روشهای نگهداری از  باتری ماشین  با الو باتری همراه باشید

چهارشنبه 18 خرداد 01 ساعت 14:30
روشهای نگهداری از  باتری ماشین  با الو باتری همراه باشید

باتری ماشین یکی از قطعات مهم و کلیدی در عملکرد مناسب آن است که وظیفه پشتیبانی از سیستم برق را بر عهده دارد. نگهداری باتری ماشین به افزایش عمر مفید آن کمک کرده و مانع از بروز مشکلات پیش‌بینی نشده در عملکرد ماشین می‌شود. اگر می‌خواهید با راهکارهای نگهداری از باتری ماشین آشنا شده و از عملکرد و بازدهی مناسب باتری خودرو اطمینان حاصل کنید، ادامه این مطلب از الوباتری را دنبال کنید.

چگونه از باتری ماشین نگهداری کنیم؟

تعویض باتری ماشین قطعه نسبتا حساسی است که نیاز به توجه و نگهداری مناسب برای عملکرد روان و بدون مشکل دارد. باتری خودرو از یک طرف در معرض آسیب‌های بیرونی و محیطی است، و از طرف دیگر با رفتارهای نامناسب رانندگی و نگهداری ماشین در معرض خشک شدن و از کار افتادن قرار دارد. برای پیشگیری از بروز هر نوع مشکل در باتری ماشین، کافی است به روش های نگهداری درست آن که در ادامه معرفی می‌شوند توجه کرده و به صورت مرتب آنها را انجام بدهید.

روش های نگهداری درست باتری ماشین

برای نگهداری درست باتری ماشین توجه به ویژگی‌ها و نحوه عملکرد آن اهمیت زیادی دارد. توجه نکردن به باتری ماشین می‌تواند باعث بروز مشکلات گوناگونی در عملکرد آن شده و بازدهی کلی ماشین را کاهش دهد. در ادامه اول با روش‌های نگهداری فیزیکی باتری ماشین و بعد با روش‌های نگهداری شارژ آن بیشتر آشنا می‌شوید.

ترمینال‌های باتری را تمیز کنید

ترمینال‌های باتری در معرض خطر خوردگی و زنگ زدن هستند. برای جلوگیری از این اتفاق لازم است به صورت مرتب آنها را تمیز کنید. برای این کار می‌توانید از محلول آب و جوش شیرین با نسبت برابر استفاده کنید. قبل از تمیز کردن ترمینال‌های منفی و مثبت را جدا کنید. توجه داشته باشید که همیشه باید اول ترمینال منفی و بعد ترمینال مثبت را جدا کنید. بعد با یک مسواک یا اسکاچ ترمینال‌ها را تمیز کنید و خوردگی‌ها و زنگ‌های احتمالی را پاک کنید. در نهایت دوباره ترمینال‌ها را نصب کنید، اما این بار توجه کنید که اول ترمینال مثبت و بعد ترمینال منفی نصب بشود.

اسپری مخصوص نگهداری ترمینال باتری بزنید

برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدن باتری ماشین لازم است پس از تمیز کردن آن از اسپری مخصوص نگهداری ترمینال باتری استفاده کنید. این اسپری را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم یدکی خریداری کنید. در هنگام این کار بهتر است مطمئن شوید اسپری برای همین منظور طراحی و تولید شده است. بعد از تمیز کردن ترمینال به سادگی می‌توانید با اسپری کردن اتصال بین ترمینال و کابل مطمئن شوید باتری دچار خوردگی و زنگ نمی‌شود.

باتری ماشین را به خوبی مهار کنید

جهت اطلاع از قیمت باتری پراید کلیک کنید / لرزش بیش از حد باعث آسیب دیدن باتری ماشین در طول زمان می‌شود. استفاده از محفظه‌های نگهدارنده و اطمینان از محکم بودن باتری و عدم لرزش آن در حین حرکت باعث افزایش طول عمر باتری می‌شود. انواع مختلفی از نگهدارنده باتری ماشین با توجه به نوع و مدل ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعد از محکم کردن باتری برای اطمینان از مهار و عدم لرزش آن در حین حرکت، آن را با فشار و تکان دادن امتحان کنید تا حسابی در جای محکم باشد.

سطح محلول باتری را بررسی کنید

( باتری یو پی اس )برای بررسی میزان آب اسید یا محلول داخل باتری کافی درپوش آن را برداشته و با چراغ قوه میزان محلول در هر یک از سلول‌های آن را بررسی کنید. اگر سطح محلول خیلی پایین رفته باشد، برای برطرف کردن مشکل می‌توانید آب مقطر به آن اضافه کنید. هر بار که برای تعویض روغن ماشین اقدام می‌کنید بهتر است سطح محلول باتری را هم بررسی کنید.

کارهایی که برای نگهداری صحیح شارژ باتری ماشین باید انجام دهید

در بخش قبل با روش‌های نگهداری فیزیکی درست باتری ماشین آشنا شدید. در این بخش راهکارهایی که برای نگهداری شارژ باتری ماشین کارایی دارند معرفی می‌شوند. با رعایت این نکات می‌توانید از عملکرد روان و بازدهی مطلوب باتری خودرو اطمینان پیدا کنید.

موقع خاموش کردن ماشین تمام دستگاه‌های متصل را جدا کنید

شارژر داخل ماشین یا دستگاه‌های الکتریکی متصل به ماشین وقتی در هنگام خاموش کردن ماشین به آن وصل باشند، باتری ماشین را خالی کرده و از کار می‌اندازند. برای پیشگیری از بروز این مشکل وقتی ماشین را خاموش می‌کنید مطمئن شوید هیچ کدام از آنها به درگاه‌ها متصل نباشند. از شارژر موبایل گرفته تا جی‌پی‌اس و دستگاه‌های مسیریابی، همگی در صورت متصل ماندن با موتور خاموش باعث آسیب دیدن باتری ماشین می‌شوند.

از خاموش کردن چراغ‌ها مطمئن شوید

درست مثل دستگاه‌های برقی متصل به سیستم برق خودرو، روشن ماندن چراغ‌ها و فلاشرها در هنگام خاموش کردن موتور باعث آسیب به باتری ماشین می‌شود. برای همین در هنگام خاموش کردن موتور قبل از اینکه از خودرو دور شوید از خاموش بودن چراغ‌های آن اطمینان حاصل کنید.

با روشن کردن منظم ماشین اجازه بدهید باتری ماشین شارژ بشود

باتری ماشین در هنگام فعالیت ماشین شارژ مجدد می‌شود. در نتیجه اگر برای بیشتر از یک هفته ماشین روشن نشود و با آن رانندگی نشود، شارژ باتری خالی شده و از کار می‌افتد. برای پیشگیری از بروز این مشکل کافی است مطمئن شوید هر سه روز تا یک هفته حداقل ۲۰ دقیقه ماشین حتی اگر شده درجا روشن بماند. البته بهتر است هر روز از ماشین برای رانندگی استفاده کنید تا نگرانی از بابت شارژ شدن باتری ماشین وجود نداشته باشد.

در این مطلب از الوباتری اهمیت توجه به باتری ماشین مورد بررسی قرار گرفت و انواع راهکارهای نگهداری درست آن معرفی شدند. باتری ماشین قطعه‌ای کلیدی در عملکرد مناسب خودرو است که بدون نگهداری صحیح بازدهی کلی ماشین را کاهش می‌دهد. هیچ راننده‌ای دوست ندارد صبح وقتی می‌خواهد ماشین را روشن کند با یک باتری معیوب مواجه بشود. نگهداری مناسب فیزیکی و توجه به نگهداری شارژ باتری ماشین باعث پیشگیری از بروز این تجربه ناخوشایند می‌شود.

الوباتری فروشگاه آنلاین باتری ماشین است که انواع باتری‌های استاندارد و باکیفیت مناسب خودروهای موجود در بازار را به کاربران و مشتریان ارائه می‌دهد. مشتریان الوباتری با خرید باتری از این فروشگاه اینترنتی همراه با دریافت آن در محل از خدمات رایگان نصب باتری و عیب‌یابی سیستم برق ماشین هم برخوردار می‌شوند. اگر زمان تعویض باتری ماشین شما رسیده یا احساس می‌کنید به این کار نیاز است، کافی است برای خرید آنلاین باتری ماشین به فروشگاه اینترنتی الوباتری مراجعه کنید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar