هولدرهای مناسب هر ماشین کدام اند؟(راهنمای جامع خرید هولدر)

سه شنبه 9 اسفند 01 ساعت 16:17
هولدرهای مناسب هر ماشین کدام اند؟(راهنمای جامع خرید هولدر)

این روزها استفاده از هولدر در خودرو بیش تر گذشته مورد توجه واقع شده است. همه گیر شدن استفاده از گوشی های هوشمند حین رانندگی و خطرات ناشی از آن، باعث شده است استفاده از هولدر بیش از پیش احساس شود.

هولدرهای مناسب هر ماشین

هنگام خرید هولدر مناسب به چه مواردی دقت کنیم؟

با توجه به فراگیر شدن استفاده از هولدر موبایل در خودروها، انتخاب هولدر مناسب برای خودرو اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. هولدر موبایل در خودرو باعث افزایش ایمنی و راحتی در استفاده از موبایل حین رانندگی می شود.
برای انتخاب هولدر ابتدا باید به مواردی نظیر نوع خودرو، طراحی کابین و داشبورد و شکل دریچه کولر خودرو توجه کرد تا بدانید برای چه خودرویی با چه مشخصاتی هولدر می خواهید. سپس نوع و ساختار هولدر را مد نظر قرار داد.
هولدرها با توجه به ویژگی های ساختاری و کاربری، انواع مختلفی دارند که در حین خرید باید آن ها را در نظر گرفت. نوع پایه اتصال به خودرو، گیره نگهدارنده گوشی و مجهز بودن به برخی ویژگی های خاص هولدرها را از هم متمایز می کند.
در این مقاله سعی داریم مواردی که باید برای خرید هولدر در نظر بگیرید با شما در میان بگذاریم.

پایه هولدر موبایل
شاید این اولین و مهم ترین مرحله برای خرید هولدر باشد. زیرا این مرحله مشخص می کند شما برای کدام قسمت خودرو هولدر می خرید. هولدرها با توجه به نوع پایه اتصال به خودرو، دسته بندی می شوند که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

هولدرهای داشبوردی
اگر برای نصب روی داشبورد خودرو هولدر می خواهید باید به سراغ این هولدرها بروید. پایه این هولدرها مناسب نصب بر روی سطح داشبورد می باشد.
پایه هولدرهای داشبوردی عموما به صورت مکنده است و می توانید به خوبی روی داشبورد آن را فیکس کنید. معمولا این هولدر ها در دسته هولدرهای شیشه جلو هم قرار می گیرد که برای اطمینان باید اطلاعات شرکت سازنده را بررسی کنید.
بعضی از هولدرهای داشبوردی دارای برچسب ۳M هستند و می توانید روی قسمت مورد نظرتان بچسبانید. مدل دیگری هم به بازار عرضه شده است که به لبه بالایی کیلومتر شمار نصب می شود.
انواع دیگری هم در بازار عرضه شده اند که همزمان مکنده و برچسب ۳M دارند. اگر داشبورد خودرویتان شیب دار و منحنی باشد یا بافت آن شیاردار باشد؛ این نوع هولدرها مناسب شما نخواهد بود. ضمن اینکه ممکن است در طول زمان گرما، سرما و تابش خورشید روی چسبندگی هولدر اثر منفی بگذارد.

هولدر شیشه جلو
اگر به دنبال هولدر هستید تا آن را روی شیشه جلوی خودرو نصب کنید؛ هولدرهای شیشه جلو برای شما مناسب است. این هولدرها دارای پایه مکنده هستند که قابلیت نصب روی داشبورد نیز دارند و اغلب با دسته بندی هولدر داشبوردی در یک گروه قرار می گیرند.
شرکت های معتبر سازنده هولدر مدعی هستند این هولدرها بعد از نصب اصولی از جا کنده نمی شوند. هر چند ممکن است در طول زمان این خاصیت تحت تاثیر قرار گیرد.

هولدر دریچه کولری

هولدر دریچه کولری

اگر بخواهید هولدر را روی دریچه تهویه خودرو نصب کنید،  خرید هولدر دریچه کولری کولری گزینه مناسب برای شما است. این به شرطی است که طراحی دریچه کولر خودروی شما قابلیت نصب این مدل هولدرها را داشته باشد. دریچه خروج هوا در بعضی از خودروهای جدید و قدیم به گونه ای ساخته شده اند که هولدرهای دریچه کولری برایشان مناسب نیستند.
پایه این نوع هولدرها دارای شکل های مختلف است. نوع متعارف آن به صورت کلیپسی و قلاب دار تنظیم شونده می باشد. انواع دیگر که به صورت گیره ۴ شاخه یا دو گیره دو شاخه دریچه را در بر می گیرد؛ در بازار موجود است.

هولدر آینه وسط

هولدر آینه وسط

اگر برای کارهایی نظیر مسیریابی به دنبال هولدر مناسب می گردید؛ هولدر های آینه وسط خودرو می تواند انتخاب خوبی باشد. این هولدر ها به آینه وسط خودرو متصل می شود؛ دید و دسترسی خوبی دارند و حواس راننده را پرت نمی کند. پایه این مدل، به پایه نگهدارنده آینه اتومبیل متصل می شود یا قاب آینه را در بر می گیرد.

هولدر جا لیوانی
اگر خودرو شما مجهز به جالیوانی می باشد، هولدرهای این دسته می تواند انتخاب خوبی باشد. مخصوصا اگر خودرو شما به خاطر طراحی خاص کابین نمی تواند از انواع دیگر هولدر استفاده کند.
پایه هولدرهای جالیوانی به شکل استوانه ساخته شده است و وقتی داخل جالیوانی قرار می گیرد قابل تنظیم است و فیت می شود. باید توجه داشته باشید قطر محفظه جالیوانی خودرو با هولدر سازگار باشد.

هولدرهای چندکاره
بعضی از هولدرهایی که به بازار عرضه می شوند دارای دو یا نوع پایه داخل پک خود هستند. مثلا یک پایه دریچه کولری دارند و یک پایه داشبوردی که برای نصب روی شیشه جلو هم مناسب است. این هولدرها معمولا مجموعه های کاملی هستند که در صورت تمایل به سراغ آن ها بروید.

هولدرهای پشت صندلی
اگر برای سرنشینان صندلی عقب هولدر بخواهید، هولدرهای پشت صندلی همان چیزی است که لازم دارید. پایه این هولدرها به پایه پشت سری های صندلی جلو متصل می شود.

گیره نگهدارنده هولدر
برای خرید هولدر مناسب یکی از مواردی که اهمیت دارد، گیره نگهدارنده موبایل است. گیره نگهدارنده انواع مختلفی دارد و تفاوت آن در نوع باز و بسته شدن و در برگرفتن گوشی است. ایده آل آن است که شما بتوانید با یک دست به راحتی گوشی را داخل هولدر قرار دهید و بردارید. هر کدام از انواع گیره به نحوی این امر را تسهیل می کند.
معمولا گیره ها گوشی با سایز ۴.۵ تا ۷ اینچ را درون خود جای می دهد اما بهتر است قبل از خرید مطمئن شوید؛ گیره توانایی جای دادن گوشی شما را دارد. بعضی از هولدرها بازه باز شدن گیره را ذکر می کنند تا با توجه به پهنای گوشی خود بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

در ادامه چند هولدر برای خودورهای مختلف معرفی میکنیم که شما می توانید از سایت مسترکالا خریداری نمائید.

بهترین هولدرهای پژو ۲۰۷

هولدر و شارژر وایرلس چند کاره جویروم JoyRoom JR-ZS242

هولدر وایرلس جویروم مناسب برای نصب روی شیشه جلو و داشبورد مناسب است. البته این هولدر یک پایه برای نصب روی دریچه کولر نیز دارد و از این لحاظ یک هولدر چند کاره است. داشتن شارژر وایرلس با حداکثر توان خروجی ۱۵ وات تکمیل کننده امکانات این هولدر است. پایه اتصال به داشبورد و شیشه جلو از نوع مکنده و پایه اتصال به دریچه کولر از نوع کلیپسی قابل تنظیم است. گیره نگهدارنده گوشی نیز به صورت خودکار باز و بسته می شود. 

هولدر دریچه کولری Baseus C01 SUCC000105

 هولدر بیسوس کوچک و جمع جور است و استفاده از آن راحت و بی دغدغه است. پایه اتصال به دریچه کولر به صورت گیره ای است و گیره نگهدارنده گوشی با خاصیت آهنربایی عمل می کند و برای کسانی که گوشی آیفون ۱۲ به بعد دارند نیز مناسب است. 

بهترین هولدر گوشی برای پراید

هولدر های داشبوردی و شیشه جلو

این هولدرها برای نصب روی داشبورد و شیشه جلو مناسب هستند. برای نصب این هولدرها روی داشبورد دسته اول با داشبورد قدیمی شامل پراید صندوق دار، صبا و … تا مدل ۱۳۸۹ کاملا سازگاری داشته و طراحی داشبورد آن ها به گونه ای است که در طولانی مدت کمتر هولدر را پس می زند. همچنین هولدرهای این دسته عموما بر روی شیشه هم قابل نصب هستند. 

اما دسته دوم با داشبورد جدید شامل ۱۳۱، ۱۳۲ و … به دلیل شیب و انحنای داشبورد بهتر است که این نوع هولدرها را روی شیشه جلو نصب کنند. 

جویروم Joyroom JR-OK1

هولدر جویروم OK1 مناسب برای نصب روی شیشه و داشبورد است که قیمت مناسبی نیز دارد. پایه اتصال آن از نوع مکنده است. گیره نگهدارنده آن فنری و قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارد و می توانید زاویه قرارگیری گوشی را تنظیم کنید. 

هولدر مک دودو Mcdodo CM-8490

هولدر مک دودو Mcdodo CM-8490

هولدر مک دودو CM-8490 به صورت برچسبی بر روی خودروی شما نصب می شود. این هولدر کوچک و جمع و جور است و جلوی دید راننده را نمی گیرد. گیره نگهدارنده آن دارای آهنربای قوی برای گرفتن گوشی می باشد. گوشی آیفون ۱۲ به بعد به راحتی به گیره هولدر متصل می شوند. اما برای دیگر گوشی ها ورقه آهنی داخل پک این محصول قرار داده شده است تا به پشت کاور گوشی یا خود گوشی بچسبانید تا بتوانید از هولدر استفاده کنید. 

هولدر آینه وسط XO C107

هولدر ایکس او C107 روی بازوی نگهدارنده آینه وسط خودرو وصل می شود. گیره نگهدارنده آن می تواند گوشی ها با ابعاد تا ۶.۹ اینچ را نگه دارد. قابلیت تنظیم ۳۶۰ درجه دارد و می توانید گوشی خود را در زاویه دلخواه قرار دهید. بازوهای نگهدارنده گیره گوشی نیز قابلیت تنظیم در اندازه مورد نظر را دارد. گیره نگهداری گوشی به صورت فنری گوشی را در بر می گیرد. 

بهترین هولدرهای سمند

هولدرهای داشبوردی 

هولدر های داشبوردی یکی از هولدرهای پر طرفدار بازار محسوب می شود. هولدر های این دسته دارای پایه های مختلفی از جمله مکنده و چسبی یا ترکیبی از هردو هستند. با توجه به نوع پایه بعضی موارد برای نصب روی شیشه جلو نیز مناسب است و می توان برای هر دو استفاده کرد. در نظر داشته باشید داشبورد سمند به خاطر شیب منحنی فضای زیادی برای نصب این گونه هولدرها ندارد. برای نصب هولدرهای داشبوردی بیرون زدگی پایین کیلومتر شمار می تواند مناسب باشد. همچنین برای سمند سورن انتخاب هولدر مناسب شیشه جلو است. 

هولدر بیسوس Baseus Simplism Gravity SUYL-JY01

هولدر بیسوس مناسب برای نصب روی داشبورد و شیشه جلو است. پایه اتصال آن از نوع مکنده است. همچنین گیره نگهدارنده گوشی از نوع گرانشی است که با فشار ناشی از وزن گوشی گیره سفت می شود. این هولدر برای گوشی های ۴.۷ تا ۶.۵ اینچ مناسب است. در ساخت آن از آلیاژ آلومینیوم و ABS استفاده شده است. با توجه به بازوی تلسکوپی و چرخش ۳۶۰ درجه گیره نگهدارنده می توانید زاویه مناسب برای گوشی خود تنظیم کنید.

هولدر ایکس او XO C89

هولدر ایکس او C89 قابلیت نصب روی داشبورد و شیشه جلو را دارد. پایه اتصال آن از نوع مکنده است و گیره نگهدارنده گوشی سفت شونده است. می توان گوشی را به صورت عمودی و افقی قرار داد و زاویه آن را به صورت ۳۶۰ درجه تنظیم کرد. گیره نگهدارنده برای گوشی های ۴ تا ۷ اینچ مناسب است.

هولدر آینه وسط XO C107

هولدر ایکس او C107 روی بازوی نگهدارنده آینه وسط خودرو وصل می شود. گیره نگهدارنده آن می تواند گوشی ها با ابعاد تا ۶.۹ اینچ را نگه دارد. قابلیت تنظیم ۳۶۰ درجه دارد و می توانید گوشی خود را در زاویه دلخواه قرار دهید. بازوهای نگهدارنده گیره گوشی نیز قابلیت تنظیم در اندازه مورد نظر را دارد. گیره نگهداری گوشی به صورت فنری گوشی را در بر می گیرد. 

راهنمای خرید هولدر خودرو برای رانا

هولدر و پایه نگهدارنده ایکس او XO C85

هولدر ایکس او سی ۸۵ برای نصب روی داشبورد طراحی شده است که می توان روی شیشه جلو هم نصب شود. پایه اتصال به سطح آن از نوع مکنده است و گیره نگهدارنده گوشی آن به صورت سفت شونده است. با توجه به طراحی خرطومی انعطاف پذیر آن قابلیت تنظیم زاویه ۳۶۰ درجه برای قرار گرفتن گوشی وجود دارد. این هولدر برای گوشی های با اندازه ۴.۷ تا ۷ اینچ مناسب است. 

هولدر و شارژر وایرلس ایکس او XO WX027

هولدر ایکس او علاوه بر هولدر شارژر وایرلس نیز است. مناسب برای نصب روی داشبورد و شیشه جلو است و حداکثر توان خروجی آن ۱۵ وات است. ضمن اینکه از پروتکل شارژ بیسسیم Qi پشتیبانی می کند. پایه اتصال آن از نوع مکنده است. طراحی گیره نگهدارنده و بازوی متصل به آن به گونه ای است تا به راحتی بتوانید زاویه دلخواه را برای گوشی خود تنظیم کنید.

هولدر صندلی عقب بیسوس Baseus SULR-A01

هولدر صندلی عقب بیسوس Baseus SULR-A01

اگر برای سرنشینان صندلی عقب دنبال هولدر باشید این هولدر بیسوس را به شما پیشنهاد می کنیم. پایه اتصال آن به پایه های پشت سری صندلی جلو متصل می شود و گیره نگهدارنده گوشی نیز به صورت فنری گوشی شما را در بر می گیرد. این هولدر برای گوشی های بین ۴.۷ تا ۱۲.۳ اینچ مناسب است. 

شما میتوانید بیشترین تنوع هولدرها را از سایت مسترکالا خریداری نمائید.

باکد تخفیف  z4car می توانید ۲۵ هزار تومان تخفیف از فروشگاه اینترنتی مسترکالا برای خرید انواع هولدرها دریافت نمائید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "هولدرهای مناسب هر ماشین کدام اند؟(راهنمای جامع خرید هولدر)"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
علی صمدی
مهمان

جامع و کامل بود ممنون