رونمایی از تکنولوژی ایمنی جدید لکسوس به نام Bladescan + ویدیو

بروزرسانی در: شنبه 1 تیر 98 ساعت 17:43
رونمایی از تکنولوژی ایمنی جدید لکسوس به نام Bladescan + ویدیو

شرکت لکسوس امروز با رونمایی از تکنولوژی جدیدی برای چراغ‌های جلو، حسابی در محافل خودرویی دنیا سروصدا کرده است. این چراغ‌های جلو به نام BladeScan در اروپا قرار است به زودی روی خودروی RX مدل ۲۰۲۰ ارائه شود و از یک مکانیسم جدید برای پرتاب بیشتر نور در جاده استفاده می‌کند. در این تکنولوژی دقت پرتاب نور نیز بیشتر شده و کل این پروسه بدون ایجاد مزاحمت برای راننده‌های دیگر انجام می‌شود. ظاهراً برای دستیابی به این قابلیت یکی از تغییرات اصلی انجام شده توسط شرکت‌های دیگر افزایش تعداد لامپ‌های LED داخل قاب چراغ بوده است. در ماژول BladeScan داخل چراغ‌های لکسوس، تعداد چراغ‌های LED در هر سمت خودرو فقط ۱۰ عدد می‌باشد. لکسوس می‌گوید این موضوع سبب کاهش هزینه‌ها به میزان قابل توجهی شده است. جالب اینجاست که سیستم جدید BladeScan در مقایسه با سیستم نوربالای هوشمند خود لکسوس که ۲۴ لامپ LED در هر چراغ دارد از تعداد چراغ‌های LED کم‌تری استفاده می‌کند.

چراغ‌های LED در این ماژول جدید در دو ردیف، هشت عدد در بالا و دو عدد در پایین قرار گرفته‌اند. این دیودهای نوری داده‌هایی در مورد اشیاء موجود در جاده دریافت کرده و می‌توانند مثلاً در صورت وجود یک خودروی دیگر در مقابل نور خود را کم‌تر کنند، از سویی دیگر دیودها قادر به افزایش نور به هنگام تشخیص یک عابر پیاده در جاده هستند. نکته جالب اینجاست که چراغ‌های LED در این سیستم نور خود را روی جاده نمی‌تابانند، بلکه نور آن‌ها روی دو آینه تیغه‌ای شکل تابانده می‌شود که با سرعت بالا در حال چرخش هستند. در واقع به همین دلیل می‌باشد که نام BladeScan برای این سیستم انتخاب شده است. سپس این نور از آینه به داخل یک لنز تابانده شده و نهایتاً به جاده فرستاده می‌شود.

رونمایی از تکنولوژی ایمنی جدید لکسوس به نام Bladescan + ویدیو

با این مکانیسم نه تنها نور بازتابی راننده‌های دیگر را اذیت نخواهد کرد، بلکه دقت هدف گیری سیستم به کمک این تکنولوژی به ۰۷ درجه رسیده است. چراغ‌های جلوی هوشمند فعلی لکسوس دقتی برابر با ۱.۷ درجه دارند، بدین معنی که تکنولوژی BladeScan تقریباً ۱۴۳ درصد از آن‌ها قوی‌تر است. به کمک تکنولوژی BladeScan سیستم اکنون می‌تواند نور بیشتری به مناطقی که برای چراغ‌های فعلی خیلی قابل دسترس نیستند پرتاب کند. لکسوس می‌گوید با کمک این چراغ‌های جدید، مسافت تشخیص عابر پیاده در شب از ۳۲ به ۵۶ متر رسیده است.

خریداران لکسوس RX مدل ۲۰۲۰ هنگام تحویل مدل سفارشی خود که از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد، از این تکنولوژی جدید می‌توانند بهره مند شود.

رونمایی از تکنولوژی ایمنی جدید لکسوس به نام Bladescan + ویدیو

در آمریکا، به دلیل استاندارد ایمنی خودرویی فدرال شماره ۱۰۸، این تکنولوژی ارائه نخواهد شد. طبق این استاندارد ۵۲ ساله آمریکایی، خودروها باید یک نور بالا و نور پایین داشته و هیچ گونه ترکیب نورپردازی دیگری و امکان فعال شدن همزمان نور پایین و نور بالا وجود ندارد. تویوتا، آئودی و بی ام و اکنون دقیقاً شش سال است که در تلاش هستند تا این قانون را تغییر داده و اجازه استفاده از تکنولوژی‌های جدید سیستم‌های نورپردازی خودرو در آمریکا را کسب کنند. لکسوس در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ماه دسامبر سال پیش در نامه‌ای به NHTSA آمریکا درخواست امکان استفاده از سیستم‌های نوربالای هوشمند را ارائه داده است. ظاهراً در حال حاضر موضوع در دست بررسی بوده و باید ببینیم تبصره‌ای به استاندارد مذکور اضافه خواهد شد یا نه.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "رونمایی از تکنولوژی ایمنی جدید لکسوس به نام Bladescan + ویدیو"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
حمید
مهمان

چند سال قبل بخاطر نوربالای ‌‌وحشتناک قوی زنون فابریک لکسس ار ایکس سیصد و‌پنجاه مون…تو جاده پلیس راه میخواست ماشینو توقیف کنه..‌‌‌‌‌با بدبختی حالیش کردیم بیخیال شه …جدیدش دیگه چی میتونه باشه؟