برنامه هیوندای برای سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد دلاری روی تکنولوژی خودران

چهارشنبه 24 مهر 98 ساعت 18:09
برنامه هیوندای برای سرمایه گذاری 35 میلیارد دلاری روی تکنولوژی خودران

گروه هیوندای موتور امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که قصد دارد ۴۱ تریلیون وون (۳۵ میلیارد دلار) روی صنعت حمل و نقل و دیگر تکنولوژی های خودرویی تا سال ۲۰۲۵ سرمایه گذاری کند. این سرمایه گذاری بخشی از طرح هیوندای برای تبدیل شدن به شرکتی پیشرو در زمینه خودروهای خودران است. این طرح حمایت‌های دولت کره جنوبی را نیز پشت خود دارد.

این طرح که هیوندای می‌گوید روی تکنولوژی‌های خودران، خودروهای متصل و الکتریکی در کنار سرویس‌های اشتراک سواری تمرکز دارد اخیراً یک قرارداد همکاری مشترک با شرکت آمریکایی Aptiv به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار نیز داشته بود.

همان طور که اشاره شد، دولت کره جنوبی نیز کاملاً در این زمینه از هیوندای موتور حمایت می‌کند. روز سه شنبه رئیس جمهور مون جائه، در صحبت‌هایی گفته بود که انتظار دارد تا سال ۲۰۲۰ نیمی از خودروهای جدید فروخته شده در بازار این کشور خودران باشند.

مون در سخنانی در مرکز تحقیق و توسعه هیوندای موتور در نزدیکی سئول گفته: «بازار خودروهای خودران یک بازار طلایی برای احیای دوباره اقتصاد کره و ایجاد مشاغل جدید است.»

دولت کره قصد دارد بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ حدوداً ۱.۷ تریلیون وون روی تکنولوژی خودران سرمایه گذاری کند. وزیر صنعت کره در مصاحبه با رویترز گفته دولت انتظار دارد هیوندای تکنولوژی سطح ۴ یا کاملاً خودران را روی خودروهای ناوگان‌ها تا سال ۲۰۲۴ و روی خودروهای خصوصی مردم تا سال ۲۰۲۷ فعلاً کند.

برخی متخصصان این سؤال را مطرح کرده‌اند که آیا اهداف مشخص شده توسط دولت و گروه هیوندای موتور که شامل کیا موتورز می‌شود واقع بینانه هستند یا نه. با توجه به هزینه‌های بالا و همچنین چالش‌های تکنولوژیک که پیش روی هیوندای است، کار برای آن‌ها بسیار سخت خواهد بود. در یک گزارش ۴۵ صفحه‌ای که در مورد تکنولوژی‌های آینده خودرویی، دولت کره می‌گوید این کشور در برخی بخش‌های کلیدی لازم برای خودروهای خودران مانند هوش مصنوعی، سنسورها و چیپ های لاجیک مشکلاتی دارد.

استر ییم، یکی از کارشناسان شرکت Samsung Securities در این باره می‌گوید: «هیوندای باید تکنولوژی‌های لازم برای این کار را از شرکت‌های دیگر بخرد، چون خود آن‌ها اکنون تکنولوژی نرم افزاری لازم را برای این کار ندارند. گرچه هیوندای سرمایه زیادی در اختیار دارد، ولی این موضوع در صورتی که شرکت به مشکل فروش بخورد نهایتاً می‌تواند به یک مشکل مالی برای آن‌ها تبدیل شود.»

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند حداقل در آینده‌ای نزدیک بازار خوبی برای خودروهای خودران پیش بینی نمی‌کنند. کمپانی کروز که در واقع شاخه خودران جنرال موتورز می‌باشد تابستان امسال اعلام کرد رونمایی تجاری خودروهای خودران خود را که قبلاً قرار بود سال ۲۰۱۹ اتفاق بیفتد به تعویق انداخته است. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند راه اندازی و تجاری سازی خودروهای خودران بیشتر از آن چیزی که انتظارش را داشتیم زمان خواهد برد.

دولت کره اعلام کرده یک چارچوب قوانین و مقررات را تا سال ۲۰۲۴ برای خودروهای خودران آماده خواهد کرد. آن‌ها همچنین قوانین و مقررات خودروهای پرنده را نیز می‌خواهند تا سال ۲۰۲۵ نهایی سازی کنند. ایسون چونگ، از مدیران ارشد هیوندای موتور ماه پیش گفته بود که شرکت آن‌ها قصد دارد خودروهای پرنده بسازد.

هیوندای طی سال‌های اخیر حمایت‌های کامل دولت کره در زمینه طراحی خودروهای سلول سوختی هیدروژنی را داشته است.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar