آیا داشتن بیمه هنگام تصادف لازم است؟

یکشنبه 17 دی 02 ساعت 12:14
آیا داشتن بیمه هنگام تصادف لازم است؟

موضوع بیمه و تصادفات رانندگی یکی از موضوعات حیاتی به‌شمار می‌آید که برای هر فردی که از وسایل نقلیه استفاده می‌کند، بسیار با اهمیت است. حال پرسشی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که آیا داشتن بیمه هنگام تصادف ضروری است؟

ما در این محتوا ضمن پاسخ به این پرسش پرتکرار، در مورد اهمیت بیمه در هنگام حوادث رانندگی صحبت خواهیم کرد؛ نکاتی برای انتخاب بیمه شخص ثالث مناسب برای خودروها را بیان می‌کنیم و در پایان هم در مورد خرید بیمه شخص ثالث آیتول و مزایای آن توضیحاتی خواهیم داد.

اهمیت بیمه در هنگام حوادث رانندگی

داشتن بیمه هنگام تصادفات رانندگی بسیار حیاتی و ضروری است. از جمله دلایل این موضوع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حوادث رانندگی یکی از اتفاقات تلخ برای هر خانواده‌ای است که می‌تواند خسارات جانی و مالی زیادی را به خانواده‌ها تحمیل کند. با داشتن بیمه می‌توان بخشی از خسارات مالی ناشی از این اتفاق ناگوار را جبران کرد.
  • داشتن بیمه مناسب به افزایش امنیت روانی و کاهش استرس افراد هم کمک می‌کند؛ زیرا رانندگان به دلیل داشتن تعهد مالی بیمه در قبال تصادفات، نگرانی کمتری خواهند داشت.

 

آیا داشتن بیمه الزامی است؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که بله؛ داشتن بیمه شخص ثالث برای همه وسایل نقلیه الزامی است. به‌طور کلی وسایل نقلیه می‌توانند دو نوع بیمه داشته باشند: یکی «بیمه شخص ثالث» و دیگری «بیمه بدنه» که داشتن بیمه شخص ثالث برای همه خودروها الزامی است و اگر خودرویی فاقد این نوع بیمه باشد، حتی اگر دچار تصادف هم نشود، جریمه خواهد شد.

بیمه شخص ثالث نوعی از خدمات است که در آن شرکت بیمه متعهد به پرداخت خسارت ناشی از تصادفات رانندگی به سایر افراد یا اصطلاحا شخص ثالث می‌شود.

نکاتی مهم برای خرید بیمه شخص ثالث 

شرکت‌های متعددی انواع مختلفی از بیمه شخص ثالث را ارائه می‌دهند که شاید انتخاب یکی از آن‌ها برای افراد کمی سخت باشد. برای انتخاب مناسب‌ترین گزینه برای این منظور، حتما به برخی نکات اساسی توجه داشته باشید. در اینجا چند نکته مهم برای خرید بیمه شخص ثالث را برای شما فهرست کرده‌ایم:

  • پوشش‌دهی و میزان خساراتی که هریک از این شرکت‌ها متعهد می‌شوند، متفاوت است. بنابراین حتما شرکتی را انتخاب کنید که در هنگام وقوع حوادث، تعهدات بیشتری را قبول می‌کند.
  • قیمت طرح‌ها و شرکت‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. بنابراین با مقایسه قیمت در هنگام انتخاب بیمه خود، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.
  • در هنگام انتخاب شرکت بیمه‌گذار، حتما به اعتبار آن مجموعه هم توجه داشته باشید و شرکتی معتبر و شناخته‌شده را برای این منظور انتخاب کنید.

آیا داشتن بیمه هنگام تصادف لازم است؟

خرید بیمه شخص ثالث آیتول

آیتول یکی از شرکت‌های معتبر فعال صنعت بیمه در ایران است که امکان خرید اینترنتی انواع بیمه را برای رانندگان وسایل نقلیه فراهم کرده است.

 از جمله مزایای استفاده از خدمات این مجموعه معتبر (از جمله خرید بیمه شخص ثالث از آن) می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان پرداخت قسطی هزینه حق بیمه
  • صدور سریع بیمه‌نامه به‌صورت آنلاین
  • پشتیبانی شبانه‌روزی
  • پرداخت اینترنتی امن و مطمئن

به‌علاوه رانندگان با ارائه شماره پلاک وسیله نقلیه و شماره ملی خود می‌توانند برای استعلام بیمه شخص ثالث وسیله نقلیه خود در سایت آیتول اقدام کنند.

 

سخن آخر

حوادث رانندگی یکی از اتفاقات تلخی است که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید. به همین دلیل بیمه وسایل نقلیه برای رانندگان بسیار ضروری است. به‌علاوه بر اساس قانون همه وسایل نقلیه باید دارای بیمه شخص ثالث باشند.

در هنگام خرید بیمه شخص ثالث باید به قیمت، میزان تعهد و اعتبار شرکت بیمه‌گذار توجه کنید. آیتول یکی از شرکت‌های معتبر برای خرید انواع بیمه از جمله بیمه شخص ثالث خودرو به‌شمار می‌آید که استفاده از خدمات آن مزایای زیادی مانند پرداخت قسطی، پشتیبانی شبانه‌روزی و امکان پرداخت اینترنتی امن دارد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar