بی ام و سری ۲ گرن کوپه مدل ۲۰۲۰ رونمایی شد + تصاویر

چهارشنبه 24 مهر 98 ساعت 18:01
بی ام و سری 2 گرن کوپه مدل 2020 رونمایی شد + تصاویر

ما انتظار نداشتیم که آلمان‌ها از خودروی بی ام و سری ۲ گرن کوپه به این زودی‌ها و خیلی مانده به نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی کنند، ولی اکنون که حدوداً ۱ ماه تا شروع به کار نمایشگاه لس آنجلس مانده، بی ام و تصاویر و اطلاعات رسمی این خودرو را منتشر کرده است.

بیایید ابتدا به طراحی ظاهری این سدان چهار در سری ۲ بی ام و بپردازیم. در نگاه اول، این خودرو بسیار شبیه به یک نسخه کوچک‌تر از سری ۸ گرن کوپه می‌باشد. طراحی بخش جلو با چراغ‌های زیبا و دریچه‌های ورودی هوای بزرگ بسیار تهاجمی و خشن می‌باشد. در این بخش لوگوهایی را می‌توانیم ببینیم که نشان می‌دهند با تریم M235i این خودرو سروکار داریم. این خودرو همچنین پنجره عقب دراز که امضای مدل‌های گرن کوپه است را روی خود دارد و در بخش عقب اولین چیزی که به چشم می زند چراغ‌های بسیار باریک می‌باشد. نظر ما را بخواهید طراحی بخش عقب بسیار زشت شده است. برخلاف طبیعت کوچک این خودرو، خط سقف آن بسیار بلند بوده و بخش دماغه و دم کوتاه هستند. مورد دیگری که باید به آن اشاره کرد نبود دریچه‌های ورودی هوا و همچنین چین هوفمیستر در کناره‌هاست، مواردی که تقریباً روی همه مدل‌های بی ام و دیده می‌شوند. بدون شک، ابعاد بدنه نشان می‌دهند که این خودرو یک موتور عرضی داشته و برخلاف سری ۲ کوپه دیفرانسیل جلو است.

بی ام و سری 2 گرن کوپه مدل 2020 رونمایی شد + تصاویر

در خانواده بی ام و سری ۲ گرن کوپه دو موتور عرضی وجود دارد. اولین موتور روی مدل ۲۲۸i xDrive ارائه شده و ۲ لیتری توربو چهار سیلندر خطی با ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۴۹ نیوتن متر گشتاور است. با این مشخصات فنی خودرو صفر تا صد را در ۶ ثانیه پر کرده و حداکثر سرعتی برابر با ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت با تایرهای پرفورمنس دارد. این موتور مانند دیگر مدل‌های سری ۲ گرن کوپه به یک گیربکس هشت دنده اتومات و سیستم دو دیفرانسیل متصل شده است. سیستم دو دیفرانسیل این خودرو بیشتر به محور جلو تمایل دارد، ولی می‌تواند تا ۵۰ درصد خروجی‌ها را به هر اکسل بفرستد. دیگر پیشرانه این خانواده روی مدل M235i xDrive ارائه شده و یک موتور توربو ۲ لیتری با توربوی بزرگ‌تر، قطعات تقویت شده و رادیاتور اضافی است. این موتور ۳۰۱ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و قادر است ظرف ۴.۷ ثانیه خودرو را از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. با خرید پکیج M پرفورمنس، صفر تا صد این خودرو به ۴.۶ ثانیه می‌رسد.

بی ام و سری 2 گرن کوپه مدل 2020 رونمایی شد + تصاویر

بی ام و سری ۲ گرن کوپه M235i علاوه بر قدرت و گشتاور بیشتر برخی تغییرات دیگر در مقایسه با ۲۲۸i نیز دارد. گیربکس هشت دنده اتوماتیک آن توسط روغن خنک می‌شود و در آن از یک دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی به جای دیفرانسیل لغزش محدود استاندارد متکی بر سیستم ترمز استفاده شده است. سیستم تعلیق این خودرو همچنین تیونینگ جدید داشته و تقریباً یک سانتی متر ارتفاع سواری بیشتری در مقایسه با مدل استاندارد ۲۲۸i دارد. بی ام و سری ۲ گرن کوپه M235i ترمزهای بهتری نیز داشته، البته این ترمزها روی مدل استاندارد به صورت آپشن قابل سفارش هستند. روی هر دو خودرو می‌توان سیستم تعلیق دو حالته را به عنوان یک آپشن سفارش داد.

بی ام و سری 2 گرن کوپه مدل 2020 رونمایی شد + تصاویر

طراحی کابین این خودرو شباهت‌های زیادی به دیگر مدل‌های شرکت دارد، ولی بی ام و به لطف نورپردازی محیطی کابین سری ۲ گرن کوپه را خاص‌تر کرده است. روی بخش‌هایی از درها و داشبورد پترن هایی وجود دارند که می‌توانند نورهایی به رنگ دلخواه شما را به داخل کابین بتابانند. این خودرو به صورت استاندارد به یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی مجهز است. در کنار آن می‌توانید یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی دیگر برای صفحه کیلومتر و آمپرها را سفارش دهید که جای دکمه‌های فیزیکی استاندارد خودرو را نیز می‌گیرد. صفحه نمایش هدآپ ۹.۲ اینچی نیز به صورت آپشن قابل سفارش است.

بی ام و سری 2 گرن کوپه مدل 2020 رونمایی شد + تصاویر

هر دو نسخه بی ام و سری ۲ گرن کوپه از ماه آینده وارد خط تولید می‌شوند و از اوایل سال آتی میلادی وارد نمایندگی‌ها خواهند شد. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است، ولی می‌توانیم انتظار قیمت پایه‌ای بین ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار را برای آن داشته باشیم.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar