اعلام افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیونی در چند روز آینده

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
اعلام افزایش قیمت خودروهای زیر 45 میلیونی در چند روز آینده

شورای رقابت در زمان نه چندان دور افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان رااعلام می‌کند. هم اکنون محصولات تولیدی بالای ۴۵ میلیون تومانی دو شرکت سایپا و پارس خودرو اعلام و خودروهای متعلق به این شرکت‌ها تا مرز ۶ میلیون تومان افزایش یافت.

در این میان هنوز ایران خودرو قیمت قطعی محصولات بالای ۴۵ میلیون تومان را اعلام نکرده، اینک آنکه شورای رقابت تعیین کننده قیمت بخش اعظمی از محصولات این شرکت است. ولی اینکه گفته می‌شود شورای رقابت به طور حتم درصدی به قیمت محصولات زیر ۴۵ میلیون تومانی دو خودروساز بزرگ کشور خواهد افزود از این رو است که روز گذشته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسمی در شرکت سایپا عنوان کرده است که شورای رقابت براساس آنالیزی که ازطرف خودروسازان ارائه می‌شود نسبت به قیمت‌گذاری خودرو اقدام می‌کند. این در حالتی است که فاکتورهایی مانند ضریب کیفیت، بهره وری و تورم خودرو در تعیین قیمت مؤثر هستند.

محسن صالحی‌نیا در ادامه بیان کرده تا جایی که مطلع هستم، خودروسازان در حال مشورت با شورای رقابت برای افزایش قیمت هستند که با توجه به آنالیز هزینه‌های خود در هر سال، این اتفاق را رقم می‌زنند. بیانات روز گذشته صالحی نیا مشخص کننده آن است که شورای رقابت بدون شک درصدی به قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان که شامل محصولات پراید، پژو ۴۰۵، پارس، ۲۰۶، سمند، تیبا، ساینا و تندر ۹۰ است، اضافه خواهد کرد. به این ترتیب طول چند روز آینده قیمت محصولات ذکر شده با افزایش مواجه خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar