چگونه بیمه شخص ثالث را تمدید کنیم؟

بروزرسانی در: دوشنبه 5 دی 01 ساعت 14:58
چگونه بیمه شخص ثالث را تمدید کنیم؟

تمدید بیمه خودرو را به تعویق نیندازید! بیمه شخص ثالث یکی از بیمه‌نامه‌های اجباری خودرو است که راننده یا مالک خودرو، ملزم است به‌صورت سالانه، نسبت به تمدید آن اقدام کند. در حال حاضر با ظهور دولت الکترونیک، دیگر نیازی نیست در صف‌های طولانی و باجه‌های خسته‌کننده نمایندگی بیمه معطل شوید. در این مطلب پاسخ به سوال چگونه بیمه شخص ثالث را تمدید کنیم را می‌خوانیم و با نکات طلایی آن مانند مدارک مورد نیاز، بهترین زمان تمدید بیمه و عواقب تاخیر تمدید بیمه شخص ثالث خودرو آشنا خواهیم شد.

بهترین زمان تمدید بیمه شخص ثالث کی است؟

برای شروع پاسخ به سوال «چگونه بیمه شخص ثالث را تمدید کنیم» باید بدانیم، قانون جدید بیمه شخص ثالث به ما می‌گوید هر یک روزی که از زمان اعتبار بیمه‌نامه عبور کند، ملزم به پرداخت جریمه بیمه شخص ثالث خواهیم بود. بنابراین اگر به‌دنبال بهترین زمان تمدید بیمه شخص ثالث می‌گردید، پیشنهاد ما به شما حداقل یک هفته پیش از به اتمام‌رسیدن مهلت بیمه‌نامه است.

برای این کار بهتر است به کمک ابزارهای یادآور تاریخ در گوشی تلفن همراه خود، تاریخ مورد نظرتان را به‌صورت سالانه تعیین کنید. همچنین در نظر داشته باشید که امکان تمدید پیش از موعد برای بیمه خودرو فراهم است و شما می‌توانید چندین روز پیش از به پایان مهلت بیمه‌نامه، از آسودگی تمدید آن بهره‌مند شوید.

چگونه بیمه شخص ثالث را تمدید کنیم؟ مدارک مورد نیاز برای تمدید بیمه را آماده کنید

اولین قدم برای تمدید بیمه شخص ثالث، اطلاع از مدارک مورد نیاز شما است. معمولا با توجه به سوابق بیمه شخص ثالث خودرو، قیمت بیمه شخص ثالث آن برای شما محاسبه خواهد شد. بنابراین یکی از مهم‌ترین مدارکی که به آن نیاز خواهید داشت، اصل سوابق بیمه‌نامه قبلی است. پس از این مورد، مدارک زیر را نیز تهیه کنید تا در بخش بعدی این مقاله به شما بگوییم روش‌های تمدید بیمه شخص ثالث خودرو چیست و بهترین و سریع‌ترین راه کدام است.

  • اصل سند اتومبیل
  • شماره پلاک خودرو
  • اصل کارت ملی مالک وسیله نقلیه
  • فرم بیمه‌نامه امضاشده

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم همراه ما باشید تا روش‌های تمدید بیمه شخص ثالث خودرو را بررسی کنیم.

آشنایی با روش‌های تمدید بیمه شخص ثالث خودرو

شناخت روش‌های مختلف برای تمدید بیمه یکی دیگر از پاسخ‌ها به سوال «چگونه بیمه شخص ثالث را تمدید کنیم» است. در حال حاضر، روش‌های مختلفی برای تمدید بیمه شخص ثالث خودرو وجود دارد. با اینترنتی‌شدن فعالیت‌های اداری، دیگر برای خرید یا تمدید بیمه‌نامه‌های مختلف خودرو مانند بیمه بدنه خودرو یا شخص ثالث، دیگر ملزم به مراجعه حضوری به دفاتر خدماتی نیستید. با این حال در ادامه این مطلب با هر دو شکل حضوری و اینترنتی و روش تمدید در هر دو روش آشنا می‌شویم تا شما بتوانید با توجه به سلیقه و نیاز خود، بهترین روش را انتخاب کنید.

 تمدید حضوری بیمه شخص ثالث خودرو؛ بهترین راه برای طرفداران روش‌های سنتی

قدیمی‌ترین روش برای تمدید بیمه شخص ثالث خودرو، مراجعه حضوری به دفاتر خدماتی نمایندگی بیمه مورد نظر شما است. در این روش کافی است مدارک معرفی‌شده در بخش قبل را آماده کنید و به نزدیک‌ترین شعبه نمایندگی بیمه خودرو خود مراجعه کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که اگر مایل به تغییر بیمه خودرو هستید، باید مدرکی از سوابق بیمه‌نامه خودروی خود در دست داشته باشید؛ در این مرحله متصدی بیمه کارهای تغییر بیمه و انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث را برای شما انجام خواهد داد.

با این حال اگر به‌دنبال روشی سریع‌تر، در دسترس‌تر و آسان‌تر هستید، در ادامه این مطلب همراه ما بمانید.

تمدید اینترنتی بیمه شخص ثالث خودرو؛ انتخابی عالی برای آسوده‌خواهان!

دومین روش برای تمدید بیمه شخص ثالث خودرو، تمدید اینترنتی آن است. پیشنهاد ما به شما، انتخاب روش اینترنتی است، چرا که فواید مختلفی از جمله موارد زیر به شما هدیه داده خواهد شد.

  • سرعت بالا در تمدید بیمه‌نامه
  • از بین‌رفتن هزینه مالی و زمانی رفت‌وآمد
  • امکان جستجو و انتخاب از میان ده‌ها بیمه شخص ثالث خودرو
  • تمدید و تغییر بیمه‌نامه، با حداقل مدارک مورد نیاز

یکی از معتبرترین وبسایت‌های ایرانی در زمینه خرید و تمدید آنلاین بیمه‌نامه خودرو، آیتول است. شما می‌توانید با مراجعه به این وبسایت یا دانلود اپلیکیشن آیتول، در کمتر از ۲ ساعت فرآیند تمدید بیمه شخص ثالث خودرو خود را به انجام برسانید.

نحوه تمدید بیمه شخص ثالث در آیتول چگونه است؟

تمدید بیمه شخص ثالث خودرو یا سایر بیمه‌ها مانند بیمه بدنه در آیتول بسیار ساده است. کافی است همین حالا وبسایت itoll.ir را در مرورگر دستگاه لپ‌تاپ یا تلفن همراه خود جستجو کنید. پس از آن با انتخاب گزینه «بیمه» و بیمه مورد نظرتان، به صفحه خرید و تمدید هدایت خواهید شد.

بهترین مزیت آیتول نسبت به سایر وبسایت‌های اینترنتی خرید و تمدید بیمه خودرو، کم‌ترین نیاز به مدارک و اسناد مختلف است. برخلاف سایت‌های دیگر، در آیتول نیازی به آپلود مدارک اسکن‌شده نخواهید داشت و پروسه استعلام سوابق بیمه خودرو، به‌صورت آنلاین و در کم‌تر از چند ثانیه برای شما انجام خواهد شد.

پس از واردکردن شماره پلاک خودرو، شماره یکتای بیمه‌ سابق و انتخاب بیمه شخص ثالث مورد نظرتان، لینکی حاوی نسخه الکترونیکی بیمه‌نامه جدید، برای شما ارسال خواهد شد. بنابراین در کمتر از دو ساعت و با صرف کم‌ترین زمان و انرژی، می‌توانید نسبت به تمدید بیمه شخص ثالث خودرو خود اقدام کنید.

آیتول؛ دستیار همیشگی شما در خدمات خودرو

آیتول یک سامانه قدرتمند و دستیاری همیشگی در زمینه خدمات مختلف خودرو است؛ از خرید و تمدید بیمه‌نامه تا درخواست آنلاین معاینه فنی و پرداخت عوارض خودرو، می‌توانید در هر لحظه روی آیتول حساب کنید.

همچنین در صورتی که برای خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث خودرو نیاز به مشاوره دارید، متخصصان آیتول با شماره تلفن ۰۲۱۸۹۵۱۸۰۱۰ به‌صورت شبانه‌روزی همراه شما هستند. کافی است سری به وبسایت آیتول به آدرس itoll.ir بزنید تا دنیای جدیدی از خدمات آنلاین خودرو را به روی خود گشاده ببینید!

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar