سرمایه گذاری سامسونگ در عرصه خودروسازی

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
سرمایه گذاری سامسونگ در عرصه خودروسازی

غول تکنولوژی کره‌ای از تراشه‌های مخصوص خود موسوم به "اگزینوس"(Exynos) که مختص خودروهای متصل طراحی شده است، رونمایی کرد.

پردازنده‌های جدید کمپانی سامسونگ از حالا دیگر فقط به گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند محدود نمی‌شود. این کمپانی برندهای "Exynos Auto" و "Isocell Auto" در خط تولید قرار داده است که به ترتیب پردازنده‌ها و حسگرهای دوربین را برای خودروهای متصل خواهند ساخت.

خط تولید "اگزینوس" شامل ساخت تراشه‌های اختصاصی برای تکنولوژی خودرو از جمله کمک به رانندگی به دست Exynos Auto A، سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو توسط تراشه Auto V و ارتباط از راه دور به وسیله تراشه Auto T است.

در عین حال حسگرهای "ایزوسل"(Isocell) هم اکنون شامل سه مدل هستند که کیفیت‌های ۹۶۰ پیکسل تا ۴K را پوشش می‌دهند.

خودروی متصل

خودروی متصل (Connected car) خودرویی است که به اینترنت دسترسی دارد و اغلب به یک شبکه بی‌سیم محلی هم مجهز است که این اجازه را می‌دهد تا خودرو با به اشتراک گذاری دسترسی اینترنت با دستگاه‌های دیگر در داخل و خارج از خودرو ارتباط برقرار کند.

اغلب، خودرو هم با فناوری‌های ویژه‌ای به اینترنت یا شبکه بی سیم وصل شده است و مزایای بیشتری برای راننده فراهم می‌کند.

سامسونگ با ورود به این زمینه در پی کسب درآمد از بازاری جدید است که روز به روز در حال پیشرفت است تا دیگر محدود به فروش تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند نباشد.

وقتی این کمپانی به طور فزاینده در رانندگی مستقل و دیگر تکنولوژی‌های هوشمند خودرو سرمایه‌گذاری می‌کند، باید به طور تخصصی وارد این عرصه شود و با طراحی تراشه‌ها، پردازنده‌ها و حسگرهای مخصوص، امکانات مناسبی را به خودروسازان عرضه کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar