
تندر ۹۰ مدل ۹۸ ۳۲۵ ۳۰۰
ویتارا مدل ۹۸ ۱۱۷۰ ۱۰۷۰
پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۹ ۱۰۷۰ ۹۰۰

در نهایت می‌توان به عنوان جمع‌بندی گفت که قیمت محصولات ایران خودرو در طول تابستان و مهر ۹۹ مدام در حال نوسان و البته رو به افزایش بود. اما با تغییرات سیاسی اواخر آبان ۹۹، ورق قیمت خودروهای ایران خودرو برگشت و روند کاهشی به خود گرفت. به خاطر ادامه کاهش قیمت ارز در آذر ماه، این روند کاهش قیمت محصولات ایران خودرو همچنان ادامه یافت و هنوز به ثبات در بازار این خودروها نرسیده‌ایم.

شرکت ایران ‌خودرو در طی سال‌های فعالیت خود تا حدودی تنوع محصولات خود را حفظ کرده و مشتریان زیادی را به خرید محصولات خود ترغیب کرده است. بااین‌حال سوال بسیاری از خریداران اینجا است که چرا این شرکت تلاشی در جهت بهبود کیفیت محصولات خود نمی‌کند؟ حتی برخی از خریداران معتقدند که خرید یک خودروی کارکرده تمیز بهتر از خرید محصولات صفر کیلومتر ایران‌خودرو است و دلیل آن را بی کیفیت بودن قطعات به کار رفته در خودروهای جدید ‌می‌دانند. با این ‌حال محصولات این شرکت با وجود همه کم و کاستی‌ها هنوز هم فروش خوبی را تجربه ‌می‌کنند. باید ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد!

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar