مزیت‌های کاور بدنه برای خودروهای خارجی در مدوسا

پنج شنبه 26 آبان 01 ساعت 17:57
مزیت‌های کاور بدنه برای خودروهای خارجی در مدوسا

یکی از مهمترین مسائل درمورد خودروهای خارجی حفظ زیبایی ظاهری آنان است. در ماه‌ها یا شاید سال‌های اولیه برنامه ریزی برای کاروش‌های منظم، در سال‌های بعدی صفرشویی و بعدها واکس و پولیش از جمله رایج‌ترین کارهایی است که دارندگان این خودرو برای آن برنامه ریزی می‌کنند. اما روش‌های بهتری وجود دارد که با صرف هزینه‌های کمتر می‌توان کیفیت رنگ خودروی لوکس را برای سال‌های بیشتری حفظ کرد. استفاده از خدماتی چون کاور و سرامیک بدنه می‌تواند انتخاب بهتر و مطمئن‌تری باشد. در ادامه با این خدمات و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا می‌شویم.

کاور بدنه چیست؟

شاید بتوان گفت برای دارندگان خودروهای لوکس مهمترین دغدغه، پیشگیری از ایجاد خط و خش روی رنگ بدنه است. در واقع هر آسیبی به کیفیت رنگ بدنه می‌تواند افت قیمت شدیدی را برای این خودروها به همراه داشته باشد. استفاده از خدمت جدیدی به نام کاور بدنه خودرو می‌تواند بدنه خودرو را در مقابل آسیب‌هایی چون خط و خش‌های سطحی، آفتاب سوختگی، لکه باران‌های اسیدی، فضولات پرندگان، نم زدگی و نفوذ رطوبت و… حفظ کند. ضمن این که کاور بدنه را می‌توان علاوه بر محافظت به منظور افزایش زیبایی رنگ بدنه و حتی تغییر رنگ آن نیز به کار برد. کاور بدنه خودرو را با نام‌های بادی فنس، روکش خودرو و کاور بادی نیز می‌شناسند.

کاور خودرو یک لایه نازک از جنس PVC است که نوعی ورق یا فیلم Wrap محسوب می‌شود. مهمترین ویژگی کاور بدنه خودرو ضد آب بودن آن است. کاورهایی که دارای خاصیت نانو هستند نه تنها موجب زیبایی بصری رنگ بدنه می‌شوند بلکه از بروز هر نوع لک و کثیفی روی بدنه هم پیشگیری می‌کنند.

کاور بدنه خودرو با تکنولوژی‌های پیشرفته تولید می‌شود و پوشش دهی آن به اندازه‌ای کامل و دقیق است که بسیاری آن را با رنگ‌آمیزی اشتباه می‌گیرند. در مقایسه با رنگ و نقاشی خودرو، کاور کردن بدنه قیمت بسیار پایین‌تر و مقرون به صرفه‌تری دارد.

انواع کاور بدنه

کاور بدنه انواع مختلفی دارد که به لحاظ کاربردی با هم تفاوت دارند. این کاورها بر اساس فاکتورهایی چون ضخامت، شرکت سازنده، رنگی یا بی‌رنگ بودن طبقه‌بندی می‌شوند. انواع کاور‌های بدنه شامل موارد زیر می‌شود:

کاور بی‌رنگ

محبوب‌ترین نوع کاور بدنه، کاور مدل بی‌رنگ است. چنین کاورهایی باعث می‌شوند که رنگ بدنه در مقابل عوامل بیرونی محافظت شده و ظاهری براق، شفاف و زیبا پیدا کند. همان طور که از نام این مدل کاور پیدا است استفاده از این کاور هیچ نوع تغییر رنگی را در پوشش بدنه به همراه ندارد. این کاورها خود به دو نوع PPF و مات تقسیم‌بندی می‌شوند.

کاور رنگی

بسیاری از دارندگان خودروهای لوکس به ویژه خودروهای اسپرت تمایل دارند که جلوه‌ای خاص برای خودروی خود طراحی کنند. از آنجایی که آپشن‌های رنگی کارخانه‌ای محدود است، استفاده از کاور‌های رنگی با طرح و مدل‌های متنوع بهترین انتخاب برای تغییر ظاهر خودروها محسوب می‌شود. اما یک نکته را نیز باید به یاد داشته باشید، کاورهای رنگی از نظر میزان مقاومت سطح پایین‌تری نسبت به کاورهای بی‌رنگ دارند.

کاور سفارشی

نوعی کاور رنگی وجود دارد که شما می‌توانید رنگ و طرح آن را مطابق میل خود سفارش دهید. رنگ چنین کاورهایی شبیه به هیچ رنگ کارخانه‌ای یا رنگ ترکیبی نیست. به طور مثال رنگ طلایی، رنگین کمانی و هفت رنگ، رنگ‌های کروم و… از آن جمله هستند. این نوع کاورها را اصطلاحا کاستوم (Custom) می‌نامند. چنین کاورهایی معمولا قیمت بالاتری نسبت به انواع کاورهای بدنه دارند.

کاور مات

یکی از محبوب‌ترین انواع کاورهای بدنه کاورهای مات (matt) هستند. به این کاورها، کاورهای بدون انعکاس نور نیز می‌گویند. از آنجایی که تغییر رنگ بدنه خودرو طبق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی جرم محسوب می‌شود، استفاده از چنین کاورهایی با توجه به‌عدم تداخل با قوانین و مقررات بسیار رایج است.

کاور براق

این نوع کاورها دقیقا در نقطه مقابل کاورهای مات قرار دارند و به آن‌ها کاورهای گلاسه (Gloss) نیز گفته می‌شود. میزان براقیت و درخشش این کاورها حتی نسبت به رنگ‌های روغنی و متالیک نیز بیشتر است.

مزایای کاور بدنه خودرو برای خودروهای لوکس

مهمترین مزایایی که برای کاور بدنه می‌توان برشمرد عبارتند از:

  • درخشندگی و براقیت زیاد
  • ایجاد خاصیت آبگریزی
  • تغییر رنگ خودرو با قیمت کم
  • ماندگاری طولانی نسبت به رنگ‌های عادی
  • -عدم نیاز به واکس و پولیش دوره‌ای
  • تمیز کردن راحت‌تر بدنه خودرو
  • محافظت از رنگ فابریک بدنه خودرو
  • قابلیت تعویض
  • محافظت از رنگ بدنه در مقابل خط و خش‌های سطحی
  • محافظت بدنه در مقابل اشعه UV
  • امکان چاپ الگوها و طرح‌های مختلف متناسب با سلیقه کاربر

چه زمانی می‌توان بدنه خودرو را کاور کرد؟

استفاده از کاور بدنه خودرو هیچ محدودیتی ندارد، در واقع شما می‌توانید خودروی خود را از همان ابتدای خرید کاور کنید، البته بهتر است برای این که نتیجه کار بسیار چشمگیرتر و بهتر باشد، ابتدا در صورت نیاز با استفاده از خدماتی چون صفرشویی، صافکاری Pdr، نقاشی و لیسه گیری خودرو تمامی نواقص و عیوب ظاهری بدنه خودرو را مرتفع کرده و سپس با کاور کردن بدنه خودرو، رنگ بدنه را در مقابل آسیب‌های رایج و خط و خش‌های سطحی و عمیق محافظت کنید.

صافکاری Pdr چیست؟

حال که صحبت از رفع نواقص ظاهری خودرو قبل از انجام کاور بدنه رسید، بهتر است با مهمترین و اصلی‌ترین خدمت نوین در این عرصه آشنا شوید. صافکاری Pdr نوع جدیدی از صافکاری است که به آن صافکاری بدون رنگ هم گفته می‌شود.

در صافکاری pdr انواع تو رفتگی یا قر شدگی بدنه خودرو را به کمک روش‌های نوین صافکاری و استفاده از ابزار و تجهیزات خاص این کار بدون کوچکترین آسیب دیدگی رنگ بدنه صاف و یکدست می‌کنند. گاهی نیاز است که در صورت بروز کوچکترین آسیب به رنگ بدنه با لیسه گیری این آسیب‌ها را برطرف کنید. در صافکاری pdr به جای استفاده از شیوه‌های سنتی و تهاجمی، تمامی مشکلات بدنه خودرو با استفاده از تجهیزات مخصوص و البته مهارت بالای تکنسین صافکاری با کمترین آسیب ممکن برطرف می‌شود. صافکاری Pdr در مقایسه با صافکاری سنتی در مدت زمان کمتر و با صرف هزینه‌های کمتر انجام می‌گیرد.

لیسه گیری خودرو

برای این کاور بدنه به صورت یکدست و زیبا روی بدنه خودرو بنشیند باید ابتدا تمام نواقص پوشش بدنه را برطرف سازید. بعد از این که به کمک صافکاری Pdr بدنه خودرو یکدست و یکنواخت می‌شود ممکن است برخی از بخش‌های رنگ بدنه نیاز به تعمیر پیدا کند. ترک خوردگی‌ها و ریختگی‌های رنگ، از بین رفتن رنگ بدنه در بخش‌هایی که دچار چین خوردگی، تو رفتگی و آسیب شده‌اند روی جلوه نهایی کاور بدنه تأثیرگذار است. بنابراین با روش نوینی به نام لیسه گیری تلاش می‌شود که این نواقص برطرف شده و سپس اقدام به کاور کردن بدنه می‌کنند.

در لیسه گیری معمولا ابتدا وسعت بخشی که باید تعمیر شود را بررسی می‌کنند و بعد از تمیز کردن این بخش، ابتدا به کمک رنگ خشک که کاملا باید هم رنگ، رنگ اصلی بدنه باشد، شیارها و ترک‌ها را پر می‌کنند این کار با استفاده از ابزار بسیار ظریف و تخصصی به نام لیسه انجام می‌گیرد. سپس با سمباده نرم این بخش را هم سطح بدنه می‌کنند و با واکس و پولیش آن را براق می‌کنند.

آیا کاور بدنه همان سرامیک است؟

این سوالی است که برای اکثر کاربران مطرح می‌شود. آیا کاور کردن خودرو همان سرامیک بدنه است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر، این دو علیرغم این که کاربرد مشابهی دارند اما به لحاظ ساختاری کاملا متفاوت هستند. سرامیک خودرو نوعی پلیمر مایع است که با ابزار خاصی روی بدنه خودرو مالیده می‌شود، این سطح مایع با رنگ خودرو واکنش شیمیایی داده و جزئی از رنگ می‌شود. بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی این لایه نازک کاملا سخت شده و تمام رنگ بدنه خودرو را پوشش می‌دهد.

در واقع سرامیک خودرو یک لایه آب گریز و محافظ روی رنگ بدنه خودرو ایجاد می‌کند. تفاوت سرامیک خودرو با کاور بدنه در ماهیت آن‌ها است. کاور یک لایه PVC جامد است که همانند یک برچسب نازک روی بدنه خودرو کشیده می‌شود. اما سرامیک لایه‌ای نازک از مایع پلیمری است که به مرور زمان سخت می‌شود و جزئی از رنگ بدنه خودرو می‌گردد.

شرایط کاور کردن بدنه خودرو

مهمترین شرط کاور کردن بدنه خودرو بر طرف کردن مشکلاتی چون‌عدم کیفیت رنگ، خط و خش‌های سطحی و عمیق، پوسته شدن رنگ و… است. در صورت‌عدم بر طرف کردن چنین مشکلاتی دیده شدن آن‌ها از زیر کاور بدنه به ویژه در کاور بدنه شفاف جلوه ناخوشایندی ایجاد می‌کند. بنابراین اگر قصد استفاده از کاور بدنه خودرو را دارید بهتر است ابتدا نسبت به رفع این عیوب اقدام کنید. با مراجعه به بهترین صافکاری Pdr تهران می‌توانید زیرسازی مناسب برای کاور کردن بدنه خودرو را مهیا کنید.

بهتر است قبل از انجام بادی فنس یا کاور بدنه، مراحل دیتیلینگ خودرو را انجام دهید، در صورت نیاز از خدماتی چون صفرشویی، صافکاری pdr، لیسه گیری خودرو و… نیز استفاده کنید. کیفیت بالای مواد اولیه کاور بدنه نقش موثری در کیفیت نتیجه کار خواهد داشت. بنابراین توصیه ما این است که کار کاور کردن بدنه خودرو را در مراکز معتبر و با مجریان متبحر و دارای مهارت بالا انجام دهید.

قیمت کاور بدنه

مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت کاور بدنه خودرو مواردی چون کیفیت مواد اولیه، مهارت بالای پرسنل مجری کار، وسعت پروژه، طرح انتخابی، نوع خودرو و قیمت آن دارد. هرچه خودروی لوکس‌تری داشته باشید باید قیمت بالاتری نیز برای کاور کردن آن بپردازید. در واقع قیمت‌ها کاملا متغیر است اما از یک دامنه مشخص پیروی می‌کند که با توجه به عواملی که ذکر کردیم قیمت نهایی کاور بدنه خودرو مشخص می‌شود. در هر صورت کاور کردن بدنه خودرو قیمت کمتری نسبت به نقاشی بدنه داشته و عمر و ماندگاری طولانی‌تری نیز دارد.

انجام خدمات کاور بدنه در مدوسا

مدوسا یکی از بزرگترین و معتبرترین ارائه دهندگان خدمات مرتبط با خودروهای لوکس از جمله صفرشویی، دیتیلینگ، صافکاری Pdr، لیسه گیری، تعمیر تودوزی چرم، کاور بدنه، سرامیک بدنه و… در تهران است که با در اختیار داشتن پرسنل با تجربه و مسئولیت‌پذیر و به روزترین تجهیزات تکنولوژیک روز دنیا در زمینه‌های مختلف خدماتی خودرو، بهترین انتخاب برای انجام امور مرتبط با خودروهای لوکس محسوب می‌شود. کیفیت بالای خدمات در مقابل قیمت‌های مناسب و رقابتی و همچنین ارائه انواع مختلف خدمات در حوزه خودروهای لوکس در سریع‌ترین زمان ممکن و با کیفیت بالا، از جمله مواردی است که ما را از سایر رقبا در این زمینه متمایز می‌سازد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar