انواع خدمات امداد خودرو

چهارشنبه 10 فروردین 01 ساعت 14:04
انواع خدمات امداد خودرو

هر کدام از مراکز خدماتی موجود در کشور، با توجه به حوزه فعالیت خود، موظف به ارائه خدمات از پیش تعیین شده‌ای می‌باشند. مراکز امداد خودرو نیز از این قانون مستثنی نبوده و ملزم به ارائه خدمات تعریف شده در حوزه خودرو و امدادرسانی جاده‌ای می‌باشند. در این مقاله برخی از این خدمات بررسی خواهد شد.

حوزه فعالیت امداد خودرو در ایران، شامل خدمات تعمیر و حمل خودرو می‌باشد. حیطه فعالیت مراکز امداد خودرو در سطح تمامی جاده‌های کشور می‌باشد. به دلیل گستردگی راه‌های مواصلاتی در سطح کشور و بهبود ارائه خدمات،‌‌‌‌ جاده‌های مواصلاتی به نواحی مختلف تقسیم‌بندی شده و هر یک از مراکز موظف به خدمت‌رسانی به منطقه خاصی می‌باشند. به عنوان مثال امداد خودرو قزوین رشت، تمامی جاده‌های مواصلاتی استان قزوین و رشت که شامل محدوده آبیک، قزوین، تاکستان، رشت، انزلی، صومعه سرا و امام زاده هاشم و گیلان می‌شود را تحت پوشش قرار داده است. اگر می‌خواهید بدانید برای دریافت چه خدماتی می‌توانید با امداد خودرو تماس بگیرید، در این مقاله همراه ما باشید.

تعمیر انواع خودرو در حمل

یکی از اتفاقات بسیار شایع در حین رانندگی، نقص فنی خودرو می‌باشد. ممکن است در بین مسیر، خودرو شما دچار نقص فنی شود، در این شرایط در صورت تماس با امداد خودرو، کارشناسان این واحد به محل اعزام شده و نقص فنی خودرو را بررسی می‌کنند و در صورت امکان در همان مکان خودرو شما را تعمیر می‌کنند. تعمیر در حمل، شامل مواردی می‌باشد که نقص فنی جزئی بوده و از نظر جغرافیایی امکان توقف خودرو در کنار جاده مقدور باشد و احتمال خطر تصادف وجود نداشته باشد. تعمیر در محل فقط شامل اتوبان و جاده نیست، حتی ممکن است شما در پارکینگ منزل هم متوجه نقص فنی خودرو شوید. حتی در چنین مواقعی هم می‌توانید با مراکز امداد خودرو تماس بگیرید. در نظر داشته باشید اگر امکان تعمیر خودرو در محل وجود نداشته باشد، تیم اعزام شده خودرو شما را به تعمیرگاه اختصاصی خود یا هر تعمیرگاه دیگری که مدنظر شما باشد انتقال خواهند داد.

تعمیر انواع خودرو در تعمیرگاه

اکثر مراکز امداد خودرو دارای تعمیرگاه اختصاصی به همراه کارشناسان مجرب در حوزه تعمیر انواع خودروهای ایرانی و خارجی هستند. شما می‌توانید با خیال آسوده تعمیر خودرو خود را به آنها بسپارید. همانطور که در مورد قبلی اشاره شد، اگر امکان تعمیر خودرو توسط تعمیرکاران سیار امداد خودرو وجود نداشته باشد، خودرو را با موافقت شما به تعمیرگاه‌های اختصاصی انتقال خواهند داد.

راه اندازی تلفنی

همانطور که گفته شد نقص فنی یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که ممکن است برای خودرو ایجاد شود. اما در برخی از موارد می‌توان با دریافت مشاوره تلفنی از کارشناسان، این نواقص را برطرف کرد. بطور مثال خودروبر رشت در جهت مشتری مداری و صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما عزیزان، پس از دریافت تماس تلفنی مبنی بر درخواست خدمات، اقدام به کسب اطلاعات از فرد تماس گیرنده در خصوص مشکل ایجاد شده می‌نماید. اگر تعمیر از طریق راهنمایی تلفنی مقدور باشد و فرد تماس گیرنده نیز توان انجام تعمیرات را داشته باشد، حتما راهنمایی‌های لازم جهت تعمیر و رفع نقص ایجاد شده، ارائه خواهد شد. در این صورت دیگر نیاز به صرف زمان برای رسیدن کارشناسان به محل یا انتقال خودرو به تعمیرگاه نیست. بنابراین این خدمت بسیار مفید خواهد بود. البته بهتر است بعد از رفع نقص برای کسب اطمینان، حتما در اسرع وقت به اولین تعمیرگاه در مسیر مراجعه نمایید تا از سلامت خودرو توسط کارشناسان تعمیر خودرو مطمئن شوید تا دچار مشکل مجددی نشوید.

خدمات عمومی

قطعا برای شما هم پیش آمده که در بین مسیر متوجه شوید که بنزین کافی برای ادامه مسیر ندارید. یا دچار پنچری لاستیک‌ها شده باشید. در چنین مواقعی اصلا نگران نباشید می‌توانید در کمترین زمان ممکن در صورت تماس با امداد خودرو، خدمات دریافت نمایید. معمولا نیروهای امداد خودرو که در مسیرهای مواصلاتی در حرکت هستند، خیلی سریع خود را به موقعیت مکانی شما رسانده و امدادرسانی خواهند کرد. اما از دیگر خدمات عمومی می‌توان به تعویض باتری یا باتری به باتری کردن و باز کردن درب‌ها در صورت نقص فنی در قفل مرکزی خودرو اشاره کرد.

خدمات امدادی سریع

در برخی مواقع نقص فنی خودرو به دلیل مستهلک شدن یا خراب شدن یک قطعه می‌باشد، که با تعویض قطعه براحتی مشکل حل خواهد شد. در چنین مواقعی بهتر است بجای انتقال خودرو به تعمیرگاه که هم زمان‌بر بوده و هم هزینه بیشتری خواهد داشت، از امداد خودرو کمک بخواهید. تیم امداد رسانی در کمترین زمان ممکن قطعه معیوب را در صورت امکان در محل تعویض خواهندکرد. اما اگر امکان تعویض قطعه در محل وجود نداشته باشد خودرو را به تعمیرگاه منتقل خواهند کرد. معمولا کارشناسان سیار امداد خودرو قطعات قابل تعویض در محل را همراه خود دارند تا در صورت نیاز بتوانند بدون اتلاف وقت کار تعویض قطعه را انجام دهند.

حمل خودرو

حمل خودرو تصادفی و معیوب

گاهی اوقات به دلیل تصادفات یا نقص فنی، مجبور می‌شویم خودرو را به تعمیرگاه حمل کنیم. در چنین مواقعی بهتر است برای جلوگیری از هزینه مضاعف از امداد خودرو کمک بگیریم. چرا که کارشناسان امداد خودرو، آشنا به حمل تخصصی خودرو بوده و بر اساس اصول و استانداردها، بارگیری خودرو را انجام می‌دهند. برای حمل خودرو می‌توانید از هر دو روش حمل خودرو، یعنی حمل از طریق خودروبر و حمل از طریق یدک کش استفاده نمایید که کارشناسان به شما راهنمایی خواهند کرد که کدام روش مناسب‌تر خواهد بود.

حمل خودروهای صفر

خدمت دیگری که توسط امداد خودرو ارائه می‌شود، حمل خودروهای صفر است. شما می‌توانید برای حمل خودرو صفر خود به سراسر ایران از خودروبران امداد خودرو دریافت خدمات نمایید. برای حمل خودروهای صفر، به دلیل اینکه خودرو بطور کامل بر روی خودروبر قرار می‌گیرد، حمل خودرو باخودروبر،  بهترین گزینه خواهد بود. البته این مورد تنها یکی از چندین مزیت حمل خودرو با خودروبر است.

البته حتما نباید خودرو شما صفر باشد، شما می‌توانید برای حمل خودروهای خاص خود که اجازه تردد در سطح جاده‌های معمولی را ندارند نیز از خودروبر استفاده نمایید. حمل سریعتر و ایمن‌تر از جمله دلایلی است که موجب می‌شود افراد برای حمل خودرو با خودروبر راغب‌تر باشند.

خودروبر قزوین بصورت ۲۴ ساعته و در تمام ایام سال حتی در ایام تعطیل سال، با بکارگیری از کادری مجرب و تجهیزات ایمن آماده ارائه خدمات حمل خودرو به سراسر ایران می‌باشد. کافیست با شماره ۰۹۱۲۱۸۲۷۴۹۰ تماس بگیرید تا برترین خدمات را در کمترین زمان با قیمت منصفانه دریافت نمایید.

سرویس‌های ادواری خودرو

یکی از خدمات کاربردی مراکز امداد خودرو، سرویس ادواری خودرو می‌باشد. یعنی شما می‌توانید با دریافت اشتراک از مراکز مجاز، و پرداخت حق اشتراک، از خدمات سرویس خودرو در بازه‌های زمانی مشخص بهره‌مند شوید. بازه زمانی براساس نوع خودرو و سال ساخت و شرایط فعلی خودرو تعیین خواهد شد.

امداد سوئیچ

یکی دیگر از خدمات امداد خودرو مربوط به مواقعی است که سوئیچ داخل خودرو است و درب‌ها قفل شده‌اند. اما شرایط زمانی نگران کننده می‌شود که کودکی داخل خودرو باشد. در تماس خود با امدادخودرو حتما تاکید کنید که کودکی درون خودرو است تا امدادرسانی سریعتر انجام شود و خونسردی خود را تا زمان رسیدن کارشناسان حفظ نمایید.

در این مقاله سعی شد خدمات امداد خودرو بررسی شود، اما نکته مهم در خصوص دریافت خدمات این است که اولا از مراکز مجاز که دارای مجوز معتبر هستند دریافت خدمات نمایید و ثانیا تا رسیدن کارشناسان خونسردی خود را حفظ نمایید.

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar