ترکیب عجیب انسان و ربات در خط تولید فورد برای افزایش کارایی!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
ترکیب عجیب انسان و ربات در خط تولید فورد برای افزایش کارایی!

مقامات فورد برای افزایش کارایی در خط تولید، از ترکیب انسان و اسکلت رباتیک پوشیدنی استفاده کردند.

قبل از پیدایش گستردهٔ ربات ها و اتومایسون شدن خط تولید در صنایع مختلف، کار مونتاژ هر وسیلهٔ ماشینی با دست انسان اتفاق خواهد افتاد. در حال حاضر هنوز هم برای مونتاژ دقیق یک خودرو به نیروی انسانی نیاز است و هنوز با خط تولید تمام اتوماسیون فاصله داریم؛ اما ترکیب انسان و ربات چگونه خواهد شد؟

برای نخستین بار، کارکنان خط تولید فورد از اسکلت پوشیدنی برای مونتاژ خودرو استفاده می کنند. شاید در نگاه اول این ایده مانند بازی های ویدئویی به نظر برسد اما، استفاده از استخوان بندی بیرونی پوشیدنی در حرکت های مکرر بسیار موثر واقع خواهد شد و احتمال خستگی و آسیب دیدگی اپراتور کمتر می شود. مقامات فورد از سال پیش، فناوری اکسووست (EksoVest) را در خط تولید میشیگان به کار گرفته است تا قبل از عرضهٔ جهانی این فناوری، ایرادات آن رفع شود.

ترکیب عجیب انسان و ربات در خط تولید فورد برای افزایش کارایی!

معاون مدیرعامل فورد در این رابطه گفت:

ساخت و تولید فیزیکی خودرو، کار طاقت فرسایی است. ما به سلامت کارکنان خود اهمیت می دهیم و در پی فراهم کردن شرایطی هستیم که آن ها کمترین خستگی و مشکل جسمانی ممکن هنگام کار، داشته باشند.

مدیران ارشد فورد برای رسیدن به هدف خود با کمپانی اسکو بایونیکس (Esko Bionics) مشارکت می کنند. محصول اسکو بایونیکس در حرکات مشخصی مانند زمانی که خودروی روی سر فرد قرار دارد نقش کمکی و حمایتی برای انسان فراهم می کنند تا فرد انرژی کمتری مصرف کند. استخوان بندی بیرونی پوشیدنی این کمپانی می تواند از ۲ تا ۷ کیلوگرم در هر بازو به بلند کردن اجسام کمک کند. اسکووست برای افرادی با قد ۱۵۷ سانتی متر تا ۱۸۸ سانتی متر طراحی شده است و طبق گفته های مصرف کنندگان آن، وزن سبک و دست و پاگیر نبودن از امتیازات مثبت آن محسوب می شود. یکی از استفاده کننده های اسکووست در خط تولید فورد گفت:

به اسکووست وابسته شده ام. هر کاری که در بالای سرم باشد، بدون این وسیله نمی توانم آن را انجام دهم.

ترکیب عجیب انسان و ربات در خط تولید فورد برای افزایش کارایی!

مقامات فورد تصمیم گرفته اند که از این فناوری در ۱۵ خط تولید خود در ۷ کشور مختلف استفاده کنند. در حال حاضر، تمام خط تولید های این کمپانی در آمریکای شمالی به اسکووست مجهز شده اند و به زودی در اروپا، آمریکای جنوبی و آسیا-اقیانوسیه نیز از این فناوری استفاده خواهد شد. بعید است که در چند سال آتی، تمام خط تولید خودروسازی در اختیار روبات ها قرار بگیرد؛ احتمالاً ایدهٔ ترکیب انسان و ربات و ابزاری مانند اسکووست مرسوم تر خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar