مقایسه رسپکت ۲ با کی ام سی CR6 و آریزو ۶ پرو

بروزرسانی در: پنج شنبه 5 مهر 03 ساعت 10:32
مقایسه رسپکت 2 با کی ام سی CR6 و آریزو 6 پرو

آریزو ۶ پرو و ریسپکت ۲ رقیب جدیدی پیدا کرده‌اند که قرار است توسط کرمان موتور به بازار عرضه شود. KMC CR6 جدیدترین سدان این شرکت است که برای اولین بار در نمایشگاه مشهد به نمایش درآمد.

جدیدترین سدان KMC به موتور ۱۵۰۰ سی‌سی توربوشارژ مجهز شده که در بهترین حالت ۱۷۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌‌متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت تولیدی این موتور توسط گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

آن سوی میدان روی آریزو ۶ پرو موتور ۱۵۰۰ سی‌سی توربوشارژ نصب شده که توانایی تولید ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. انتقال توان از طریق گیربکس CVT که قابلیت تعویض دنده ۹ سرعته مصنوعی به صورت دستی را دارد، به چرخ‌های جلو انجام می‌پذیرد.

ریسپکت همانند دو خودروی قبلی به موتور ۱۵۰۰ سی‌سی توربوشارژ مجهز شده که حداکثر ۱۵۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس این خودرو همانند آریزو ۶ پرو از نوع CVT با قابلیت تعویض دنده مصنوعی ۹ سرعته است.

سیستم تعلیق CR6 و آریزو در محور جلو از نوع مستقل مک فرسون و در عقب نیمه مستقل میله‌پیچشی است. در محور عقب سیستم تعلیق نیمه مستقل میله پیچشی استفاده شده است؛ اما ریسپکت کمی ولخرجی به خرج داده و در محور عقب از سیستم مستقل مدل مولتی لینک استفاده کرده که سبب می شود تا سواری پایدارتری در این خودرو داشته باشیم.

امکانات ایمنی و رفاهی
جدیدترین سدان کرمان موتور در بحث تجهیزات ایمنی به امکانات قابل قبولی همچون : ۶ کیسه هوا (راننده و سرنشین، جانبی جلو، پرده‌ای)، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی و اتوهلد و سیستم کنترل فشار باد تایرها مجهز است.

کی ام سی CR6

سدان CR6 در بحث امکانات رفاهی به تجهیزاتی نظیر : سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سقف سانروف، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت، گرمکن صندلی‌های جلو، روکش چرمی صندلی‌ها، مالتی مدیا ۱۲.۳ اینچی با ۶ بلندگو، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین و سنسور پارک عقب،  سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلتر تصفیه هوا، تنظیم حالت رانندگی (اکو، اسپرت، تطبیقی و کامفورت)، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، کروزکنترل، آینه‌های تاشو برقی، فرمان D-CUT و پاورویندوز مجهز است که در بین محصولات چینی بازار در رده اقتصادی قرار می‌‎گیرد.

آریزو ۶ پرو به امکاناتی همچون: ۶ کیسه هوا،ESC، HAC، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، سیستم کنترل فشار باد تایرها، دستیار کمکی رانندگی BSD – LCA – RCTA))، سقف سانروف، رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی، شارژر وایرلس، صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی لمسی با قابلیت میرورلینک، ۶ عدد بلندگو، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب، صندلی راننده ۶ جهته برقی، گرمکن صندلی های جلو، سنسور نور و باران، آینه الکتروکرومیک، حالت های رانندگی (ECO-SPORT)، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت پاکسازی هوا، نورپردازی داخل کابین در ۶۴ رنگ، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، روشن کردن خودرو با ریموت مجهز است که به نسبت دو رقیب دیگر تجهیزات کامل‌تری را در اختیار سرنشینان می‌گذارد.

آریزو 6 پرو

در فهرست امکانات رسپکت ۲ مواردی همچون: ۶ کیسه هوا، ESC، HAC، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، سانروف، رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور و باران، شارژر وایرلس، سیستم کنترل فشار باد تایرها، نور محیطی داخل کابین، کروز کنترل، مالتی مدیا ۱۰.۲۵ اینچی لمسی، ۶ عدد بلندگو، آینه الکتروکرومیک، صندلی راننده ۶ حالته برقی، گرمکن صندلی های جلو، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، انتخاب حالت رانندگی اقتصادی و اسپرت  و روشن شدن خودرو از روی ریموت دیده می‌شود.

رسپکت 2

ابعاد
CR6 از لحاظ ابعادی جزء سدان‌های سایز متوسط محسوب می‌شود. طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۷۳۰، ۱۸۱۸ و ۱۴۸۰ میلی‌متر است. فاصله بین دو محور در این خودرو ۲۷۰۲ میلی‌متر اعلام شده است. طبق اعلام شرکت وزن خالص این خودرو ۱۳۵۰ کیلوگرم به ثبت رسیده که در برابر رقبای مستقیم، از آنها سبک‌ وزن‌تر است.

 

سدان محبوب مدیران خودرو در برابر KMC CR6 به جز طول کمتر، عرض و ارتفاع بلندتری دارد. طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۷۱۰/۱۸۲۵/۱۴۹۰ میلی‌متر است. فاصله بین دو محور آریزو ۶ پرو ۲۶۷۰ میلی‌متر است که با توجه به اندازه کمتر، ابعاد داخلی آن از سدان جدید کرمان موتور کمتر است. ضمن اینکه وزن آریزو ۱۴۱۵ کیلوگرم است یعنی حدود ۶۵ کیلوگرم سنگین‌تر از CR6.

اما کوچک‌ترین عضو این بررسی ریسپکت گروه بهمن است. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۶۷۰/۱۸۲۵/۱۴۸۳ میلی‌متر است. فاصله بین دو محور ۲۷۰۰ میلی‌متر و وزن اعلامی این خودرو ۱۴۰۹ کیلوگرم است. با این حساب از لحاظ ابعاد و وزن خالص، KMC CR6 از دو رقیب هم وطن خود اوضاع بهتری دارد.

لیوان نام برندی است که از سرمایه‌گذاری مشترک بین دو شرکت جیلی و لیفان در سال ۲۰۲۲ به وجود آمده و برندی نوپا محسوب می‌شود. البته چند سال قبل‌تر در حدود سال ۲۰۰۰ میلادی، این برند با نام مپل (MAPLE) وجود داشت که در نهایت با سرمایه‌گذاری دو شرکت جیلی و لیفان به جایگاه کنونی رسید.

از این برند در بازار ما خودروی X3 PRO وجود دارد که هاچبک کراس‌ اقصادی بازار است و در برابر رقبای داخلی به رقابت می‌پردازد. حال شرکت کرمان موتور قصد عرضه یک کراس‌اوور و یک سدان از این برند را در بازار ایران دارد.

نسل جدید آریزو ۵ که در ایران با نام آریزو ۶ پرو شناخته می شود و از سال ۱۴۰۱ در بازار حضور دارد. در طراحی خودرو سعی شده از المان‌های اسپرت استفاده شود. چند تغییر در نسخه جدید دیده می‌شود: ۱- کیلومترشمار دیجیتالی – ۲- فرمان D-CUT – ۳- تغییر پنل تهویه مطبوع از لمسی به دکمه‌های فیزیکی و ... .

سدان گروه بهمن که ریسپکت نام دارد، از سال ۱۴۰۱ روانه بازار شد. ریسپکت در دو نمونه به بازار عرضه شد که تفاوت دو مدل شامل : تغییر کیلومترشمار از نیمه دیجیتالی به تمام دیجیتالی، تغییر اهرم تعویض دنده و اضافه شدن سنسور باران می شود. در داخل خودرو صندلی های یکپارچه و فرمان چرمی D-CUT نشان از یک خودرو با ذات اسپرت دارد.

محصول جدید KMC در تمامی بخش‌ها از رقبای مستقیم خود پیشتازتر است اما چون این خودرو تازه وارد مارتن رقابت شده و از طرفی هنوز قیمت رسمی آن اعلام نشده نمی‌توان نظر قطعی داد با این حالKMC CR6  حداقل روی کاغذ گزینه مناسبی برای خانواده‌های ایرانی است؛ به شرطی که تامین قطعات و بازار دست دوم پر رونقی داشته باشد.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar