فناوری جدید هیوندای برای کم شنوایان

بروزرسانی در: پنج شنبه 4 بهمن 97 ساعت 12:48
فناوری جدید هیوندای برای کم شنوایان

هیوندای فناوری جدیدی را برای کمک به رانندگان ناشنوا و کم شنوا تهیه کرده است.

شرکت خودروسازی هیوندای فناوری جدیدی را معرفی کرده که به رانندگان با مشکلات شنوایی کمک می‌کند تا ترافیک اطراف خود را بشنوند. این سیستم با جایگزین کردن صدا با نشانه‌های لمسی و استفاده از سنسورهای مدرن و هوش مصنوعی کار می‌کند.

این فناوری از دو سیستم دستیار راننده جدا کمک می‌گیرد که در کنار یکدیگر به طور هماهنگ فعالیت می‌کنند. سیستم صوت مصنوعی و سیستم صوت لمسی که به اختصار و به ترتیب AVC و ATC نامیده می‌شوند از یک هوش مصنوعی بهرمند هستند که الگوی صداهای خارجی را شناسایی کرده و به طور ویبره آن را به فرمان خودرو و صفحه نمایش مقابل راننده منتقل می‌کنند و توضیح می‌دهند که سیستم در حال شنیدن چه نوع صدایی است. فرمان همچنین به نورهای گوناگون آل ای دی مجهز شده است که هنگام مسیربابی نکاتی را به راننده می‌گوید.

برای مثال، این فناوری می‌تواند صدای آژیر خودروهای امدادی را تشخیص داده و به راننده با استفاده از سیستم ویبره فرمان به او هشدار داده و سپس پیام مناسب را به سیستم اعلانی پیش روی راننده می‌فرستد. این سیستم همچنین به سنسورهای خودرو هم متصل شده است برای مثال در زمان دنده عقب با لرزاندن فرمان به وی اعلام اخطار می‌کند.

فناوری جدید هیوندای برای کم شنوایان

هیوندای این سیستم جدید را بر روی یک کمپین ویدیویی به نام تاکسی آرام تست کرده است و تاکید اصلی این سیستم را بر روی حمل و نقل آزاد گذاشته است. تلاش‌های هیوندای موجب شده است که رانندگانی که مشکل شنوایی دارند آزادانه و امن به رانندگی بپردازند و همچنین یک نرم افزار برای ارتباط بین رانندگان ناشنوا و مسافران هم تولید کرده است.

فناوری جدید هیوندای برای کم شنوایان

این مستند ویدیویی زندگی فردی به نام داهو لی را در سئول نشان می‌دهد که این سیستم برای نخستین بار بر روی خودروی او نصب شده است. این مرد، پدر دو بچه بوده و مشکلات شنوایی دارد. وی که به عنوان راننده تاکسی فعالیت می‌کند همیشه به دلیل نشنیدن ترافیک اطراف خود دچار مشکل می‌شود وی از این پس به جای تکیه فقط بر روی قدرت بینایی می‌تواند بر قدرت این سیستم هم تکیه داشته باشد.

خودروکار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar