این آپشن ها را به تندر ۹۰ و ساندرو می‌توانید اضافه کنید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
این آپشن ها را به تندر 90 و ساندرو می‌توانید اضافه کنید

رنو ساندرو و تندر ۹۰ به عنوان دو خودروی پرمخاطب در بازار کشور شناخته می‌شوند که به علت کیفیت بالا و استهلاک کم، همیشه تقاضای زیادی را در بازار داشته‌اند، ولی نبود امکانات رفاهی نه چندان پیچیده در این خودروها، همیشه نقدهایی را به رنو تندر ۹۰ و ساندرو وارد کرده است. شما می‌توانید بعضی امکانات ساده را به این دو خودرو اضافه نمایید و اختلاف آپشنی ساندرو و تندر ۹۰ را با رقیب‌های چینی کم‌تر از پیش کنید.

کروز کنترل و محدودکننده سرعت برای رنو ساندرو و تندر ۹۰

در بازار آزاد، امروز رنو ساندرو چه در نسخه معمولی و چه در نمونه استپ وی، قیمتی مشابه با گزینه‌های چینی هاچ بک دارد که در تعدادی از آن‌ها آپشن کروز کنترل به طور فابریک دیده می‌شود. رنو تندر ۹۰ پلاس هم به عنوان یک سدان با قیمتی که امروز در بازار آزاد دارد، در کنار رقیب‌های چینی، ضعف آپشن قابل توجه ای دارد.

شما می‌توانید با هزینه نزدیک به ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان، کروز کنترل را به رنو ساندرو و تندر ۹۰ اضافه کنید. همینطور با بستن دسته کروز کنترل، قابلیت محدود کننده سرعت هم به این خودروها اضافه می‌شود. با چنین هزینه‌ای هم می‌توانید سرعت خودرو را در یک نقطه نگه دارید و به آسانی پای خود را از روی پدال گاز بردارید و هم می‌توانید محدودیت سرعت برای خودروی خود تعریف کنید و با فشردن پدال گاز، هر لحظه که سرعت شما از حد تعیین شده بیش‌تر شود، سیستم محدود کننده اجازه گاز خوردن بیش‌تر را به خودرو نمی‌دهد.

کروز کنترل و محدودکننده سرعت رنو تندر ۹۰ و رنو تندر ۹۰ پلاس و ساندرو در چهار شکل ظاهری در بازار قطعات ارائه می‌شود. یک نمونه که بسیار شبیه به کروز کنترل پژو ۲۰۶ است و در سمت چپ ستون فرمان نصب می‌شود. الگو دیگر ضاهر بسیار ساده‌ای دارد که فقط یک دسته ساده است و کم‌تر در بازار پیدا می‌شود. نمونه سوم، دسته کروز کنترل را شبیه به دسته تنظیم سیستم صوتی از پشت فرمان در آورده که آن هم در سمت چپ ستون فرمان نصب می‌شود. مدل آخر نسخه‌ای است که تنظیمات کروز کنترل را روی فرمان ساندرو و تندر ۹۰ می‌آورد و در کنار این قابلیت، امکان کنترل سیستم صوتی را به جای پشت فرمان، از روی فرمان فراهم می‌کند. این مدل هم زیاد در بازار قطعه‌ها رایج نیست و گاهی قیمتی بالاتر از ۸۰۰ هزار تومان برای اش اعلام می‌شود. قطعه کروزکنترل و محدود کننده سرعت مشابه پژو ۲۰۶ بالاترین تقاضا را در بازار دارد و راحت‌تر قابل خرید است.

توجه داشته باشید که با نصب کروز کنترل و محدود کننده روی رنو ساندرو و تندر ۹۰، اطلاعات روی کامپیوتر سفری نمایش داده نمی‌شود و نصب کننده این قطعه، یکی از چراغ‌های غیر فعال پشت آمپر را برای نشان دادن فعال بودن کروز کنترل و محدود کننده سرعت انتخاب می‌کند.

ارتقا سیستم صوتی و اضافه کردن سیستم پخش تصویری

در رنو تندر ۹۰ پلاس و رنو ساندرو و ساندرو استپ وی، یک سیستم صوتی با قابلیت پخش CD، USB و AUX وجود دارد و می‌توان از طریق بلوتوث نیز به سیستم صوتی خودرو وصل شد. همینطور در هر چهار در خودرو چهار بلندگو وجود دارد که کیفیت صدای معمولی را به گوش سرنشینان می‌رسانند. شما می‌توانید در کنار تغییر این چهار باند و استفاده از بلندگوهای به روز پایونیر، JBL، کنوود و… کنسول میانی داشبورد را مجهز به یک نمایش گر کنید. نمایش گرهای گوناگونی امروز برای رنو ساندرو و تندر ۹۰ معرفی شده‌اند که می‌توان با استفاده از سوییچ الکتریکی ویژه، همچنان دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی را روی این نمایش گرها فعال نگه داشت. شما می‌توانید از نمایش گری استفاده کنید که قابلیت پخش DVD را هم داشته باشد. همینطور با رهیاب ماهواره‌ای، نمایش گر مسیریابی دقیقی را به شما نشان می‌دهد. همه نمایش گرهای معرفی شده برای رنو تندر ۹۰ پلاس و ساندرو هم با قاب داشبورد عرض می‌شوند و حالت فابریکی را به خودرو می‌دهند. می‌توانید به جای استفاده از این نوع سیستم صوتی و تصویری، به سراغ نمایش گرهایی با سیستم لمسی قوی‌تر بروید که امروز به اندروید ۶ مجهز شده‌اند. این نمایش گرها مثل بسیاری از خودروهای امروز، قابلیت پخش CD و DVD ندارند و فایل‌های تصویری را از طریق پخش آنلاین از وبسایت ها، حافظه داخلی و یا اتصال از طریق USB فراهم می‌کنند. شما می‌توانید اپلیکیشن های روزمره خود را روی نمایش گرهای تازه ساندرو و تندر ۹۰ پلاس نصب کنید و همینطور از طریق وای فای اشتراک اینترنت را روی نمایشگر خودرو بیاروید. با این کار دیگر می‌توانید از اپلیکیشن های حرفه‌ای‌تر از GPS خودرو استفاده کنید و به نرم افزارهایی مانند وِیز دسترسی داشته باشید. این نمایش گرها قابلیت اتصال گوشی را از طریق کابل به خودرو فراهم می‌کنند و می‌توانید بیش‌تر اطلاعات گوشی خود را روی نمایش گر داخل خودرو ببینید. ولی بیش‌تر سیستم‌های صوتی و تصویری تازه از گوشی‌های اندروید پشتیبانی می‌کنند و نمی‌توان از طریق کابل، گوشی‌های IOS را روی آن نمایش داد.

نمایش گرهای تمام صفحه لمسی رنو تندر ۹۰ پلاس و ساندرو قالب‌ها و اندازه‌های گوناگونی دارند و می‌توانند در کنار امکانات صوتی و تصویری و مسیریابی، اطلاعات گوناگون خودرو، نمای عقب از طریق دوربین و… را به اطلاع راننده برسانند. نمایش گرهای مختلف رنو تندر ۹۰ پلاس و ساندرو با توجه به گارانتی و هزینه‌های مختلف، قیمتی نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را دارند.

به طور کلی می‌توان گفت با هزینه حدود ۲٫۵ میلیون تومان می‌توان رنو ساندرو و تندر ۹۰ پلاس کم آپشن را به خودرویی معقول با امکانات مناسب تبدیل کرد. کروز کنترل، محدود کننده سرعت، دوربین و سنسور پارک عقب، نمایش گر اندروید، GPS، گیرنده دیجیتال و… جزء امکاناتی هستند که تنها در چند ساعت امکان نصبشان روی رنو تندر ۹۰ پلاس و ساندرو فراهم است و شما می‌توانید امکاناتی مشابه با خودروهای چینی را در این خودروها که به کیفیت معروف است، تجربه کنید. البته با نصب این امکانات، همچنان نسبت به بعضی خودروهای چینی امکاناتی مثل سانروف، فرمان کمکی برقی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور و… در ساندرو و تندر ۹۰ پلاس کم‌تر دیده می‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

10 دیدگاه ها برای "این آپشن ها را به تندر ۹۰ و ساندرو می‌توانید اضافه کنید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مهدی
مهمان

خدا ریشه ایراخودرو و سایپا رو در بیاره بحق علی با این تولیدات آشغالشون مثلا یکی از ثروتمند ترین کشورهای دنیا هستیم ولی با ظاهر بدبختترین مردم جهان!!

محسن
مهمان

چقدر بدبختیم . خدا تومن باید پود بدیم اونوقت یه ماشین زاقارت رو ۶۰ میلیون بخریم و بدون هیچ اپشنی
چرا…
چون اقایون سایپا و ایرانخودرو جیبشون پر نمیشه

محمد
مهمان

الان برو بخر . دوسال پیش که تو این پیام رو نوشتی ۶۰ میلیون بود حالا ۵۰۰ میلیون .

رضا
مهمان

۲سال پیش که تو نوشتی ۵۰۰بوده الان شده ۱میلیارد

مجید
مهمان

قیافه‌ش ضایس ولی بهتر از اینه بهت بگن زوار رو در پراید هم یه آپشن محسوب میشه

کیهان
مهمان

دقیقا دوستان زدن تو خال باقیافه مکعبی و داشبورد زشت و صندلی ناراحتش چ باید کرد

منطق
مهمان

همون قیافش به صدتا پارس لش و خز شده چینی میارزه در واقع پارس همون ۴۰۵ هست ولی لیسانس گرفته مثل پراید هم تو خیابون پارس ریخته

amyr
مهمان

من که موافقم چون واقعا تندر ماشین نرم و با کیفیتیه درسته از مد افتاده ولی ما ایرانیا مجبوریم اینارو سوار بشیم

Amir
مهمان

با صندلی ها و داشبورد و رودری و تهویه دستیش چه کنیم؟!!!

سعید
مهمان

رو دری های تندر پلاسی بنداز ، صندلی هاش رو با صندلی لکسوسی عوض کن .