توقف تولید موقتی آئودی E-Tron به دلیل کمبود قطعه

سه شنبه 6 اسفند 98 ساعت 19:15
توقف تولید موقتی آئودی E-Tron به دلیل کمبود قطعه

شرکت آئودی به صورت موقت خط تولید کراس آور الکتریکی E-Tron را به علت کمبود باتری متوقف کرده است. این موضوع نشان می‌دهد شرکت‌های خودروساز برای الکتریکی سازی محصولات خود چقدر با مشکلات متعدد روبرو هستند.

بلومبرگ گزارشی منتشر کرده که از روز پنج شنبه، خط تولید این خودرو شهر بروکسل بلژیک تعطیل شده تا شرکت بتواند مشکلات مرتبط با تأمین باتری مورد نیاز E-Tron را حل کند. طبق این گزارش، آئودی در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۶ هزار دستگاه E-Tron فروخته که بیش از ۵ هزار دستگاه متعلق به بازار آمریکا بوده‌اند. این تعطیلی البته موقتی خواهد بود و آئودی قصد دارد از روز سه شنبه تولید را در این کارخانه از سر بگیرد.

آئودی به عنوان زیر شاخه لوکس ساز فولکس واگن قصد دارد خانواده E-Tron را با یک مدل اسپرت بک و یک مدل‌های پرفورمنس گسترش دهد. احتمالاً هر دو مدل روی یک بادی استایل ساخته خواهند شد. هنوز مشخص نیست این مشکلات تأمین باتری روی نقشه راه آئودی برای توسعه محصولات الکتریکی تأثیر منفی خواهد گذاشت یا نه.

علاوه بر اضافه شدن نمونه‌های جدید، آئودی همچنین در حال کار بر روی بهبود مدل فعلی E-Tron نیز هست. به لطف برخی از این تغییرات، خودرو اکنون تقریباً ۲۰ کیلومتر ظرفیت پیمایش بیشتری دارد. هنوز معلوم نیست آیا این تغییرات روی مدل‌های ویژه بازار آمریکا نیز اعمال خواهند شد یا نه.

در حالی که E-Tron هم اکنون تنها مدل الکتریکی آئودی است، گزارشاتی منتشر شده که این خودرو نسل دوم نخواهد داشت. مانند بی ام و، آئودی نیز قصد دارد محصولات فعلی خود را الکتریکی سازی کند و به جای رونمایی مدل‌های تمام الکتریکی، نسخه‌های الکتریکی سازی شده از مدل‌های فعلی خود را طراحی و روانه بازار نماید.

شرکت آئودی تنها خودروسازی نیست که با مشکلات مختلف در زمینه تولید خودروهای الکتریکی دست و پنجه نرم می‌کند. شرکت مرسدس بنز به عنوان رقیب جدی آئودی، فروش EQC را در بازار آمریکا یک سال به تأخیر انداخته است. در حالی که شرکت دایملر مشکلات مرتبط با تأمین باتری را رد می‌کند، شرایط کلی ولی نشان دهنده سختی‌های مسیر طراحی و تولید خودروهای الکتریکی جدید می‌باشد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar