سهم شرکت‌های خارجی در پیشرفت تکنولوژی قطعه سازی در ایران

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
سهم شرکت‌های خارجی در پیشرفت تکنولوژی قطعه سازی در ایران

عضو انجمن قطعه سازان ایران گفت: اعتقاد دارم قراردادهای خودروسازان با شرکای خارجی در حوزه تکنولوژی با شرایط و امتیازات بیشتری می‌توانست برقرار شود.

رضا رضایی عضو انجمن قطعه سازان ایران، با بیان ابن نکته اظهار داشت: طول سالهای گذشته بیشتر قطعه سازان توانا به همراه بخش دیگری از قطعه سازان داخلی در راستای جذب و دستیابی به تکنولوژی تازه و مدرن همکاری خوبی را با پژو و رنو داشته‌اند.

وی افزود: البته شیوه بالا بردن تکنولوژی قطعه سازان در جریان همکاری با پژو و رنو یکسان نبود به صورتی که کمپانی پژو با ایجاد جوینت ونچر فضایی را به وجود آورده تا شمار قابل ملاحظه‌ای از قطعه سازان ایران در جریان قراردادهای خودرویی پسابرجامی نسبت به بالا بردن مهارت نیروی مدیریت، دانش فنی و رشد تکنولوژی قدم‌های خوبی را برداشتند.

رضایی ادامه داد: در جریان بالا بردن تکنولوژی قطعه سازان، کمپانی رنو بیشتر از طریق آموزش‌هایی که برای بالا بردن قطعه سازان نیاز بود و در راستای جوینت ونچر با قطعه سازان زمینه توسعه دانش فنی و رشد تکنولوژی قطعه سازان را فراهم کرد.

این عضو انجمن قطعه سازان ایران افزود: اگر چه در جریان همکاری‌هایی که برای رشد تکنولوژی انجام گرفت بعضی از جوینت ونچرها به طور مشترک با پژو و رنو ایجاد شد البته قسمتی از این نحوه همکاری منحصراً به دست رنو صورت گرفته است به صورتی در همین راستا رنو اعلام آمادگی کرده که می‌تواند مهندسان و قطعه سازان داخلی را به منظور بالا بردن فن آوری و افزایش سطح دانش فنی و تکنولوژی به تکنو سنتر رنو اعزام کند.

به گفته وی، در حال حاضر از بین بیش از یک هزار واحد قطعه سازی در ایران، نزدیک به ۵۰۰ قطعه سازی به روز داریم که از مدیریت هوشمند و نیروی متخصص و مهارت بالا برخودردار هستند.

رضایی با اشاره به احتمال ایجاد بعضی موانع در راه توسعه صنعت خودرو و قطعه سازی با خروج امریکا از برجام اظهار داشت: اطمینان دارم که بنگاه‌های کسب و کار در حوزه قطعه سازی و خودروسازی با اراده و تکیه بر توانمندی‌ها می‌توانند در راه توسعه راسخ‌تر و با توان بیشتری حرکت کنند.

وی تصریح کرد: امروز باید با استفاده بهینه از دانش موجود در صنعت خودرو و قطعه سازی به شیوه‌ای حرکت کنیم که از برنامه ریزی‌ها و اهداف از قبل تعیین شده جلوتر افتاده و در مسیر رو برو با سرعت بالاتری به جلو حرکت کنیم برای مثال می‌توان در بعضی از قراردادها مانند تولید پژو ۳۰۱ با سرعت و پشتکار بیشتری عمل کرد و زمان عرضه آن به بازار را کاهش داد.

عضو انجمن قطعه سازان ایران با اشاره به اینکه امروز سهم زیادی از مواد اولیه صنایع از داخل تأمین می‌شود، یاد آوری کرد: در چنین وضعیتی از مسئولان انتظار می‌رود که با استفاده بهینه از ظرفیت بنگاههای کسب و کار و با وجود منابع در اختیار و ابداع قوانین و رفع مسائل بانکی و تمرکز بر عدالت محوری به شیوه‌ای عمل کنند که نسبت به قبل، بنگاه‌های کسب و کار تولیدی از خدمات بهتری بهره مند شوند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar