مزایای سفر با اتوبوس

بروزرسانی در: شنبه 30 شهریور 98 ساعت 02:26
مزایای سفر با اتوبوس

مزایای سفر با اتوبوس

ممکن است با شنیدن نام اتوبوس تصویر ماشینی ناراحت و قدیمی به ذهنتان بیاید که صندلی‌های زوار در رفته‌ای دارد و قسمت‌های مختلف پارچه‌‌اش در اثر استفاده‌ی نادرست سوراخ و پاره شده‌اند. اما این تصویر با واقعیت اتوبوس‌هایی که حالا در جاده‌ها رفت و آمد می‌کنند زمین تا آسمان متفاوت است. بسیاری از افراد که اهل سفرهای طولانی و زیاد هستند و به اصطلاح خوره‌ی سفر نامیده می‌شوند، اتوبوس را به عنوان وسیله‌ی نقلیه‌ی اصلی‌شان انتخاب می‌کنند. دلایل انتخابشان هم زیاد و متنوع است. در این نوشته به همین موضوع می‌پردازیم و از بعضی مزایای سفر با اتوبوس حرف می‌زنیم.

قیمت حرف اول را می‌زند

بدون شک در جریان افزایش چشمگیر قیمت بلیط هواپیما در یکی دو سال اخیر بوده‌اید. به دلیل مسائل مربوط به ارز و شرایط پیچیده‌ی اقتصادی کشور، قیمت بلیط وسایل نقلیه‌ی عمومی بسیار زیاد شده است. اما قیمت بلیط اتوبوس حتی با این افزایش هم بسیار ارزان و به‌صرفه است. زمانی که به خرید بلیط اتوبوس علی بابا اقدام می‌کنید، درک می‌کنید که هزینه سفرتان با اتوبوس‌های لوکس چندان زیاد نخواهد شد. این مسئله باعث شده که اتوبوس برای افرادی که زیاد به مسافرت می‌روند یا بین دو شهر دائما در رفت و آمد هستند، گزینه‌ای ایده‌آل باشد.

در زمان صرفه‌جویی کنید

در بسیاری از مسیرهای بین شهری، سفر با اتوبوس به شما کمک می‌کند تا در زمانتان صرفه‌جویی کنید. با توجه به اینکه اتوبوس برای تردد نیاز به مسیر ریلی ندارد، از جاده‌ها و اتوبان‌های بین شهری تردد می‌کند؛ به همین دلیل در خیلی از مسیرها، مدت زمانی که با اتوبوس در راه هستید کمتر از زمانی است که قطار نیاز دارد تا به مقصد برساندتان. پس قبل از انتخاب وسیله‌ی نقلیه، حتما این موضوع را برای مبدأ و مقصدی که عازم آن هستید بررسی کنید.

شاید با خود بگویید سرعت پرواز هواپیما و طی مسیر با این وسیله، سریع‌تر است. اما موضوع فقط سرعت هواپیما نیست. گاهی برای یک پرواز لازم است ساعت‌ها منتظر بمانید در حالی که در بیشتر شهرها در چندین نوبت اتوبوسی در دسترس است. کافی است بلیط اتوبوس را بخرید و راهی شوید.

کیفیت سفر خود را ارتقا دهید

اتوبوس‌های بین شهری که در جاده‌های کشورمان تردد دارند، بسیار با کیفیت هستند و امکاناتی که در اختیار مسافران قرار می‌دهند تجربه‌ای بسیار عالی از سفر را برای افراد می‌سازند. در این اتوبوس‌ها امکاناتی مثل غذا و نوشیدنی، اینترنت پرسرعت وای‌فای و ال‌سی‌دی پشت صندلی ارائه می‌شود. اگر با اتوبوس‌های رویال و VIP به سفر بروید، فضای باز جلوی پایتان باعث می‌شود در طول سفر خسته نشوید. همه‌ی این امکانات در کنار هم باعث بهتر شدن تجربه‌ی سفرتان می‌شود.

ترس از محیط بسته را فراموش کنید

افرادی که ترس از محیط بسته یا به اصطلاح کلاستروفوبیا دارند ممکن است در محیط قطار و هواپیما اذیت شوند. ساختار این وسایل نقلیه به صورتی است که فضای زیادی در اختیار مسافران قرار نمی‌دهند و به همین علت باعث تحریک حس ترس در افراد مبتلا به فوبیا می‌شوند. اما مسافرت با اتوبوس این مزیت را دارد که افراد احساس نکنند در فضای بسته قرار دارند؛ دلیل این موضوع نحوه‌ی قرارگیری صندلی‌ها و پنجره‌های اتوبوس است. پس اگر محیط بسته باعث آزارتان می‌شود، مسافرت با اتوبوس شما را از این مشکل دور نگه می‌دارد.

حس امنیت داشته باشید

اتوبوس در مقایسه با قطارهای کوپه‌ای این مزیت را دارد که به افراد فضای شخصی بیشتری می‌دهد. مسافرانی که با قطار کوپه‌ای رفت و آمد می‌کنند، اگر با افراد غریبه در یک کوپه باشند ممکن است معذب شوند و حس خوبی نداشته باشند. برخلاف قطار صندلی‌های اتوبوس با فاصله‌هایی معقول از هم و در یک راهرو قرار دارند و این موضوع باعث می‌شود که حس نکنید به حریم شخصیتان تجاوز شده است.

نگران خطرات جاده‌ای نباشید

متأسفانه آمار تلفات جاده‌ای در کشورمان بسیار بالاست. دلیل این موضوع می‌تواند مسائلی مثل بی‌تجربگی راننده، خستگی، مشکلات جاده‌ای و چیزهایی از این قبیل باشد. راننده‌های اتوبوس با توجه به تجربه‌ای که دارند و دوره‌هایی که گذرانده‌اند، نسبت به افراد عادی تسلط خیلی بیشتری روی ماشین و جاده دارند. با توجه به اینکه شغل اصلی این افراد رانندگی است، می‌توانند خواب و استراحت قبل از سفرشان را به درستی مدیریت کنند. تجربه و دانش این افراد باعث می‌شود خطر سفر جاده‌ای تا حد زیادی کم شود. پس نیازی نیست نگران خواب‌آلودگی راننده و یا خطرات جاده‌ای باشید.

بلیط را آنلاین و ارزان‌تر بخرید:

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس علی بابا این حسن را دارد که به شما اجازه می‌دهد با چند کلیک از قیمت و زمان حرکت اتوبوس‌های مختلف با خبر شوید و در وقت و پولتان صرفه‌جویی کنید. کافی است بلیط را به صورت اینترنتی خریداری کنید و سپس در ترمینال کدی را که دریافت کرده‌اید ارائه کنید؛ به همین راحتی سفر شما آغاز می‌شود.

 

همانطور که توضیح دادیم، سفر با اتوبوس در سال‌های اخیر تغییرات زیادی داشته است. استفاده از ماشین‌های جدید در کنار قیمت مناسب و امکانات فراوان باعث شده که بسیاری از مسافران، اتوبوس را به عنوان وسیله‌ حمل و نقل در مسافرت‌های داخلی و خارجی انتخاب کنند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "مزایای سفر با اتوبوس"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
نسیم مدبری
مهمان

سلام ، من می خواهم با اتوبوس به شهرهای گرم و خشک سفر کنم. چه اتوبوسی را باید انتخاب کنم؟

سارا مقامی
مهمان

مقاله جذابی بود
ممنون از شما و سایت خوبه علی بابا