جدیدترین خودروهای چینی در ایران

پنج شنبه 12 آبان 01 ساعت 14:36
جدیدترین خودروهای چینی در ایران

خودروهای چینی از سال ۱۳۸۰ وارد ایران شدند که در ابتدای وجود به کشور طرفدار زیادی نداشتند ولی با گذشت زمان این خودروها توانستند جایگاه خوبی در بازار خودرو ایران داشته باشند.

صنعت خودروسازی در کشور چین عمر زیادی ندارد ولی با این حال در این زمان کم توانسته پیشرفت زیادی کند. در ابتدای کار محصولات چینی ایرادات زیادی داشتند ولی با گذشت زمان این مشکلات برطرف شد و کشور چین توانست در صنعت خودروسازی نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

امروزه برخی از خودروهای چینی در کشور ما نیز طرفدار زیادی دارد. چری آریزو ۶ و جک k7 دو مورد از پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران است. در این قسمت به بررسی خودروهای چینی و معرفی برخی از باکیفیت‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. اگر قصد آشنایی با جدیدترین خودروهای چینی را دارید با ما همراه باشید.

خرید خودروهای چینی

خودروهای چینی ممکن است در مقابل برندهای معروف دنیا کیفیت بالایی نداشته باشند ولی قیمت بسیار مناسبی دارند. در کشور ما ایران به دلیل وجود برخی از قوانین خودروهای لوکس و خارجی قیمت بسیار بالایی دارند از این رو همه افراد توانایی خرید آن‌ها را ندارند. خودروهای چینی امکانات بسیار زیادی دارند و در مقابل آن قیمت پایین‌تری نسبت به خودروهای مطرح دنیا دارند، از این رو می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای ما ایرانیان باشند. کشور چین خودروهای مختلفی را وارد بازار خودرو جهان کرده است که همه آن‌ها ممکن است ارزش خرید نداشته باشند از این رو قبل از خرید بهتر است به طور کامل با ویژگی‌های خودرو آشنا شوید.

با بالا رفتن قیمت ارز در کشور ما، قیمت تمامی محصولات خارجی نیز افزایش پیدا کرد. در این بین خودروهای چینی نیز افزایش قیمت زیادی داشتند به طوری که دیگر همه افراد نمی‌توانند آن‌ها را خریداری کنند. خودروهای چینی که نسبتاً قدیمی هستند قیمت پایینی نیز دارند ولی برخی از آن‌ها ارزش خرید ندارد زیرا کیفیت آن‌ها مطلوب نیست. اگر دوست دارید با یک خودرو مدرن و فول آپشن رانندگی کنید باید جدیدترین خودروهای چینی را امتحان کنید. یکی از این خودروهای باکیفیت، کیا اسپورتیج است؛ شما می‌توانید با اجاره اسپورتیج، لذت رانندگی با یک خودروی فول آپشن چینی را با تمام وجود تجربه کنید.

ویژگی خودروهای چینی

برای بیشتر افراد این سؤال پیش می‌آید که چرا با وجود خودروهای داخلی و قیمت مناسب افراد به دنبال خرید خودروهای چینی هستند. خودروهای چینی در سال‌های گذشته قیمت بسیار مناسبی داشتند به همین دلیل بیشتر افراد تمایل به خرید آن‌ها داشتند.

در سال‌های اخیر با بالا رفتن قیمت ارز، قیمت این خودروها نیز افزایش پیدا کرد؛ با این حال از تعداد طرفداران آن‌ها کاسته نشد. دلیل این فروش بالا و استقبال زیاد طراحی بسیار زیبای آن‌ها است که در خودروهای داخلی شاهد این زیبایی‌ها نیستیم.

خودروهای چینی از نظر فنی نمی‌توانند مانند برندهای مطرح دنیا عمل کنند ولی از نظر طراحی ظاهری شباهت زیادی به آن‌ها دارند. تیگو ۷ پرو یک نمونه خودرو چینی است که طراحی ظاهری و داخلی بسیار شگفت انگیزی دارد و می‌تواند توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.

برای رانندگانی که ظاهر خودرو اهمیت زیادی برای آن‌ها دارد، خودروهای چینی جدید می‌توانند بهتر گزینه برای آن‌ها باشند. اگر به دنبال یک خودرو پرقدرت و کیفیت بالا از نظر فنی هستید ممکن است خودروهای چینی نتوانند نیازهای شما را برطرف کنند.

مزیت خودروهای چینی

خودروهای چینی همانند خودروهای اروپایی ظاهر بسیار جذابی دارند و طراحی ظاهری و داخلی آن در بین خودروهای ایرانی و ... حرفی برای گفتن دارد.

این خودروها امکانات زیادی نیز دارند که در بیشتر خودروهای ایرانی این امکانات دیده نمی‌شود. اگر علاقه زیادی به خودروهای کره‌ای دارید ولی به دلیل قیمت بسیار بالای آن‌ها در کشور ما ایران توانایی خرید آن‌ها را ندارید، خودروهای چینی گزینه مناسبی برای شما خواهند بود.

این خودروها از نظر ظاهری شباهت زیادی به خودروهای برتر دنیا دارند. خدمات پس از فروش خودروهای چینی نیز می‌تواند یکی از مزیت‌های خودروهای چینی باشد. این مورد اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا در صورت هرگونه ایراد و مشکل می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن آن را حل کنید.

یکی دیگر از مزیت خودروهای چینی تنوع بسیار زیاد آن‌ها است. این عامل باعث می‌شود تا به راحتی خودرو مورد علاقه خود را پیدا کنید. محصولات چینی پاسخگوی تمامی سلیقه‌ها هستند به طوری که انواع خودروهای اسپرت، لوکس، خانوادگی و مدرن در این خودروهای چینی موجود است.

اکثر خودروهای چینی امکانات فوق العاده‌ای دارند که برای بیشتر مشتریان این مورد اهمیت زیادی دارد. خودروهای چینی آپشن‌های زیادی دارند از این رو مسافرت با آن‌ها می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

معایب خودروهای چینی

خودروهای چینی در مقابل مزیت‌های زیاد، معایبی نیز دارند که ممکن است برخی از افراد به خاطر آن‌ها از خرید خودروهای چینی صرف نظر کنند.

این خودروها از نظر طراحی ظاهری و داخلی فوق العاده هستند ولی به همان میزان از نظر فنی و قطعات ایرادات زیادی دارند. از جمله مواردی که باعث نارضایتی مشتریان می‌شود گیربکس ضعیف در برخی از مدل‌های آن‌ها است.

در بیشتر این خودروها از قطعات و گیربکس‌هایی استفاده می‌شود که در بیشتر کمپانی‌های تولید خودرو اروپایی و خارجی دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. یکی از دلایلی که باعث می‌شود خودروهای چینی قیمت پایینی داشته باشند می‌تواند همین مورد باشد که ممکن است مشکلاتی را برای راننده ایجاد کند.

از دیگر معایب خودروهای چینی می‌توان به کیفیت کم متریال استفاده شده در قسمت‌های مختلف خودرو اشاره کرد. مواد اولیه مورد استفاده در ساخت این نوع خودروها کیفیت بسیار پایینی دارند و خیلی سریع آسیب می‌بینند.

همچنین در داخل خودرو نیز برای صندل‌ها، داشبورد و ... از موادی استفاده می‌شود که در مقابل خودروهای اروپایی کیفیت پایینی دارند. زمانی که متریال مورد استفاده در خودرو و برخی از قسمت‌های آن مانند ترمز، کلاج و ... کیفیت خوبی نداشته باشند، سیستم ایمنی خودرو نیز پایین خواهد بود.

اجاره خودروهای چینی

همان طور که گفته شد خودروهای چینی نسبت به خودروهای کره‌ای و اروپایی قیمت پایین‌تری دارند ولی در کشور ما ایران، این میزان قیمت نیز بالا است و ممکن است برخی از افراد به راحتی نتوانند این خودروها را خریداری کنند.

بهترین روش برای رانندگی و استفاده از خودروهای چینی اجاره آن‌ها است که شرکت‌های اجاره خودرو با شرایط مختلفی این خودروها را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

قبل از خرید و اجاره خودرو باید اطلاعات کافی درباره خودرو مدنظر داشته باشید تا بتوانید خودرو مناسبی را انتخاب کنید. برای این که خودرو پاسخ گوی نیازهای شما باشد باید ویژگی‌های مدنظر شما را داشته باشد.

برای مثال اگر قصد سفر به صورت خانوادگی با خودرو چینی را دارید، بهتر است خودرویی انتخاب کنید که ظرفیت بالایی داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با جدیدترین خودروهای چینی در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

بررسی خودرو تیگو۷ پرو

یکی از خودروهای پرفروش چینی که توانسته جایگاه ویژه‌ای در بازار خودرو ایران کسب کند، تیگو ۷ پرو است. این خودرو علاوه بر داشتن ظاهری زیبا، موتوری قوی نیز دارد و می‌تواند رقیب قدری برای خودروهای هم رده خود باشد.

طراحی داخلی تیگو ۷ پرو بسیار شیک و مدرن بوده و از تزئینات اضافی استفاده نشده است. در داخل کابین عناصر مختلف به سادگی و با نهایت ظرافت در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

در تیگو ۷ پرو، کلیدهای کنترلی اضافی حذف شده‌اند و همه آن‌ها به پنل چندمنظوره لمسی مرکزی اضافه شده‌اند. متریال مورد استفاده در داخل کابین و مواد اولیه آن‌ها نسبت به سایر خودروهای چینی کیفیت بالاتری دارند و راضی کننده هستند.

فضای داخلی بزرگ این خودرو باعث شده تا تیگو ۷ پرو یک خودرو خانوادگی محسوب شود و گزینه مناسبی برای سفرهای طولانی مدت و خانوادگی باشد.

ظاهر این خودرو نیز به شکلی طراحی شده است که باعث می‌شود تیگو ۷ پرو یک خودرو شاسی بلند اسپرت به نظر برسد. چراغ‌های باریک و جلو پنجره‌های بزرگ ظاهر این خودرو را خشن‌تر و با ابهت‌تر نشان می‌دهند.

۷ پرو دارای یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه و حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی است. همچنین دارای گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه و حداکثر قدرت ۱۵۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه است.

حداکثری سرعتی که تیگو ۷ پرو می‌تواند طی کند ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است. سنسورهای پارک پیرامونی، دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان برقی، آینه الکتروکرومیک، صندلی‌های برقی جلو مجهز به گرم‌کن، کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای، سامانه کنترل حرکت در شیب و ... از جمله امکانات این خودرو هستند.

همه این موارد جز مزیت‌های این خودرو هستند ولی اگر بخواهیم به معایب تیگو ۷ پرو بپردازیم می‌توانیم به توان کم موتور و ساختار تک دیفرانسیل آن اشاره کنیم.

بررسی خودرو جک اس ۷

جک اس ۷ یکی دیگر از محصولات چینی است که به کمپانی خودروسازی JAC تعلق دارد. این خودرو در سال ۲۰۱۸ وارد بازار خودرو ایران شد و از همان زمان فروش بالایی داشته باشد.

وجود جلو پنجره بزرگ شش ضلعی با نوارهای کروم رنگ افقی، باعث شده تا این خودرو ظاهری خشن داشته باشد. جثه بزرگ جک اس ۷ باعث شده تا کابین این خودرو نیز فضای کافی داشته باشد و آن را به یک خودرو خانوادگی تبدیل کرده است.

در طراحی برخی قسمت‌های داخلی آن مانند داشبورد از خودروهایی مانند مرسدس بنز الگو برداری کرده‌اند. طراحی داخلی این خودرو موفق‌تر از طراحی ظاهری آن است و زیبایی بیشتری دارد همچنین متریال مورد استفاده در آن کیفیت نسبتاً مطلوبی دارند.

جک اس ۷، دارای یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری است که می‌تواند ۱۷۴ اسب بخار قدرت تولید کند. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به دوربین عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز اضطراری، کنترل واژگونی، ترمز پارک برفی، گردش مه شکن‌ها در پیچ، کروز کنترل هوشمند، کنترل کشش، کنترل پایداری، ترمزهای ضد قفل و ... اشاره کرد.

این خودرو نیز مانند دیگر خودروهای چینی امکانات زیادی دارد و طراحی داخلی آن باعث می‌شود تا راننده و سرنشینان احساس راحتی در حین رانندگی داشته باشند. اگر به دنبال یک خودرو لوکس و باکیفیت هستید ولی توانایی خرید خودروهای کره‌ای و برندهای مطرح جهان را ندارید، جک اس ۷ می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

بررسی خودرو چری آریزو ۶

یکی دیگر از بهترین‌ خودروهای چینی که در بازار ایران موجود است، چری آریزو ۶ نام دارد. این خودرو از نظر ظاهری شباهت زیادی به مدل قبلی خود یعنی آریزو ۵ دارد ولی از نظر داخلی تغییرات زیادی در آن رخ داده است.

همان طور که گفته شد برخی از خودروهای چینی با موارد اولیه مناسبی ساخته نمی‌شود ولی آریزو ۶ از نظر کیفیت متریال کیفیت بالایی نسبت به نمونه‌های دیگر دارد. اگر علاقه زیادی به یک خودرو فول آپشن هستید آریزو ۶ می‌تواند خودرو محبوب شما باشد زیرا تمامی امکاناتی که یک خودرو باید داشته باشد را در خود جای داده است.

این خودرو دارای یک پیشرانه یک و نیم لیتری با قدرت ۱۴۷ اسب بخار بوده و عملکرد نسبتاً پرقدرتی دارد. سنسور پارک جلو و عقب، شش کیسه هوا، دوربین دید دینامیک، کروز کنترل، سیستم ترمز و ... جزو امکانات بی‌شمار این خودرو است.

شرایط اجاره خودروهای چینی در کافه رنت

خودروهای چینی در بازار ایران قیمت بسیار مناسبی داشتند ولی با افزایش قیمت ارز، قیمت این خودروها نیز بالا رفت. قیمت بالای خودروهای چینی باعث می‌شود تا در بازار خودرو بیشتر مورد استقبال قرار نگیرند زیرا همه افراد توانایی خرید آن‌ها را ندارند.

یکی از راه‌های کم هزینه برای استفاده از خودروهای چینی، اجاره آن‌ها است. کافه رنت جدیدترین خودروهای چینی را با هزینه بسیار کم و شرایط راحت در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. کمپانی‌های چینی امروزه خودروهای باکیفیتی را تولید می‌کنند که سفر با آن‌ها می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

کافه رنت خودروهای متنوعی را از جمله تیگو ۷ پرو، آریزو ۶ و ... را در مدت زمان‌های مختلفی به دو روش اجاره با راننده و اجاره بدون راننده در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

کلام اخر

خودروهای چینی در ابتدای ورود به بازار، ایرادات زیادی داشتند به همین دلیل مورد استقبال قرار نگرفتند. با گذشت زمانی کوتاه، کیفیت خودروهای چینی بسیار بالا رفت به طوری که امروزه بیشتر محصولات آن‌ها در بازار جهانی خودرو، فروش بسیار بالایی دارند.

در کشور ما با تصویب برخی از قوانین و نوسانات زیاد قیمت ارز بیشتر افراد توان خرید این خودروها را ندارند ولی خوشبختانه کافه رنت با شرایط بسیار راحتی این خودروها را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد تا تجربه رانندگی با خودرو مورد علاقه خود را داشته باشند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar