معرفی آئودی RS6 آدو ایکس پرفورمنس

پنج شنبه 25 خرداد 02 ساعت 15:03
معرفی آئودی RS6 آدو ایکس پرفورمنس

شرکت آلمانی آدو ایکس پرفورمنس اخیراً پروژه جالبی را در قالب آئودی RS6 سدان معرفی کرده است. خودروی موردبحث در واقع یک آئودی A6 سدان است که ۸۵۴ اسب بخار قدرت دارد!

نسل فعلی آئودی RS6 از سال ۲۰۱۹ تاکنون در بازار حضور دارد و بر اساس اخبار منتشر شده ارباب حلقه‌ها شاید در حال کار روی نسخه‌ای قوی‌تر از این استیشن پرفورمنس باشد. RS6 که با کد کارخانه‌ای C8 شناخته می‌شود همواره با بدنه‌ای به شکل استیشن در دسترس بوده و بنابراین آئودی رقیب مستقیمی برای بی ام و M5 ندارد. البته به‌صورت غیررسمی شاهد تولید RS6 سدان هستیم.

واضح است که این خودرو توسط خود آئودی تولید نشده و کمپانی آدو ایکس پرفورمنس از A6 سدان با پیشرانه ۳ لیتری TFSI برای معرفی پروژه خود استفاده کرده است. RS6 آدو ایکس پرفورمنس تغییرات زیادی را در بدنه، کابین و قوای محرکه تجربه کرده تا بسیار قوی‌تر از نسخه استوک RS6 باشد. ابتدا به ظاهر خودرو بپردازیم که از کیت پهن‌پیکری سود می‌برد. این خودرو از رنگ آبی کریستال سفارشی سود می‌برد. نکته جالب آنکه کیت یاد شده از خود آئودی خریداری و روی A6 نصب شده است. کابین نیز داستان مشابهی دارد هرچند تریم کربن سفارشی در آن به چشم می‌خورد. باید دانست وزن خودرو در حالت کنونی به حدود ۱۸۸۰ کیلوگرم می‌رسد.

زیر کاپوت نسخه استاندارد A6 همان‌طور که گفته شد پیشرانه ۳ لیتری قرار داشته اما حالا بجای آن نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو به همراه ریمپ مرحله ۳ و اینترکولر واگنر نصب شده و سیستم اگزوز آدو ایکس پرفورمنس نیز به تنفس بهتر آن کمک می‌کند. نتیجه این تغییرات دستیابی به قدرت ۸۵۴ اسب بخار و گشتاور ۱۱۲۳ نیوتون متر است که بسیار بیشتر از قدرت و گشتاور ۶۲۱ اسب بخار و ۸۴۷ نیوتون متر آئودی RS6 استاندارد خواهد بود. اگرچه آئودی هیچ حرفی درباره تولید RS6 سدان نزده اما شاید ارباب حلقه‌ها در حال کار روی نسخه‌ای پرفورمنس و قوی‌تر از RS6 و RS7 باشد. سباستین گرامز رئیس آئودی اسپرت اخیراً بدون اشاره به جزئیات گفته بود ژرمن‌ها می‌توانند گیراتر و خشن‌تر هم کار بکنند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar